Hvilken PSU?

Diverse d.  16. november. 2007, skrevet af emberwolf
Vist: 244 gange.

emberwolf
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2007 18:29:50
Svar/Indlæg:
3/2
Hej Alle ...

Jeg er ved at samle en ny gaming pc, men det er efterhånden længe siden, at jeg sidst samlede en pc, og dengang var PSU'en mere eller mindre ligegyldig ... Men jeg kan forstå på det hele, at den er rimelig vigtig nu til dags med de nye krævende grafikkort.

Indtilvidere består mit setup af:

CPU: Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz
Mainboard: EVGA nForce 680i SLI
GFX: ASUS EN8800GT/G/HTDP
RAM: Corsair XMS2 Dominator PC6400 2 x 1 GB
Case: Antec Nine Hundred

Hvilken PSU vil passe til det? ... Den må gerne være fremtidssikret, hvis jeg nu vil sætte endnu et grafikkort i ...

På forhånd tak
M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2007 19:35:08
Svar/Indlæg:
477/254
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Eller

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Det er to rigtig gode strømforsyninger som er rigtig strømstærke og med gode komponenter. Samtidigt er kablerne sleevet og ledningerne er monteret på stik på strømforsyningen så du har mulighed for at kun at montere de ledninger du har brug for så der ikke hænger løse ledninger i kabinettet.
Du skal måske vælge 750W udgaven hvis du senere vil køre SLI da 8800GT bruger tæt på 300watt.


WAR1OCK
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2007 20:35:19
Svar/Indlæg:
538/47
du kan også gå ind på google og søge på "psu calculater" der kan du regne ud hvot mange watt dit system bruger :yes:


emberwolf
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2007 23:41:06
Svar/Indlæg:
3/2
Ok, cool ... Jeg har hørt noget med, at der er forskel på, hvor meget PSU'er yder ... Dvs. at to forskellige PSU'er kan f.eks. have 600W hver, men den ene fører kun 50% ind i systemet, mens den anden sender 80% ... Er det rigtigt? Og hvis det er, sender de to, som er blevet anbefalet en høj procent ind i systemet?

Er der andre, som også kan anbefale de to PSU'er, som er blevet linket til ... eller har folk andre meninger?


M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2007 10:19:15
Svar/Indlæg:
477/254
#3 nej det er ikke helt rigtigt de watt som er opgivet på PSU'er idag er de watt som de levere og ikke hvor mange watt de bruger. Du kan prøve at gå ind på forskellige sider som producere PSU'er og se hvor mange ampere der bliver leveret på de forskellige spændinger og så regne det sammen.

Foriøvrigt er der også nogle tests rundt omkring på de 2 strømforsyninger.
Der er selvfølgelig også andre mærker du kan gå efter men de koster ca. det samme.


emberwolf
 
Overclocker
Tilføjet:
17-11-2007 12:22:34
Svar/Indlæg:
3/2
#4 Ok... Tak for svarene ... herligt når folk er behjælpelige ...