Udluftning til skab med pc i

Diverse d.  10. januar. 2008, skrevet af Drunken
Vist: 593 gange.

Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2008 19:36:13
Svar/Indlæg:
1107/258
hvad kunne være smart at lave ? får et Standard skrive bord med skuffer i venstre side og skab i højre hvor min pc kan stå. men den bliver djævle varm derinde så ville gerne lave noget udlufting.. skal man smide noget 120mm blæser op eller nøjes med nogle huller ? og bare det er 100% lydløst. havde tænkt på en blæser i siden mod hvor mine fødder er gemt under som skulle være 100% lydløs. så bare bore et rundt hul med et kop bor og så finde en blæser der passer dertil.

Men egne erfaringer er skam også velkomne :) bare det ikke koster en bondegård.

hvad kan i anbefale ? :)

Mvh.
Drunken
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2008 19:39:07
Svar/Indlæg:
20170/383
Jamen jeg tænker noget med 2 blæsere forneden der suger luft ind og så 2 tilsvarende blæsere i modsat ende der suger ud. Varm luft stiger jo til verjs, så det må være det mest optimale. så kan du altid arbejde lidt med placeringen af blæserne i forhold til computer 🙂


HalfLife2
 
Overclocker
Tilføjet:
10-01-2008 19:42:46
Svar/Indlæg:
659/20
Hvis det var mig ville jeg skaffe mig nogle store blæsere (250mm minimum) og sætte dem på en meget lav rpm. At finde et kop-bor dertil bliver noget af et problem - brug en stiksav i stedet. Find noget stof eller alugitter til at sætte for.

Der er intet problem i at finde kob-bor i ca 120mm..

For at få et dejlige airflow skal den jo også have et sted luften kan fise ud af.. Har du et pic af dit skrivebord?


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2008 19:49:16
Svar/Indlæg:
3394/170
Hvis computer er i normalt kabinet med ok airflow..

Så skal der bare være nogle luften kan komme ind og ud af skabet, men en 120 i front og bagi vil selvfølge hjælpe en del..

Det problem du har nu at computeren står i et lukket miljø hvor der ikke kommet noget nyt luft og så står den jo bare og varmer det andet op..


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2008 20:00:23
Svar/Indlæg:
4310/364
Du skal lige være obs på at du ikke skal bruge et 120mm kopbor hvis det er da hullet så er for stort. Du skal bruge omkring 111mm. Bruger du 120mm bliver hullet ligeså stort som hele blæserens diameter fra kant til kant 😲


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2008 20:15:20
Svar/Indlæg:
1107/258
mit kabinet er et lifestyle sonata2 tror jeg det hedder. har bare pillet den udluftnings kanal ud der sad inde i..

intet billed af skrive bordet endnu og kan heller ikke finde på daells eller ikea. får det imorgen først., vil bare lave mig en lille handlings plan. men målet på "kassen" i højre side er ca dybde 55cm længde ca 50cm styks højde som et alm skrivebord.

_____________________
I I I I
I----- I I I
I_____I I____ I

-- Tadaaa ikke mget man får for 800kr hehe :D
Men i højre side er så skabet med selve pcéren. og lige det skab er placeret i et hjørne i stuen så der kun kan være "fri luft" på 2 sider hvor det ene er lågen, og der skal ikke være nogle huller overhovedet. man skal helst ikke kunne se de huller osv.


Så en plan kunne evt være at lave 2 huller til blæsere på den samme side. mod ens fødder. den ene blæser ud (den i top) og den anden blæser ind. Den i bund. altså placere hullerne Vertikalt. 2 * 120 eller hvad der nu er godt, og passer diskret til. er i Ahorn det skrivebord.
Edit:
ja laver hullet så man kan få blæseren til at passe hehe :)


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2008 20:18:22
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm øv den kan ikke lave primitive tegninger uden at smide alle Iérne rundt hehe :D ^^

men logger af igen nu, checker op imorgen igen :)


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2008 20:35:44
Svar/Indlæg:
3162/326
#0

Du skal vel alligevel ha' boret nogle huller til kabler (mus, skærm etc.)

Hvis jeg var dig, ville jeg i første omgang se efter om ikke det ville være nok med et hul i bunden (til strømkabler), og så et enkelt eller to huller i toppen.

Bare der er noget luftgennemstrømning kan det jo ikke gå helt galt.


HalfLife2
 
Overclocker
Tilføjet:
10-01-2008 20:36:04
Svar/Indlæg:
659/20
#5 Blæserne skal ikke sidde ved siden af hinanden.

Se pic!




Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2008 05:28:02
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm ok så på hver sin side af "kassen"

ja der kommer lidt huller. et lille bag min fladskærm i top. og et lidt større i bunden mod væggen. til kabler osv.

men kan i anbefale et sæt blæsere til dette project. de skal somsagt være lydløse-- og skal de slå´s til computeren eller køre på egen strøm ?