hvordan opsætte en trådløs router

Diverse d.  14. februar. 2008, skrevet af Toft123
Vist: 352 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 21:11:41
Svar/Indlæg:
1600/230
Nu har jeg googlet, læst, googlet lidt mere, revet mig lidt i håret, taget en kiks, osv. Men jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan jeg på min stationære pc, der er tilsluttet via kabel fra min trådløse router, kan oprette en forbindelse som min bærbare pc kan finde.
Jeg har fulgt alle retningslinierne for opsætning af routeren, men der bliver ikke på automatisk, magisk vis oprettet en forbindelse som den bærbare kan logge på. Et eller andet må jeg gøre forkert, jeg kan bare ikke gennemskue hvad!!
*arg* smiley'en burde være opfundet!
Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 21:33:50
Svar/Indlæg:
1600/230
For at forklare lidt mere grundigt:

Problemet er som udgangspunkt at der ikke er nogen forbindelse - altså en trådløs een af slagsen. Min trådede adsl router sender data ind i den trådløse router, som min stationære pc så er tilsluttet via kabel. Jeg kan se at den har fået ip adressen fra den trådløse router, så jeg går ud fra at der ikke er noget galt med routeren. Desværre aner jeg ikke hvordan jeg skal fange det trådløse signal med den bærbare. Men jeg ved heller ikke om det er nok kun at sætte routeren op, skal man f.eks. oprette en forbindelse via windows på routerens vegne?
Det kan godt være det her lyder som et rodet spørgsmål, men jeg fatter simpelthen hat af trådløse netværk!


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 21:55:23
Svar/Indlæg:
8762/174
Kan du slet ikke se den trådløse forbindelse på din bærbar??
Hvilken styresystem kører din bærbar med??
Havde nemlig problemer med overhovedet at se min trådløse forbindelse da min bærbar kørte vista


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 21:57:53
Svar/Indlæg:
3233/128
Øhh.. Du forbinder routeren med den bærbare med et alm netværkskabel. Så finder den adresse som lige din router har. F.eks http://192.168 .2.1. Når du så går på routeren beder den om et username og et password. Har du ikke det må du resette routeren og finde manualen til det defaulte. Herefter har du adgang til routeren og kan selv bestemme hvad du vil lave af forbindelse...

Altså du bestenne din krypteringsmetode og adgangskode og så lader du den bærbare søge efter trådløsenetværk. Når den så finder det skriver du kode m.m. ind og så er den bare på. 🙂


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2008 05:16:07
Svar/Indlæg:
1600/230
#2 + #3 Jeg kan netop ikke se forbindelsen på den bærbare pc. Jeg har windows xp på dem begge to. Routeren er sat op med både SSID og kryptering af netværket 😕


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
15-02-2008 06:19:33
Svar/Indlæg:
4033/364
og broadcast SSID er enabled ? hvordan er den placeret ????

er det en dlink ???

nu har din trådløse router og den alm adsl router ikke samme ip???

du skal normalt have samme "range" for at kunne finde din router, så fx. hvis den har 192.168.1.1 så skal du prøve at give dig selv (stationære) 192.168.1.10 ... og så se om du kan konfigurere den..

jeg ville nok lige pille den fra dit adsl.. resette routeren og så sætte den op.. hvis der er to routere, kan du disable DHCP og give den et LAN ip som er i samme range som din adsl router.. (den skal sættes til en 'Lan port, ikke WAN)..