Hvad har oc.dk vundet?

Om siden d.  30. september. 2007, skrevet af ncdesign
Vist: 913 gange.

ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 17:55:33
Svar/Indlæg:
262/26
Har længe tænkt over, hvad oc.dk egentlig har vundet, ved at, først gå i kompagniskab med hwt.dk og senere hen blive opslugt af samme.

Hwt.dk har fået hele oc.dk's brugerbase (forumbrugere og faste læsere), mens oc.dk har fået en temmeligt udvandet og meget sekundær placering på siden.

Klikker man på oc-ikonet, kommer man frem til toplister og nyeste besvarelser... Super spændende, når man lige er i humøret til at læse lidt overclocking-relateret..! Det må simpelthen kunne gøres bedre..? Eksempelvis ved i det mindste at linke til relevante fora (overclocking eks.), i højresiden, fremfor blot besvarelser... De kommer jo også frem, når man klikker på forum-knappen...

ocerclocking.dk har været min faste startside i mange år efterhånden, men ærlig talt, så er det absolut ikke, hvad det engang har været... Tværtimod, så er forummet (som var en af oc.dk's største forcer), oversvømmet med tråde om hvad man skal købe, og *hvorfor* man skal køre med divider (og andet i den stil). Vi kan ikke alle være eksperter, men oc.dk var for dem der gad selv (det være sig google nogle ting, eksperimentere sig frem), førend de spurgte om hvorfor det ikke virker...

Tidligere var det tråde om, hvilket vandkøling der var godt, hvor højt man kunne presse CPU'en med en given køleløsning og brugertests af nyt oc-gear. Men de tider er forbi...

Samtidig er designet blevet lavet om så mange gange, og så sjusket, at FF ihvertfald ikke længere kan hitte rede i hvad der foregår. Back-knappen funker ikke (man ender på den side man kom fra, med noge <br>er i bunden, og billdedelen er helt i skoven - prev og next-knapperne sidder rundt omkring på skærmen (hvis i da ellers husker at resize billederne, så man kan se hvad der står på graferne, når man klikker).

Tests er blevet reduceret til det mest alm. hardware, og sådan noget som at teste FSB'en på et motherboard kommer aldrig videre end: min CPU kan ikke mere end xxxMHz FSB, så om kortet kan mere, kan vi ikke teste... Det er altså for ringe!

Så igen: hvad vandt oc.dk ved at lade sig lægge ind under hwt.dk?



Og så lige en sidste ting, der blot undrer mig, uden at have noget med ovenstående at gøre (måske udover at det udstiller manglen på omtanke):

Hvorfor er afstemningen delt op i producenter? Udelukker tests af AMD-produkter tests a Intel og vice/versa? Hvorfor ikke dele afstemningen op i produkter fremfor producenter?

neutech.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2007 19:24:10
Svar/Indlæg:
64/5
Kan kun gi' dir ret. Det er virkelig gået ned af bakke på det sidste 😩


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 19:25:51
Svar/Indlæg:
20170/383


Synes godt nok der er mange gamle brugere der brokker sig.

Men jeg er enig i at afstemningen er helt i hegnet.


B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 19:49:46
Svar/Indlæg:
3640/1231
OC har da aldrig lagt sig ind under HWT - det er en fejlinformation du har fået dig der.

OC og HWT har fra dag 1 kørt meget sammen, og crew har haft arbejdet på begge sites. Men med tiden har der ikke været lysten til at arbejde på OC siden, og læserne er forsvundet. De er måske ikke forsvundet som sådan, men jeg kan da sige for mit eget vedkommende, at jeg ikke kender 10 ud af alle dem som jeg snakkede med dengang, som har interessen i dag for den vilde OC verden.

Alting er blevet mere mainstream, og det er lige så meget producenternes skyld, da alting er blevet så let, som det er vores egen skyld for ikke at holde den hobby ved lige.
Det er jo ingen hemmelighed, at hvad man brugte 5 timer på dengang, kan man gøre ved et tryk på en knap i dag, når det gælder overclocking.

OC.dk har som sådan aldrig haft mange besøgende, og ville den dag i dag være en side som kostede penge at drive. Det gjorde den allerede dengang. I en periode er det fint nok, men ingen vil betale for at være venlig bare, og brugerbetaling ville jo blive svinet til som alt andet når der bliver tale om penge.
Fakta er bare, at en OC side ikke kan finde sponsorer som en hardware side kan, da OC publikummet er alt alt for lille. Endnu værre i et lille land som Danmark, med en side som er på dansk.

OC er aldrig blevet spist af HWT, interessen for OC har bare været faldet alt for meget, både fra læsernes og crewets side.

Og ja, jeg er også en af dem der savner de timer jeg brugte på OC.dk da siden opstod, men jeg har også mistet den interesse siden hen 😕

Håber det forklarer det hele en smule - selvom det måske ikke er det svar du var ude efter 🙂


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-09-2007 21:29:40
Svar/Indlæg:
7881/1165
#3: Nåjaaa... de fleste har vist glemt de spontane genstarter af serveren, og den vilde hastighed når man rundede 20indlæg, så man ofte måtte lave en tråd, som rev1, 2, 3 osv. 🤣
Nostalgisk og sjovt er det at tænke tilbage på... Men godt! ...det var det sgu ikke :no:
Fokus er måske forsvundet lidt, men ejg ville for alt i verdenen ikke tilbage til den verden igen, selvom det var hyggeligt... desværre handlede oc.dk for mig et års tid kun om irc, da det var det eneste der var hurtigt nok til at man kunne holde det ud 🤣


ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 21:38:21
Svar/Indlæg:
262/26
#3:
Først og fremmest - tak for et sobert og meget informativt svar!

Dernæst - da oc.dk var i sin spæde ungdom med en rød diode, var der da ikke engang tænkt på hwt.dk? jeg kendte den ihvertfald ikke, da jeg indrullerede mig under de sorte faner 😉

Det er muligt, at du har ret i, det simpelthen er manglen på interesse fra oc'ernes side, der gør at stoffet er forsvundet, som gammel i gårde er det bare 'kedeligt' at se en ellers rigtig go' side som oc.dk blive degraderet til at indeholde toplister og seneste besvarelser fra fora der oftest intet har at gøre med overclocking...

Hånden på hjertet - kunne man ikke lige så godt nedlægge den del, der hedder oc i banneret? nyhederne og oc-relaterede artiker er forsvundet fra den del, og det var sgu' dem jeg kiggede på, når FF startede op... Nu er jeg i stedet ved at drukne i irrelevante nyheder fra Comon på forsiden (*SUK*) 😉

Og så lige en bemærkning til at der er kørt sideløb mellem oc.dk og hwt - er det helt forkert når jeg siger, at parløbet er slut, og hwt har overtaget fuldstændig?

#2:

Det må jo være fordi vi føler at vi har noget at brokke os over 😉
Nå, mere seriøst - jeg tror at mange af de gamle føler, at der er sket en hel masse henover hovedet på dem - designet er blevet - øhh... (hvordan siger man det nu diplomatisk...) anderledes, end hvad vi var vant til - at man selv kan vælge baggrundsfarven har hjulet lidt, men der er altså stadig 03 i stilkarakter herfra. Og det gælder både det rent designmæssige, og så selve funktionaliteten - det er blevet så smart, at det ikke længere virker ordentligt - masser af folk har problemer med at få vist billeder ordentligt, navigeringen går i kage, når man bruger frem-tilbage knapper o.s.v.

Som tidl. nærvnt, men stadig i forbindelse med at det er sket henover hovedet på folk, er oc-delen stort set nedlagt. I stedet for at spørge brugerne hvad de kunne tænke sig, har i skudt først og spurgt bagefter - den omvendte model ville nok have taget brodden af mange diskussioner...

PS: ang. afstemningen - hvorfor bliver den ikke lavet om? alternativt - nogen der kan forklare mig, hvorfor den er sat op, som den er?


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 21:39:35
Svar/Indlæg:
5600/32
#4, Ja siden er simpelthen for hurtig nu! Man kan jo slet ikke nå ud til køleskabet inden den har loadet en side!!111one 😀


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 21:46:42
Svar/Indlæg:
6531/410
siden har som sådan ikke vundet noget.
den er blevet hurtigere men har også fået mange flere useriøse brugere.

heldigvis er der stadig en masse af de gamle brugere tilbage.


ak4ever
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 22:07:06
Svar/Indlæg:
462/22
#0

Efter min bedste overbevisning kan jeg svare på dit spørgsmål sårre simpelt: Overlevelse

Desværre. sådan som jeg husker det var OC.dk ved at dø i sin egen sobre tone. JEG savner det, men må indrømme at sammenlægningen med HWT da var bedre end bare at blive lukket?


B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 22:11:02
Svar/Indlæg:
3640/1231
#5 > Dette bliver ikke så dybdegående, skal lige spise 🙂

Men, siden er konverteret til det den er, både funktionsmæssigt og designmæssigt for at ramme mainstream og tilgodese de nye brugere som ofte ville blive skræmt af det andet 🙂

Det er rigtigt at der ikke er noget parløb mere, HWT sidder på det hele. Men sådan har det nu været i meget lang tid. Helt til over et år før portalen blev lavet, så det er vist 3 år siden eller sådan noget.

Vi ved godt der er ting som ikke alle ønsker, og der er ting som heller ikke er smarte - men husk også at siden aldrig står stille. Der bliver hele tiden lavet nyt, eller lavet om. Det er kun programmør, designere og økonomi der sætter de gyldne grænser 🙂


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 23:11:23
Svar/Indlæg:
3233/128
En rigtig træls ting er at man SKAL se de første 3-4 sider igennem når det omhandler grafikkort, det er meget træls. Ved ikke om det er sådan fordi det giver flere clicks til siden.

Hvorfor ikke lave en menu så dem som bare vil læse konklusionen kan gøre det med det samme?


#11
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 23:22:45
Svar/Indlæg:
3640/1231
#10 > Det kan man skam allerede :)

I højre side af artiklerne, findes der en "side info" menu, hvor du kan vælge at gå direkte til den side du ønsker. Netop for at man kan springe det over man ikke gider læse 🙂


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 23:32:23
Svar/Indlæg:
3485/76
#10 det kan man også 😉 over i højre side er der en oversigt over siderne i testen !

edit: crap B@NG 😛