Explorer låser.

Litteratur d.  11. januar. 2008, skrevet af Sajmon
Vist: 2032 gange.

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2008 12:55:25
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg har et lille problem som irriterer mig.

Når jeg åbner visse sider, så låser Internet Explorer efter kort tid.
Den crasher ikke, men timeglasset starter bare på musemarkøren og man kan intet med den side som er åben. Lukker man så vinduet med klik på krydset, siger den "svarer ikke" og lukker det med det samme.

Java er fuldt opdateret og virker fint med f.eks min Netbank.
Systemloggen har kun 2 warnings, men de er 1 år gamle og vedrører sikkert et crash i forbindelse med Overclocking.

Jeg kører Windows XP, og bruger stadig Explorer 6 men udover det er maskinen 100% opdateret, samt beskyttet bag en router + Trendmicro Internet Security - og mine surfing tendenser bærer mig aldrig hen på sider med åbenlyse spyware fælder og den slags. Når jeg f.eks kører Ad-Aware, så finder den kun tracking cookies - og virus scan lokalt såvel som online afslører ingenting af betydning.

Sider som foreløbig giver problemer:

www.bilgalleri.dk
www.motorcykelgalleri.dk
www.hol.dk
Windowsupdate 😲

Sider som f.eks hwt kører upåklageligt - og det gør flash sider også...

Ideer anyone??

(Jeg leder efter en løsning på et problem og ikke en symptombehandling, så skift af browser til f.eks Opera eller Firefox gider jeg IKKE høre om.)
Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2008 13:05:43
Svar/Indlæg:
5224/222
Prøv at slå "enable third-party browser extensions" fra under internet options/advanced. Kræver reboot bagefter.


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2008 13:16:10
Svar/Indlæg:
6624/113
#1 - Man er ikke for gammel til at lære noget nyt. Så snart jeg nakkede Skype Extensions, virkede det. ❤ ❤ ❤ ❤

Jeg takker og bukker. 🙂


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2008 15:38:26
Svar/Indlæg:
5224/222
Så lidt, havde lignende problem på kærestens bærbar forleden... det tog 2x formatering før jeg fandt løsningen 😀


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2008 15:40:49
Svar/Indlæg:
6624/113
Hehe. 🙂


OdysseDK
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2008 21:45:23
Svar/Indlæg:
1313/83
#1 You saved my day dude!!!
Har bakset med det explorer "svarer ikke" lort i en hel måned nu...men det ser ud til at det er løst nu....
Kan du så svare på hvorfor den lige pludselig begyndte på det pjat? 😉
Igen, takker ærbødigt 😛


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2008 14:05:24
Svar/Indlæg:
5224/222
Lol, problemet bunder vel i ikke-kompatabilitet mellem mikrobløds styresystem og de forskellige extensions. Om det så er mr. gates fejl eller de andres er svært at sige. Da jeg løste problemet på min kærestes bærbar slog jeg det også fra på min, selvom jeg ikke havde så voldsomme problemer som hende (stort set alle sider crashede) og nu har jeg ingen problemer. Havde lidt problemer med f.eks. bf2player.com.