nVidia drivers - kontrol panel?

Grafikkort d.  31. oktober. 2007, skrevet af Sajmon
Vist: 421 gange.

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 16:29:30
Svar/Indlæg:
6624/113
Nu har jeg været på ATi vognen et stykke tid i min primære maskine - men har så købt mig et 8800GT som folk jo er åh så glade for... Man skal jo prøve noget nyt en gang imellem. 🙂

Jeg har så smidt kortet i maskinen, og efter at have installeret driverne husker jeg med rædsel pludselig hvorfor jeg havde noget imod nVidia før i tiden.

Hvorfor er det lige jeg ikke kan få en overskuelig version af nVidia control panel i stedet for den max rodede webdims de smider med nu?
Hvor finder jeg min refreshlock?

Der kommer sikkert mere undervejs, men lidt fif kunne jeg godt bruge....
Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 17:25:08
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, det er jo så ret underligt eftersom nvidia har ændret deres drivere siden...

Jeg har et 2600xt og 8800 kort, og no offence - nvidia driver er da så meget nicere!

Den starter når man beder den om det, ikke 5 min efter.
Den loader ikke alle mulige shite services som skal starte med xp, fordi eller drossler kortet ikke op.
Man kan disable processerne, uden at få fejlboxe ved startup.
Den kræver ikke dotnet, og flipper ikke skråt over hvis det ikke er der.
Den fylder ikke 90mb, men 40mb.

Refreshlock hehe, tid til en ny skærm? 🙂


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 17:41:30
Svar/Indlæg:
6624/113
Det du snakker om, er Catalyst Control Panel - ikke driveren til kortet. Bruger du bare driveren og ATi Tray Tools f.eks, så har du et lille ikon i systray som er SÅ MEGET mere brugbart end alt hvad nVidia kan diske op med.

Følgende er kun relateret til CCC, og er derfor ikke relevante som sammenligning:

Den starter når man beder den om det, ikke 5 min efter.
Den loader ikke alle mulige shite services som skal starte med xp, fordi eller drossler kortet ikke op.
Man kan disable processerne, uden at få fejlboxe ved startup.
Den kræver ikke dotnet, og flipper ikke skråt over hvis det ikke er der.


Og så siger du : Den fylder ikke 90mb, men 40mb.

Aha... nVidia driveren fylder ellers 43,1mb og nTune som er nødvendigt, fylder så 40,9mb - ialt 84mb.

Driveren til ATi kort fylder 14mb og ATT fylder 1mb.... 🙂

Men ja CCC pakken fylder 34mb.... (Hvor blev de 90 af?)

Men anyways - nVidia kontrolpanelet burde bare være i klassisk look i stedet for at prøve at efterligne CCC forgæves - for det har kostet overskuelighed og åbenbart også funktioner.

Og hvor er min refreshlock i driverne som der var før??
"Custom resolutions" kan jeg ikke bruge til en dyt - for den bruger bare tidligere refreshrate som er 75 selvom jeg vil have 100 når jeg skifter til 1280 x 1024 i 32 bit.

Jeg skifter ikke min CRT skærm før det er tvingende nødvendigt - og uanset hvad, er der en verden til forskel med tearing på en fladskærm om den kører 60 eller 100hz - så det ville stadig være nødvendigt.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2007 10:43:45
Svar/Indlæg:
2516/381
Man kan få en reg.fil, så nvidiapanelet for det gamle look tilbage..


Den skulle hedde noget i retning af "enableoldNV_CP"

Ved ikke lige hvor man kan hente den, desværre,, men der var en tråd om det for ikke alt for længe siden,, med et link