København bliver fremtidsby

Litteratur d.  06. august. 2007, skrevet af System
Vist: 2114 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
06-08-2007 17:01:00
Svar/Indlæg:
0/11005
Københavns Rådhus får et digitalt bykort hvor borgernes færden kan følges live. Det er mobiltelefonen, der sladrer.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:16:33
Svar/Indlæg:
6181/270
not cool, så bliver vi mere overvåget

mangler vil bare at de finder ud hvor meget bummelum og æblejuice vi laver på toilettet 🤡


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:19:27
Svar/Indlæg:
3944/384
Fatter ikke det er lovligt.. Lorte overvågning! Hva skete der med privat-livets fred?



Shake


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:21:17
Svar/Indlæg:
2072/117
Som der står, så kan de ikke se hvem der ejer telefonen, bare der er en.
Så synes jeg det er fint nok.


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:23:45
Svar/Indlæg:
1058/59
Spændende
#1 og #2 - umiddelbart kommer der jo ikke mere overvågning, det har hele tiden været muligt at følge en tændt mobil. Endvidere er det jo tale om anonyme data, dvs vi ikke bliver overvåget mere end vi er blevet før.

Men det er da bekymrende at det er så nemt, at dataene kan komme sådan, og det kan sikkert forekomme fejl, så det ikke er anonyme data, derfor skal der holdes et vågent øje med det. 😉

Men spændende er det i hvert fald


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:26:57
Svar/Indlæg:
10398/435
#1,2, hvad er der galt i det?!


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:30:39
Svar/Indlæg:
3944/384
Det lyder somom det er data der er let tilgængeligt for alle, = alle kan følge alle. DET er galt! Grundlæggende synes jeg bare ideen er helt ude i skoven!




Shake


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:31:48
Svar/Indlæg:
6181/270
#5 at det kan misbruges

anonyme data, min bare røv


Empty_soldier
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:34:57
Svar/Indlæg:
210/58
jeg har godt samme mening som shake, det er latterligt at lave sådan noget, hvorfor har vi/de brug for sådan noget...?!


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:40:38
Svar/Indlæg:
2072/117
Så længe de forbliver anonymt så er det fint, hvis ikke, så skal det ikke bruges.

Men så handler det jo om tillid, til de folk som bruger det.

Men hvis de vil vide hvilken vej jeg tager hjem fra parken efter fodbold kamp, så er det jo fint nok.

Data'erne ville jo heller aldrig kunne bruges i retslig sammenhæng, da de jo er anonyme,.


#10
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:41:31
Svar/Indlæg:
732/39
Smid jeres mobiler ud....eller gør som mig, lad den ligge hjemme så den ikke forstyrer besøg hos venner.....hader at have besøg af en idiot som sidder og skriver beskeder med konen hele aftenen.

Hvis i ikke har den med er der ingen der kan spore jer 😉


mikkelfrost
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 18:40:52
Svar/Indlæg:
216/96
kan man da spore mobil tlf på netted nu ??


#12
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 18:45:05
Svar/Indlæg:
4689/105
Har vi ikke bedre ting at bruge penge på end det ubrugelige lort!


DotMatrix
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 19:18:22
Svar/Indlæg:
345/63
Jeg forstår ikke hvordan det kan være lovligt for telefonselskaberne at videre give de informationer. og selv om hver person ikke står med navns nævnelse, er der jo stadig en slags id nummer, og de kan se hvilket hus "turen" starter i, og hvor den slutter, og hver telefon må jo nødvendigvis have et id nummer for at man kan kende dem fra hinanden, ellers kan de jo ikke bruge det omtalte "transport mønster" til noget. så anonymt, nej det kan jeg nu ikke se hvordan det sku ku være.

---> DotteN.


#14
Nuke
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 20:09:49
Svar/Indlæg:
146/17
#12 Lige min tanke, vi har ikke noget at bruge det til, så hellere giv penge til nogle af de skoler, som ikke kan købe nye bøger eller så meget andet, vi bruger for mange penge på lort...


damp
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 20:57:14
Svar/Indlæg:
1040/106
er da ligeglad med det overvågning, har det sådan, at sålænge det kan hjælpe i sager hvor der er behov for billeder eller film klip.
så lad "dem" dog filme os, kan ikke se det er noget problem, hvis man har rent mel i posen, kan det da være fløjtende ligegyldigt.

det funker i london, hvorfor ikke i købsstaden.?


Cyrezz
 
Overclocker
Tilføjet:
06-08-2007 21:24:04
Svar/Indlæg:
581/24
Var det ikke noget med, at "de" ikke ville have overvågnings kameraer over alt som i England?


#17
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 22:06:43
Svar/Indlæg:
3588/418
Hvorfor er folk så meget imod overvågning?

Hvis i ikke har noget at skjule, hvad er der så galt i det? Vi ligger jo alligevel ikke mærke til det, når vi bare går rundt.


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 22:07:41
Svar/Indlæg:
3944/384
#17 Det er bare grundlæggende forkert.



Shake


#19
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 22:09:57
Svar/Indlæg:
3588/418
Forstår dig ikke helt. Hvis du ikke har noget skjule, hvorfor så blive sur over det?


#20
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 22:20:29
Svar/Indlæg:
732/39
Tillid er godt, men kontrol er bedre....er det ikke lidt det i siger ?


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 22:45:12
Svar/Indlæg:
1214/62
Hmm er enig med #19 hvis man ikke har noget at skjule hvorfor så være vred over det? Tror i at man skulle kunne tænde 3g kameraet mens man har sex med konen? Syntes det er helt i orden at det kommer, tænk på alle de skide sataner man kunne få fat på!


damp
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 22:46:07
Svar/Indlæg:
1040/106
#18 at forklare plz?

#20 kontrol over hvad, at du går på en gade og at du kommer med på et klip ?
hvor er kontrolen i det ?
du lever da ligeså frit, som du gjorde før der var kameraer.

nu kommer der måske nogle linser op, der bla. vil hjælpe i sager hvor der bliver begået bankrøveri, voldeligt overfald, påkørsler, tricktyve osv osv..
du/i vil blive glade, den dag de kan hjæpe jer i sådan lign sag.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 23:06:59
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg går ind for kontrol. Jeg er enig med Mp_3. Jeg kan ikke se det forkerte i det... Jeg har intet at skjule. Jeg har ikke voldtaget en sagesløs lille 18-årig, jeg er ikke i gang med at lave et bælte af TNT osv. osv.

Jeg går ind for offentlig overvågning. Det kan godt ske, at jeg så bliver fanget i at stå og knække mig bag Café Vesteraa eller snave en tøs i brædderne, til gengæld kan man få svinene på bånd der overfalder folk, banker uskyldige på gaden, sælger narko, forstyrrer den offentlige ro og orden. Hvis man bare kunne indbygge stavekontrol og respekt for andre, ville det jo være perfekt.

Jeg tænker ikke i "Minority Report" eller "Domolition Man", men tænker på mig selv, min niece på nu 7 år, mine børn og generelt alle de andre crackhoveder og grødbønder der gør livet surt for os andre.

Hvad folk gør inden for hjemmets fire vægge er deres egen sag, men jeg går ind for overvågning på offentlig vej og gade.

Det er sjovt, at mange af dem der er imod overvågningssamfundet begynder på: "Det er jo forstyrrelse af privatlivets fred", "Det er som om man er forbryder"... nej. Hvis du intet har at skjule, er du bare en der er ude at handle. Du bliver jo overvåget i Merlin, fordi der er folk der stjæler, det kommer jo kun dig til gode, at de nu kan bevise den slags med video. Du bliver overvåget ved kassen i banken, også selvom du ikk er bankrøver. Tankstationen, Aldi, og tonsvis af andre steder.

Fint nok. Hvis du er i banken og der er et røveri, kan de optage det på video. Hvis svinet overfalder dig på gaden, har du kun øjenvidners beretninger, og det er ikke altid godt...


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 23:13:32
Svar/Indlæg:
3944/384
Kan ikke begrunde mit synspunkt meget anderledes, end jeg synes det er forkert. Synes bare det er blevet alt for meget, og at det er en forkert udvikling. Brug pengene på mere politi på gaden, meget gerne uniformeret så de er synlige, det er der for lidt af.




Shake


#25
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 23:20:53
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg har hellerikke så meget imod kameraer på gaderne. Det vil kunne hjælpe mange.

Jeg er bare utilfreds over at man spilder penge på det her ubrugelige projekt. Et eller andet sted synes jeg det er respektløst. Der er så mange ting som der ville være bedre at bruge de penge på.

I Fredericia hvor jeg bor har vi også lige fået "renoveret" hele gågaden. Det har kostet flere millioner kr. og vi har ikke en fucking skid at bruge det til! Byen er lige så død og kedelig som før. Der er så mange gode ting man kan gøre med alle de millioner, og så vælger kommunen at spilde dem den skide gågade!

Det kan godt være det bare er mig der imod at der bliver brugt så mange penge på alt muligt ubrugeligt lort rundt omkring i landet, men jeg synes fandme det er for dårligt.

Beklager mit sprog, men det skulle lige ud! 😳


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 23:52:49
Svar/Indlæg:
2388/52
#11
kan man da med 3 og nogle andre operatører.

du kan læse mere om det her: http://www.findven.dk/posweb/l...


DotMatrix
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 00:57:07
Svar/Indlæg:
345/63
Nu stopper i da med de kliche argumenter, som f.eks. "hvis man har rent mel i posen..." og hvad så! jeg har rent mel i posen, jeg slår ikke folk ned, stjæler tasker eller noget andet, og så er problemet jo nettop at jeg skal filmes når jeg ikke gør noget. hvor skal jeg og alle andre "uskyldige" filmes når vi ikke gør noget. fair nok hvis man ønsker at registrere de kriminelles færden og sikre beviser for den ene og den anden kriminelle handling, det er jeg bestemt for, men hvorfor skal det gå ud over alle os andre? det svarer til at fordi en person ikke respekterer det røde lys ved fodgænger overgangene, så får vi alle en bøde!

---> DotteN.


mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 00:57:26
Svar/Indlæg:
1445/231
Hehe syntes altså at jer der har noget imod overvågning burde vågne en smule op.
Tænk hvis det var dig der blev voldtaget, gennembanket eller fik stjålet din bil, hvis politiet så kunne finde ud af hvem gerningsmanden var pga. offentlig overvågning så tror jeg du ville være over glad for at det fandtes.

Det med at lade plotiet være mere synlig er faktisk en dårlig idé for det fraholder ikek folk fra at udføre deres forbrydelse. De venter blot på at der er fri bane, og lige meget hvor meget politi du så satte på gaden ville de ikke kunne mandsopdække hver eneste krog af Kbh.

Kan i ikke lide at blive sporet ? så smid jeres GPS apperater ud og sluk for jeres internet fordi at man kan med enkle midler spore hvad folk laver og hvor de befinder sig i verdenen ud fra din GPS eller din Pc.

Så tag det lidt med ro og se på den lyse side af sagen. Britterne var også skeptiske over for deres overvågning i london, men efter deres opklarelses procent steg med 20-30% skiftede de lige pludselig mening.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 01:13:08
Svar/Indlæg:
2620/327
#23: Helt enig 🙂


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 03:22:03
Svar/Indlæg:
10398/435
#27, du har vist tabt tråden lidt..

Overvågningen i london bruges kun i tilfælde af begrundet mistanke eller anmeldelser. Altså hvis en person er blevet dolket så kan politiet få adgang til videoen.. men du vil sikkert heller dolkes..


mikkelfrost
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 03:51:22
Svar/Indlæg:
216/96
dvs at en der har mit tlf nr kan spore mig på netted eller ??


damp
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 09:14:29
Svar/Indlæg:
1040/106
#23 well said.

#31 ikke internettet, så vidt jeg ved, kun hvis du har en mobil der understøtter det og selv ønsker det.. det var lidt af det som 3 startede med "guru"
så bruger mobilen enten sine master eller satalitter, til at finde dig i byen.

#27 og så er problemet jo nettop at jeg skal filmes når jeg ikke gør noget

ja og?
hvad er det lige der er så slemt, ved at blive filmet mens du går forbi på gaden ?
sagen drejer sig jo ikke om, at du gør noget ulovligt eller ej ?
tænk på hvor mange people, der f.eks kunne ha undgået, at gå ned med psykiske mén, pga. bla. bankrøverier, voldtægt eller voldelige overfald.
bare for nævne noget af det.

siger ikke at kameraerne kommer som den store frelser, men hvis der havde været nogen på de steder, så var det måske aldrig sket.
eller der havde været en mindre psyko på gaden.

håber da de bliver indfødt, alt forandring skal tilvendes 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 09:47:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #27

Se, dét er jo netop pointen. Har du rent mel i posen kigger du slet ikke efter de små kameraer.

Overvågning kan tolkes på mange forskellige måder. Det er korrekt at en film som "Enemy of the State", viser de mange faldgruber der er ved et overvågningssamfund. Men jeg ville mene, at selv idioten til familiefesten kan se, at titlen på en sådan film nærmere skulle være: "Enemy of the røvhuller, who are korrupte and prøver på to throw over the regering" - så kan selv den dummeste følge med.

Det handler jo ikke om, at man ser på dine kontoudtog, ølkonsumering, indtagelse af salt, platte jokes og gasudladninger. Det handler om, at der er nogle trælse typer som vi alle er bange for, men håber på at kunne holde på afstand, hvis vi selv færdes et sted vi ved er sikkert (groft sagt, lidt som i "Demolition man" - dog ikke SÅ bange).

Mere politi på gaden? Fint nok, men er det så ikke lidt det samme?

Det eneste jeg har haft kørende med politiet er en fartbøde ved Limfjordstunnellen. Den bøde er betalt. Men jeg har det altid sådan, og tror jeg at mange har det på samme måde, at selvom jeg inderst inde godt ved at de to betjente i gågaden er der til at fange butikstyve (det er de i hvert fald i Hobro, hvor jeg kommer fra. Her i Århus er det G4 vagter der ligger an på de lækre dunser i butikkerne...), men jeg får alligevel et lille sug i maven når betjenten kigger på mig.

Det er jo også overvågning, men et kamera på en mast, under en markise eller gemt under et vandalskjold er nemmere at forholde sig til. Det har ikke et ansigt, uniform, pistol eller store muskler. Nu ved jeg af naturlige årsager ikke hvor du kommer fra, men hvis du går ind i Merlin i Ryesgade, Århus, og prøver at tælle efter, så vil du opdage hvor mange kameraer der er der.

I Danmark er loven sådan, at overvåges man "privat" (f.eks. i en butik), skal man gøre opmærksom på det. Dvs. at der er et skilt udenfor, på døren f.eks., hvor der står: "Denne forretning er videoovervåget". De færreste lægger mærke til det. Jeg tror, at hvis man tænkte sig om, gik en tur ned af strøget, hvor mange gode gemmesteder der i virkeligheden er til et kamera, selv gode vinkler. Så kunne man jo se hvor tyven løb hen.

Jeg kan sagtens forstå din misfornøjelse over at føle dig overvåget. Jeg ville mene, at "overvåget" har to betydninger. Det betyder jo i regelen: "vi holder øje med dig" (
) - og de to betydninger er, for mig, tydelige.

Enten så er det fordi at nogle gode mennesker sidder og holder øje med os, og sørger for at vi ikke kommer noget til.
Eller, så er det fordi at nogle gode mennesker sigger og holder øje med de trælse og onde typer, og sørger for at vi andre ikke kommer noget til - hvis det værste skulle ske, så kan de jo forhåbentlig ud fra billeder/video finde gerningsmanden.

Hvor færdes du mest? Jeg vil vædde med, at du nok mest færdes hvor du føler dig sikker. Nu snakker jeg ikke om vovehalse her, men ville du føle dig tryg ved at gå i byen hvis der ikke var dørmænd og politi til at holde øje med voldspsykopaterne?

Ville du turde at handle ind, hvis du vidste at der sad en bande af unge idioter og ventede på at du henter mælk?

Føler du dig tryg i dit hjem? Der er ingen typer der kunne finde på at spore dig, trænge ind i dit hus, og gøre ondt ved dig og dem du holder af?

Man er altid, uanset hvad folk siger, utryg ved at være "alene hjemme". Hvorfor? Der er ingen til at holde øje med en. Ingen til at forsvare dig. Det ligger i mennesket og dyrenes natur at søge tryghed.

Jeg tror, at vi man monterede elektronisk overvågning som en test, uden at folk vidste det, ville det være en succes. Folk ville hurtigt indse hvor godt et hjælpemiddel det er.

Men ved du hvad?

Jeg har set tilstrækkelige folk i byen få tæv, uanset om de har fortjent det eller ej, synes jeg det er usmageligt og frastødende. Jeg har som sådan ikke noget imod vold, for det er naturligt at ville konkurrere og ville hævde sig. Det er derfor computernørder/wannabes er så smart-ass online, fordi de ikke vil kunne klare en fysisk konfrontation. De kan ikke skade nogen online, for dér er de bare latterlige, på samme måde som psykopaten foran Buddy Holly (og nej, jeg mener ikke nødvendigvis dørmanden).

Det skal bare være i det rette miljø. Nørden skal holde sig til at spille smart online. Voldspsykopaten skal holde sig til karate/judo/whatever sport der findes. På samme måde som nørden højest sandsynligt ikke går i bokseklub og voldspsykopaten ikke kan stave til cand.scient.polit. Man har hver især sit "turf".

Overvågning er til for din sikkerhed, om du vil det eller ej. Jeg byder det velkommen og forlanger dermed ikke at du skal betale min bøde for at gå over for rødt lys eller kører for stærkt. Det skal jeg nok selv klare. På samme måde som voldspsykopaten hører til i et fængsel, og det må han selv ligge og rode med.


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 10:09:39
Svar/Indlæg:
3944/384
Hvor færdes du mest? Jeg vil vædde med, at du nok mest færdes hvor du føler dig sikker. Nu snakker jeg ikke om vovehalse her, men ville du føle dig tryg ved at gå i byen hvis der ikke var dørmænd og politi til at holde øje med voldspsykopaterne?

Voldspsykopaterne er ligeglade med om de bliver filmet.. Og hvis de ikke engang er klar over det, fordi kammeraene er gemt er de endnu mere ligeglade. Jeg vil mene man skal forebygge, og ikke lade de 3 unge på stoffer smadre den 50årges kranie ved at hoppe ovenpå ham. Der vil jeg mene at pengene er langt bedre brugt på mere uniformeret politi. Vil meget hellere se den gamle mand leve, end de 3 unge bag tremmer. Og selvom de røg ind, vil det ikke afholde næste unge på stoffer fra at gøre det samme. Men det er nok bare mig.




Shake


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 10:42:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #34

Som #28 siger, så er mere polti på gaden til lige megen nytte. To betjente dækker den halve by. 50 kameraer kan dække hele byen på éen gang, og så ved de hvor man skal slå til med det samme.

Det er jo stort set samme system som G4 vagtfolkene gør brug af. En husalarm eller butik ringer ind, i løbet af 5 sekunder ved man hvor lokummet brænder. Fordelen ved videoovervågning er så til gengæld, at betjentene/vagterne ved hvor de løb hen, og har dermed nemmere ved at fange dem.

It's that simple...

Jeg snakker heller ikke om at kameraerne skal være gemt. Jeg skriver blot, at der er mange potentielle gemmesteder. Hvis folk derimod er klar over, at der er overvågning på, så er jeg overbevist om, at langt de fleste ville føle sig mere sikker.

Jeg kan nemt forstå din betragtning, men hvis den besparelse du efterlyser skal gå til mere politi, fint. Så er der måske 50 betjente der idler og brænder skatteborgernes penge af på ingenting, frem for 5-10 betjente der er i værste fald er fuld beskæftiget. Politiet tilrettelægger jo også deres indsats efter en vis forventning om mængden af uro, så synes jeg det er bedre at 10 betjente passer på mig og er synlige. Så kan de resterende 40 tage ud til folk og snakke med forældre om deres børns opførsel, voldelige ægtemænd og snappe voldtægtsforbrydere.

Uanset hvad, så er jeg ret sikker på - som #28 også siger - at så snart politiet har vendt ryggen til, springer de frem som liderlige straffefanger bag en busk i parken. Ved de at der er videokamera på, så er det kun et spørgsmål om tid inden der står uniformerede betjente og lukker dem bag lås og slå.

Folk der pludselig "intet kan huske", af flere årsager, kan bringes til domfældelse vha. videoovervågning. Bevisbyrden er pludselig blevet meget stærkere, og ved du hvad?

Jeg tror at en videooptagelse af en (Gud forbyde det) voldtægt af en 16 årig pige, vist for en dommer, kan være et slagkraftigt argument for at sparke røvhullet i en celle og smide nøglen væk.

Den vold og de forbrydelser vi kun hører om i nyhederne er så langt væk, at det kan være skræmmende med folks holdning og til tider diskussion. For hver nyhedsudsendelse der bringer en meddelelse om en voldtægt, overfald el.lign. skal der nok sidde de første fem og sige: "Jamen de var selv ude om det...".

Jeg kan blive så kvalm ved den slags typer. Jeg ser videoovervågning som en beskyttelse af mig og mine rettigheder. Deriblandt at være fri til at færdes på offentlig gade og vej.

Hvad synes du er bedst?

50 betjente der ikke var der på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt. Eller 50 kameraer der altid passer på dig, uanset hvor du færdes i det offentlige rum?

Jeg ved hvad jeg ville foretrække. Hvis så endelig det skulle ske, at jeg blev overfaldet, ville der være langt bedre chancer for at fange gerningsmændende, end hvis politiet tabte sporet, eller der ingen vidner var.

3 psykopater på stoffer med gode venner, kan skræmme de fleste. Tænk over det. Apati er de fleste menneskers reaktion. Hvis nogen ser en mand tage lidt for hårdt fat i damen, vender mange ryggen til og tænker "det er deres problem".

Hånden på hjertet. Hvor mange ville turde at vidne mod en de lige havde set smadre en sagesløs, endsige hvis de var tre personer?

Jeg ville ikke forvente 100 justits over alt og over alle. Men jeg ved, at videoovervågning er omtrendt lige så godt et skjold som en kniv i lommen er. Jeg har prøvet, mens jeg stod i butik, at være rigtig bange. Ikke ligefrem frygtet for mit liv. Men jeg er aldeles sikker på, at hvis ikke der havde været videoovervågning, var det gået galt.

Heldigvis kunne jeg sige: "Der er videoovervågning, og jeg har ringet efter en vagt." - Hvor godt tror du det havde virket hvis jeg havde sagt: "Jeg har ringet efter vagten". Personen ville ikke vide om det tog 10 sek eller 10 min før vagten ankommer. Uanset hvad, så er det måske en god idé at sikre sig at der ingen vidner er. Hvis ikke videoovervågningen var der, og var der hele tiden, ville jeg føle mig sårbar.

Den oplevelse alene er langt fra grunden til min holdning, for lige at slå det fast. Men den har bestemt forstærket min opfattelse af overvågning.


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 10:53:01
Svar/Indlæg:
3944/384
#35 Vi er bare generalt uenige kan jeg høre..

50 betjente der ikke var der på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt. Eller 50 kameraer der altid passer på dig, uanset hvor du færdes i det offentlige rum?

Klart de 50 betjente.. De dækker byen meget bedre.. Og hvis jeg bliver overfaldet er jeg lidt ligeglad med om overfaldsmændene bliver fanget, jeg vil hellere gå derfra med livet i behold.. Jeg vil mene at vi skal forebygge og skræmme forbrydere og det mener jeg mere synlig uniformeret politi gør. Og de kan gribe ind, det kan kammerarere ikke. Politiet er jo heller ikke dumme. De kører og går jo rundt på gaderne, og de har øjne i hovedet, så de kan godt se selv, og skal ikke brugere kammerarere for at kunne se. Generalt ser man for lidt politi synes jeg. Vil gerne se 2 betjente gå rundt i gågaderne i aalborg og flere i jomfru-ane gade om aften/natten. De skal være der, og være klar til at gribe ind. Det vil virkelig virke beroligende og man får måske stoppet de 3 unge på stoffer der er ved at smadre den gamle mand. Og udrykningstiderne vil også blive lavere. Og hvis kammerarene skal virke som du siger de skal, skal der også sidde nogen og kigge konstant på skærmene og det tror jeg ikke du får nogen til.



Shake


#37
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 11:06:37
Svar/Indlæg:
3640/1231
Den dag en person står med en lillesøster, en kæreste eller lign der bliver offer for en gruppevoldtægt på rådhuspladsen, skifter den person nok mening.

Faktum er bare at overvågning hjælper, da selv de mest hjernedøde forbrydere tænker sig om en ekstra gang inden de laver noget foran et kamera.

Og i tror sq for meget om jer selv, hvis i tror at nogen gider sidde og glo på at i piller en bullermand bagved en pølsevogn 🤣


Min mening: Overvågning ja tak - og lad os få taget en DNA identifikation på alle der bliver født fra nu af, og oprettet en database. Og så få indopereret en lille flydende dims i blodet der kan spores via sattelit, der kæder personen til sin DNA. Så er der sq ingen steder at løbe hen for dem som stjæler en pakke tyggegummi 😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 11:17:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #36

Jeg mente nok at du var fra Aalborg. Tror at Rømer/Epi^Zepto også kender dig...

Anyways...

Det er sjovt du selv skulle nævne Gaden, for jeg har da aldrig fundet et sted jeg var glad for at gå i byen, indtil jeg kom til Aalborg. Efter jeg er flyttet til Århus er det gået direkte i den modsatte retning.

Jeg har boet her i 9 mdr. snart, og har faktisk kun været "i byen" en 3-4 gange. Alle gangene hvor det har været en privat fest, der så blev til en bytur.

Nu er det jo så også lidt uheldigt netop i Aalborg, da Gaden og politistationen ligger lidt dumt i forhold til hinanden. Nu tænker jeg nok mest på at der ikke er langt, men det er en omvej i en patruljevogn. Jeg er da også overbevist om, at synligt politi skræmmer. Men hvis betjenten står ved kasino, kan han jo ikke se hvad der sker foran Dansebaren eller Nielsen. Men det kan dørmændene jo så, i det her tilfælde.

Jeg kan godt se at vi er lodret uenige, og jeg respekterer din holdning til overvågning. Men en kyndig foran en skærm og et "swat-team" i felten kunne være en god x-faktor, når vi snakker sikkerhed.

Folk frygter jo det de ikke kan se. Og hvis de tre psykopater ikke ved om/hvor/hvornår de bliver knaldet, tror jeg også at de finder et andet sted at gå hen. Hvis chancen for at blive fanget er tilstrækkelig stor, eller besværeret ved den pågældende lovovertrædelse overstiger "udbyttet", jamen så vælger mange at lade være.

Hvor mange går hen til skraldespanden og samler deres skrald op hvis de ramte ved siden af i første forsøg?

Politiet er jo ofte hurtig på pletten, og telefonopkald/video optaget med telefonen fra vidner, er ofte gode at værktøjer/muligheder at have. Men det er bare den ene gang, at der er en som er bange for at ringe, det går galt. Og ved du hvad?

Jeg er pissehamrende ræd for, at det er en af de mennesker jeg elsker og holder af, det går ud over... 😕

-> #37

Hvorfor ikke bare tage skridtet ud og straffe mistæderen med det samme?

Gør den lille chip eksplosiv eller put gift i den. Hvis de ikke makker ret, taber manden ved skærmen noget ned på knappen og *😲*. Man er enten ukampdygtig eller død. Kort proces. Så kan vi også få ryddet op i alle de asociale og sindsforvirrede tumper, og til sidst ende med en menneskerace udelukkende bestående af handicappede, uskyldige mennesker, og folk med nervøse trækninger ved øjet, mens de downloader ulovligt porno på Piratebay... 😀


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 11:47:31
Svar/Indlæg:
5891/423
man kan jo bare slukke sin mobil hvis man ikke vil overvåges.. ik 🤡


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:12:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #39

Og være lovlydig 🙂


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:31:33
Svar/Indlæg:
3944/384
Fatter ikke folk bare tillader den slags.. Jeg forstår overhovedet ikke #37´s mening. Men sådan er det jo..




Shake


#42
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:36:31
Svar/Indlæg:
732/39
#37 Ja og lad os overvåge alle som er en smule kritisk over for regeringen bare lige for en sikkerhed skyld.... og lad os da rejse en mur rundt om Danmark og inddrage folks pas så vi ved hvor vi har dem....bare for en sikkerhed skyld...


Så flytter mig og mormor sku til Sverige og slår os ned som pirater


#43
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:46:33
Svar/Indlæg:
4156/111
#37 - Hehe well spoken! 🤣

Desuden står der også i teksten "Det digitale kort over København skal vise befolkningens bevægelser og transportmønster og give nye muligheder for en bedre og mere avanceret trafikplanlægning."

Og at de vil bruge det til at få bedre flow i massemængderne efter en fodboldkamp osv... OG at det er anonyme data!... Så vidt jeg ved er det ulovligt at bruge personlige data hvis "kunden" har fået at vide at personen vil være anonym? Så jeg siger god for det! 😎


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:46:41
Svar/Indlæg:
3944/384
#42 Præcis.. Det er den udvikling der vi virkelig skal væk fra. Godt med noget ironi :)




Shake


#45
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:48:07
Svar/Indlæg:
4156/111
Det er jo ligesom det kort der viser togtrafikken, her er det bare med os mennesker i stedet for... ikke andet? :)


#46
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:55:25
Svar/Indlæg:
4156/111
Desuden, så har vi jo allerede video overvågning i f.eks parkeringshuse osv... føler du / i jer truet på NOGEN måde eller krænket osv osv når i går igennem et parkeringshus? Føler i virkelig, hånden på hjertet, at der sidder en flok mennesker og glor på jer?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:58:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #41 + #42

Jeg tror det var sagt lidt spøgefuldt 😉

Jeg vil ikke bruge mere krudt på at overbevise #41, jeg har min mening og du har din, og det respekterer jeg fuldt ud 🙂

-> #42

Jeg tror ikke der er nogen som snakker om højrefløjspolitik eller Kina-forhold. Jeg tror bare at vi har det for godt i Danmark, og er blevet til lille tudemarie der render efter gårdvagten.

Jeg kan godt forstå, at gårvagten er langt mere effektiv end et kamera, men det er i skolegården. Lad os komme op på et lidt højere niveau og bevæge os ud over "Enemy of the State", "Demolition Man", "Minority Report" og "V for vendetta".

Min kørelærer sagde engang til mig: "Hvis alle folk bare opførte sig ordentligt, havde vi ikke brug for en trafiklov" - og hvor har han ret.

Jo mere "oprør" folk gør, jo strammere bliver nettet. Hvis ikke der var nogle idioter der sprang bomber, kaprede fly og ellers slog ihjel uden nogen dybere årsag, så ville vi ikke behøve love, politi og overvågning. Vi ville ikke føle et behov for en overvågning der alarmerede Christiansborg, når et kilo sprængstof blev smuglet over grænsen.

En database med genetiske profiler, fingeraftryk (burde være obligatorisk ved f.eks. køreprøve el. lign.), en sender i hovedet der fortæller hvor du er, hvornår, med hvem? Fed idé... not! Men man kan ikke se på folk, når de går ned af Jomfru-Ane-Gade, strøget eller kører bil, hvem der er voldtægtsforbryderen, hvem der er døden bag et rat eller hvem der går med kniv.

Hvis alle bare var gentlemen og der ikke eksisterede narrefisser, voldspsyokopater, behøvede vi ingen autoriteter. Jeg kan, af hele mit hjerte, ikke forstå, hvorfor det er så svært at se, at vi intet opgiver ved en sådan løsning.

Men fordi mennesket af natur er destruktivt, konkurrenceminded, territoriel er det klart at der er folk som vil bryde de normer og regler der måtte være i et givent samfund.

Ultimatum måtte jo være, at så skulle de jo skride af helvede til. Jeg kan godt forstå, at det må være enerverende at skulle spille med de samme regler som dem man hader har fundet på, men er det ikke tydeligt, at det udelukkende er folks vilje til at ville "skille sig ud" (sjovt nok sammen med de andre) der gør forskellen?

Hvis vi ikke havde religioner, regeringer og autoriteter ville mennesket være rodløs og anerki ville eksistere. Jeg finder det dybt naivt at tro,at jungleloven frem for den skrevne lov er det eneste rigtige. Hvorfor er det lige, at "de typer" aldrig kan komme med et alternativ der fungerer eller på en anden måde være konstruktive i deres kritik af regeringen/autoriteterne.

Ghe2, du er jo med på dette forum, udelukkende fordi du har sagt ja til at overholde nogle regler. Du bliver jo på en måde også digitalt overvåget her, i og med at hwt.dk har din IP-adresse, der er et crew som holder øje med om folk opfører sig ordentligt.

Er der nogen der træder over stregen er det ud. Der er jo mange der er kritisk stillet over for vores siddende regering. Der er ingen grund til at rejse en mur omkring Danmark. Det sørger vores "sovs og kartofler" politik jo for, sammen med den danske holdning om "ytringsfrihed" og tegninger af folk med appelsiner i turbanen.

Hvis regelen i skolegården er sådan, at man ikke må slå på folk, eller gårdvagten. Så slår man sgu ikke! Så opfører mig sig efter de spilleregler der er på banen. Hvis der herskede anarki, så ville der aldrig være en vinder i kortspil, fodbold eller i alle andre konkurrencer. Er du utilfreds med, at regelen er sådan, at du ikke må slå, så kan du jo bare gå din vej og finde et andet sted at slå på folk.

Det skal ikke undre mig, at der findes folk på den anden side af muren omkring Danmark der meget gerne vil slå på dig. Bare husk éen ting.

... det er ikke sikkert at du er den stærkeste derude 😕


#48
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:58:52
Svar/Indlæg:
4156/111
#36 - For hvis du bliver overfaldet er det jo klart at du er ligeglad med om de gør det igen eller ej, bare du beholder livet. Om du så bliver overfaldet 30 gange på et år af de samme, så er du ligeglad? 🤣

No way dude - det vil tage psykisk hårdt på dig hvis du bliver overfaldet :P overvurder ikke dig selv!


#49
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:11:53
Svar/Indlæg:
732/39
#47 Jeg håber du opfattede mit indlæg som sarkastisk, men er du da enig i hvad #37 skriver ?? " Min mening: Overvågning ja tak - og lad os få taget en DNA identifikation på alle der bliver født fra nu af, og oprettet en database. Og så få indopereret en lille flydende dims i blodet der kan spores via sattelit, der kæder personen til sin DNA.

Det er da en meget uheldig holdning da det jo underkaster hele vores tro på det gode i mennesket.


#50
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:19:12
Svar/Indlæg:
4156/111
#34

Prøv du lige at skaffe mere politi sådan helt vupti?

Politifilk nu til dags kommer jo nermest i flokkevis! Det har aldrig været nememre at skaffe politi i danmark end det er i dag. Politiskolerne er overfyldte og...

-.- Get real gider du? Pengene er givet langt bedre ud på et overvågninsystem... Uden små sensore og alarmer i et museum ville vagterne jo ikke have en chance, på samme måde med politiet... dette er bare et hjælpemiddel mod "The bad guys" - Vi der ikke gør noget ulovligt bliver reelt ikke overvåget - før vi gør noget ulovligt ;)

De sidder jo ikke og følger hver enkelt person i dens handlinger...

Det er sikkert blevet nævnt før, men nu nævner jeg det så bare igen :P


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:21:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #49

Håbede på at det var ironisk/sarkastisk. Og nej. Går ikke ind for personlig sporing, men jeg går ind for overvågning på offentlige steder, veje og stier.

Lidt alá motorvejen. Det er de færreste der brokker over. Men det er jo en stor hjælp i trafiksituationen. Det samme kunne gøre sig gældende ved masseslagsmål osv. osv. osv.

Jeg tror, og har altid troet, på det gode i mennesket. At mennesker ikke er skabt onde, men bliver det. Jeg skal ikke satte dom på om det er pga. religion eller regeringer, men vil gerne give dig ret i at de kan være en medvirkende faktor.

Små børn bliver til forvirrede soldater med AK47'ere og skyder deres "egne" (ikke i etnisk forstand), osv.

Men direkte at sige, at alt ondt er grundet religion og regering, er naivt og uoplyst.

Jeg tror på demokrati, åndelighed/tro (ikke så meget religion, men mere det at tro på "noget"), medmenneskelighed og skåne ens nærmeste mod de(t) onde. Retten til fri vilje og turde sige sin mening. Altid være ærlig over for sig selv, og ikke altid være det over for dem man elsker. Jeg tror på at mennesket ikke er skabt ondt, og bag onde mennesker er en forsømt person. Jeg tror på et videnssamfund, hvor sund fornuft hersker over frygten for det ukendte. Videbegærlighed skal få os til at evolutionere og flytte grænser. At man skal blive bedre til at lære og til at lære fra sig. At man skal leve et oplyst liv og dø med et smil. Hjælpe hvor man kan.

Men jeg ved, desværre, at mennesket besidder de fejl jeg nævner tidligere, hvilket gør mig trist.

Det er hvad jeg tror på.


#52
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:22:01
Svar/Indlæg:
4156/111
#49

Den tro du snakker om bruges også til at snyde mennesker med 😕

Så hvorfor ikke sætte en stopper for dem? De er jo ligeglade med dem som ikke snyder - dem holder de ikke øje med medmindre de gør noget :)


#53
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 14:29:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja okay, læs nu lige med et lille smil på læben ik 😕

Det jeg mener er at det er fint nok at vi ikke skal have overvågning, jeg støtter det bestemt ikke. Men jeg ved også at jeg ville hellere have overvåget hele verden, hvis det betød at min familie kun færdes mere sikkert på gaden 🙂

Faktum er bare at volden stiger og bliver meget mere brutal hele tiden. Hvis overvågning kan hjælpe, hvad er så problemet? Der sidder jo ikke nogen og glor på alle skærmene, men man kan finde tilbage til dem. Ligesom i en bank.

Det kan godt være du hellere vil slippe væk med livet i behold, det vil vi alle, men der vil uden tvivl være MANGE der vil overveje hvad de laver en ekstra gang, når de ved der er et kamera der filmer dem.

Desuden er politi desværre ikke løsningen på alt.. Jeg har oplevet 2 betjente stå på afstand, mens en fyr blev gennembanket udenfor et værtshus, fordi han sikkert så forkert ud. Der var bare for mange store "bøller" til at politiet turde blande sig (eller at nogen andre turde).

Intet kunne gøre en forskel der, men med overvågning der, kunne man bagefter have pågrebet de overfaldsmænd, med en passende politistyrke.

Jeg tror desværre du overvurderer vores politi, og undervurderer volds/voldtægsmændene Shake 😕

Men tror du ikke du ville skifte mening omkring overvågning hvis det nu (håber jeg virkelig ikke) det skulle ske for en der står dig nær? Det er sådan jeg tænker...


fissan
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 18:23:29
Svar/Indlæg:
28/1
det var dog en utrolig naiv holdning mange herinde har til overvågning - hvis man ikke har noget at skjule er det jo ligemeget...
ja fordi det vil jo ALDRIG kunne hackes / misbruges af kriminelle. Og ordensmagten og de, som ellers har magt til at få adgang til disse informationer er jo alle nogle engle, som KUN bruger overvågningen når det er strengt nødvendigt!...
og hvornår det er nødvendigt kan jo altid diskuteres - måske skal man i fremtiden i et endnu sygere samfund tage en ekstra kigger på alle som ikke opføre helt konformt...
for hvis tilliden til folk er mistet og man finder det ok at mistænkeligøre alle ved at overvåge dem så er samfundet sygt og det hjælper ikke at symptombehandle med mere overvågning - der skal gøres noget ved selve problemet


mikkelfrost
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 18:27:54
Svar/Indlæg:
216/96
ja det kan hurtigt blive skrugen uden ende :(


tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 18:28:34
Svar/Indlæg:
480/124
Vil det ikke kræve at vore mobiltelefoner konstant sender et signal til mobilnettet og derved tapper vores mobil for strøm?
Det er da sikane (skodord)................................................................................................................................................................


#57
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 19:49:00
Svar/Indlæg:
4156/111
#56 Det gør den allerede i forvejen hvilket resultere i at du bl.a. kan se hvor meget signal du har på din mobil 😉


One-Eye2
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 19:53:53
Svar/Indlæg:
56/29
Det er "Bigbrother" samfundet som er ved at blive en realitet


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 19:56:46
Svar/Indlæg:
3944/384
#58 Ja desværre :/




Shake


damp
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 22:51:31
Svar/Indlæg:
1040/106
#58 cmon.. overdrivelse fremmer forståelsen.. 🤡
der kommer trods alt, ikke et cam ind på mit shithouse, eller andre steder indenfor hos os..


mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 02:31:03
Svar/Indlæg:
1445/231
Omg. Bigbrother is coming . Dig a hole and hide for eternity.

Kemera overvågning. Ja tak
DNA-Register: Hvorfor har vi ikke fået det endnu, burde være sket for 20 år siden.

Kom lige til at tænke på, jer der er så parnoide osv. får i i skole, har i arbejde. i så fald hvis i så er så parnoide så sig jeres arbejde op og gå ud af skolen for selv der bliver i kamera overvåget, så pas på med at sidde og spille lommebilliard i dansk timen og surfe pron på arbejdet.

Har ikk noget imod video-overvågning da der er synlige kameraer over alt på min skole da der er sket et mange overfald i forbindelse med fester og indbrud, så når man tager til fest på skolen føler man sig altså tryg ved at der sidder et kamera hver 30 meter og rundt om de fleste hjørner uden for, og vagterne til festerne hjælper også en del, men alligevel tanken om at hvis nu vagterne ikke fangede overfaldmanden, så ved du at kameraet gjorde og han vil få sin fortjente straf.

Nog brother kan btw. ikke sættes på et samfund da "samfundet" fandme ikke skal filme når jeg knalder kæresten og når jeg skider i lokumet.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 02:55:14
Svar/Indlæg:
2620/327
#54: det hjælper ikke at symptombehandle med mere overvågning - der skal gøres noget ved selve problemet

Hvad er så selve problemet, og hvordan løses det?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 08:10:52
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg tror bare, at der er nogle folk som har set lidt for meget "Enemy of the State". Seriøst, hvis tingene foregik sådan, så var der nok en grund. Ondt avler ondt, og mistillid ligeså.

Hvis jeg mistænkte mine venner for at stjæle DVD-film fra mig, når de var på besøg, ville jeg nok være bare en smule paranoid.

Hvis I, der er S Å bange, vitterligt ikke vil være en del af overvågningssamfundet. Så meld jer ud af folkeregisteret og lev på gaden.

De værdiprincipper som størstedelen af den vestlige verdens samfund bygger på, er et alletiders sikkerhedsnet.

Folk snakker nok bare forbi hinanden. De paranoide er bange for at det skal gå som i "AntiTrust", og "os" der frygter for vores sikkerhed, frygter de onde mennesker.

Paranoia over for det system som overvåger os, eller "evig frygt" for menneskerne omkring os?!

Uanset hvad, så holder jeg på, at overvågning er et plus. Skulle det så ske, at Mr. Sinister Statsminister ser sig ond på mig, er der nok ikke så meget at gøre ved det. Som der bliver sagt i en film jeg tidligere har nævnt: "Hvem skal overvåge dem der overvåger dem der overvåger?"

Godt spørgsmål. Men tro mig. Har man først fået ubehagelige oplevelser ind på livet, så stiller man ikke spørgsmålstegn ved god, bedre og bedst overvågning.

-> Til jer med noia'en på:

Hvorfor er der fartgrænser? Det er jo for at dem der konspirerer mod jeres bittorrent-mis(for)brug kan indhente jer.
Hvorfor er det love? Det er jo for at dem der konspirerer mod jeres heftige onani, kan knalde jer for hvilken som helst forbrydelse de prøver at frame jer for.
Hvorfor overhovedet stole på andre mennesker? De er jo højest sandsynligt agenter fra regereringen der holder øje med dig.

... tænk lidt over det. Jeg er pisseligeglad med, om mit informationsflow bliver overvåget, så længe at det er de rette instanser der sørger for det. Jeg vil 100-gange hellere at det er et eller andet hemmeligt politi der ved hvor meget jeg downloader porno, end at en eller anden 13-årig møghacker, cracker mit system og finder ting og sager der aldeles ikke vedkommer ham.

Bare MHO 😳


Wb-FreeKill
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 09:29:08
Svar/Indlæg:
731/190
Til jer der tuder over "Big Brother overvågning":

Slap dog lige af man. Hvorfor OVERHOVED bekymre sig om at en eller anden nørd kan sidde og se 5.5 milloner prikker på et google-earth agtigt kort. "Uh nu ved folk hvor vi er jo så".. ja hurra, hvis du ikke har nogen grund til at være bange for at folk ved hvor du er, hvorfor så bekrymre dig ?. Det er det samme med kameraer i byen der overvåger traffik osv. "Jamen så kan folk se alt hvad jeg laver" Ja? det kan de sgu da også hvis de stod lige ved siden af dig. Og har du igen rene hænder hvorfor så OVERHOVEDE bekymre dig om det!?

Velkommen til det 21 århundrede klaphat, se dog mulighederne i systemet!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 12:24:12
Svar/Indlæg:
828/108
Jeg har det med overvågning lidt ligesom atombomber. - Det kan godt være dets formål er præventivt, men før eller siden skal det nok blive anvendt forkert.

Dog er jeg tilbøjelig til at give eks. #63 + #64 lidt ret, - teknologien er her for at blive, og vi er nok nødt til at indse det brugt mere og mere og vinde indpas i de flestes liv. FOr fa'n, så længe vi er nogenlunde lovlydige er vi jo ikke ofre for den slags, de fleste af os vil nok nærmere opleve det som gavnligt ift. mange fremtidige "groteskheder".

I dunno, hvis demokratiet har talt må der følges.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 15:09:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #65

Og så vender vi den lige 180 grader igen: Hvis ikke det for var atombomben, havde vi ikke kernekraft.


Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 19:45:58
Svar/Indlæg:
1268/80
Jeg siger ja tak til overvågning i det offentlige rum.

Jeg kunne godt have tænkt mig at der var overvågning på hillerød st. dengang jeg blev slået bevistløst af en gruppe unge, som stjal min pung.

Jeg vågnede op på intensiv overvågning på hillerød sygehus et døgn efter, med en sygeplejerske ved min side.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 07:25:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #67

Præcis. Som andre også påpeger, jeg tror virkelig at man skal have været i en situation, hvor overvågning (af den ene eller anden art), har/kunne have hjulpet. Jeg nævner selv min episode fra da jeg stod bag disken 😕

Et eller andet sted kan jeg godt forstå den paranoia som man måtte ligge inde med, men jeg har stadig i baghovedet, at det må have en præventiv effekt.


*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 10:30:59
Svar/Indlæg:
458/22
Kommer lidt sent ind i den her, kan jeg se;

#67 - og det havde hjulpet hvordan? 1.Du ville nok være slået ned inden for de teoretiske 5-10 mins der ville gå inden policen ankom (som nævnt i tråden), 2. 'Jammen så ville kameraene fælde dem senere' - mhmm det er også svært at hive et charmetørklæde op for mund og næse (især for tiden hvor det lader til at være mode med dem på)

#68 - ja, vi kan jo tydeligt se at overfald og røverier næsten er ikke-eksisterende siden kameraer er blevet sat op på tankstationer og kiosker...

"Har man først fået ubehagelige oplevelser ind på livet, så stiller man ikke spørgsmålstegn ved god, bedre og bedst overvågning."

=

"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
-------------------------------------------
Det er en glidebane

Hvorfor ikke give politiet lov til at kropsvisitere dig uden begrundet mistanke, der er flere der går med kniv end man umiddelbart tror.

Til dem der går ind for overvågning: Giv mig jeres addresser, så kommer jeg engang imellem forbi og kigger ind af jeres vinduer, med en mobiltelefon i hånden - ikke fordi jeg tror i laver noget forkert, men det ku' jo være.


#70
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2007 11:03:07
Svar/Indlæg:
732/39
#68 En bedre præventiv effekt ville da opnås ved at hæve strafferammen markant. Jeg så en klovn i nyhederne den anden dag som havde fået 60 dage for vold.... dem kunne han så afsone derhjemme med fodlænke.... han kunne gå på arbejde hver dag, men skulle sidde hjemme hver aften og kunne endda modtage besøg af hans venner..... det ville jo ikke engang være en straf for mange brugere her på HWT, da det er hvad mange gør i forvejen.

Hvis man fik 5 års rusken i vestre for bare at have en foldekniv i lommen, tænkte mange idioter sig nok om en ekstra gang før de tog deres kniv med i byen en fredag aften.

Så hæv strafferammen markant og byg nogle flere fængsler.....man får da helt lyst til at lave sit eget private politikorps som håndhæver etik og moral (istedet for en blødsøden lov) når man læser om en pædofil stodder som får 2 års fængsel for at have misbrugt et barn for fjerde gang.


MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2007 11:05:38
Svar/Indlæg:
1233/50
ja jeg tror skam jeg bliver i sæby så


*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 13:11:21
Svar/Indlæg:
458/22
#70 det var så her den anden dag i nyhederne, at man havde fundet ud af at fodlænken gør, at risikoen for at falde tilbage i kriminalitet blev minsket markant. Længere, strengere fængselsstraffe hjælper intet.
Vi kan godt blive enige om at et par steder er strafudmålingen helt hen i skoven; f.eks. økonomisk- vs. voldelig kriminalitet.


fissan
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2007 15:15:28
Svar/Indlæg:
28/1
nonig:
hvem er det lige som har paranoia?:
ham, som vil undgå et bigbrother samfund eller ham, som kun føler sig tryg når han bliver overvåget...


Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 15:43:07
Svar/Indlæg:
1268/80
*klonk* du skriver:
#67 - og det havde hjulpet hvordan? 1.Du ville nok være slået ned inden for de teoretiske 5-10 mins der ville gå inden policen ankom (som nævnt i tråden), 2. 'Jammen så ville kameraene fælde dem senere' - mhmm det er også svært at hive et charmetørklæde op for mund og næse (især for tiden hvor det lader til at være mode med dem på)


Selfølgelig ville et kamera ikke beskytte mig imod at blive overfaldet, men hvis der havde været videoovervågning på stationen, og ved hjælp af videoovervågning i togene, kunne politiet måske have fundet ud af hvor de måske er hoppet på et tog, og der har de nok ikke båret maskering. og så evt. afspille videoen i nyhederne.


*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 23:00:01
Svar/Indlæg:
458/22
#74 måske de ville ha valgt at vente på dig ved dit stop istedet, uden for stationen, væk fra kameraernes skarpe blik? - Det er ikke til at sige i dit tilfælde, fred være med det, men jeg har generelt den opfattelse at kameraer ikke hjælper på, men flytter problemerne - og jeg bliver altid lidt skuffet når jeg hører (ikke specielt dig, alle 😉 ) folk velkomme mere overvågning i den tro at det bare er for vort eget bedste.

Se hvad det fører med sig i USA (vores allesammens yndlingssyndebuk), dér skal en politikker bare nævne ordet 'Terr-ist' (terrorist 🤡 ), så får de lov til stort set hvad de vil.
Vores politikkere (nogle af dem) er lidt for glade for at efterligne store, smarte USA i den henseende.

Selv om jeg ikke har noget at skjule, skal ingen fandme gå og kigge mig over skulderen - det er ganske enkelt ubehageligt og unødvendigt.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 02:06:04
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg kan altså ikke se problemet med videoovervågning. Hvis skumle Big-Brother-typer vil overvåge og forfølge én, kan de i forvejen bruge IP-adresser, telefon-aflytning, mobiltelefon-sporing og endda satelit-overvågning.

Hvad hulen skulle de bruge overvågningskameraer til? Det eneste, de kan bruges til, er at afsløre kriminalitet og kriminelle. Jeg vil helt klart gerne have flere af de kameraer.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 21:17:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #69

Hva' fanden er det for en lortekommentar at komme med?

Undskyld, men dér blev jeg sgu harm. Nu ved jeg jo, af gode grunde, ikke om du har stået i butik eller er blevet konfronteret i en situation hvor du tænkte, at her har jeg ikke tjek på udfaldet.

Nu har jeg selv stået i butik, og prøvet at have nogle rimelig uligevægtige personer ind på livet. Jeg tror at du misforstår, ligesom mange andre, hvad overvågning er.

Det er ikke for at lille perverse typer som dig, skal føle sig berettiget til at lure ved folks vinduer eller gramse på lækre damer for lige at "visitere" dem. Det er netop sådan nogle tanker, hos folk som dig, der gør at D U ikke føler dig tryg ved overvågning. Det er derfor D U ikke vil have bedre overvågning, fordi så kan du ikke skjule dine egne perverterede fantasier.

Nu sidder mange af os jo ved computeren, og ved hvor nemt der er at tjekke andres information. På den ene eller anden måde. Men det er kun fordi vi ved hvordan man gør den slags, altså har tankegangen, at vi frygter at andre så skal kigge vores ting igennem.

Hva' fanden er det for en gang lort?!

Det er sgu da logik for enhver. Ellers fandtes der ikke politi, vagtværn, overvågning eller film der bare gør typer som det du påpeger endnu mere paranoide.

Hvis ikke politiet kan fange mistæderen pga. manglende vidneudsagn, så har man i det mindste noget videomateriale at gå ud fra. Tror du for alvor virkelig, at folk er S Å bange, at de frivilligt lader deres demokratiske ret og privilegie vige for de frie værdiers skyld?!

Frygt avler frygt. Vi er bange for det vi ikke kan se. Men fint nok. Hvis du ikke tror på at overvågning kan redde dig og din familie, så giv mig adressen, så sender jeg tre skumle typer til din bopæl...

For hey. Vi har jo ikke brug for at fange dem. De skal bare have lov til at udøve deres frie demokratiske ret på dig og dem omkring dig.

Hvor hjernedød er den kommentar du lige kom med?

Prøv da for fanden at vise noget respekt over for de folk der lider, pga. mangel på effektiv forfølgelse af de folk der forgriber sig på andre.

Hvis din frygt går på personlig overvågning, så skriv sgu da det, i stedet for at lade som om, at overvågning på offentlige områder er nytteløs. Der er en grund til at større virksomheder har overvågning på deres grunde. Hvis det var lige vidt, uden overvågning, havde de jo nok sparet det væk i budgettet.

Men eftersom der er incitament til at investere i vagtværn, videokameraer og cykellåse, er det jo nok fordi at der er nogle folk som ikke kan finde ud af hvad der er dit og hvad der er mit.

Jeg kan virkelig ikke tage din kommentar om, at lade dig kigge gennem mine vinduer, og lade politet visitere på må og få, alvorligt. Det er jo så langt uden for proportioner, at man må tage sig til panden og tænke, at det er noget du finder på fordi du ikke selv har et bedre alternativ.

-> #70

Hvis man opdragede folk ordentligt til at starte med, så ville det give mening at gå med kniv. Nu havde jeg tilfældigvis nogle venner der brændte ind i en bil, fordi selen satte sig fast, og de kunne ikke komme ud. Nogle af dem kom ud, men kunne så til gengæld høre deres kammerater skrige, mens de brændte ihjel.

Havde en kniv været nyttig? Det tror jeg nok. Havde bedre seler været nyttige? Det tror jeg nok.

Men hvad skal vi vælge? Forholdsreglen, eller forbedringen?

-> #73

Læs mine svar igennem en gang til, så kan det være at du kan se, at jeg skriver, at paranoiaen går i begge retninger.

Som sagt. Hvis bare folk kunne opføre sig ordentligt: ikke lave indbrud, butikstyverier, overfald, voldtægter, forgribe sig på børn eller downloade sikkershedskopier af film fra Piratebay, havde vi ikke brug for politi, vagtværn, forholdsregler og beskyttelse.

... men det kan folk jo ikke.

-> #74 + #76

Well said...

-> #75

Det kan godt ske du synes det er ubehageligt, men unødvendigt?! I beg to differ 😕

-> Alle

Det jeg slår på tromme for, er ikke en berøvelse af den demokratiske frihed. Da jeg så absolut ikke går ind for statslig overvågning inden for hjemmets matrikel. Det er folks eget problem. Overvågning af offentlig ved og sti, må stå for den bestemte mydighed, da det kan være et godt værktøj til hjælp ved kriminelle handlinger. Hvis så gerningsmanden flygter igennem en villahave, er der et hul i forløbet.

Så ville nogen jo nok sige, jamen så er der ejeren af den villahaves skyld, at vi ikke fangede ham.

... det ville i værste fald være udfaldet af det "dem eller os"-samfund vi er på vej hen imod.

Jeg kan godt forstå, at nogle folk måtte føle at nettet bliver strammet omkring dem. Men jo før de indser hvorfor det er at det sker, kunne det jo være at vi fandt en løsning til at udstøde disse farlige elementer fra vores samfund.

Overvågningen bliver værre og værre?! Ja, gu fanden gør den så. Men det er sgu kun fordi, at de forbrydelser der begås bliver værre og værre.

Hvis man virkelig var så bange for, at den vestlige verden skulle kollapse under sin egen paranoia, kan man jo bare tage et blik på Idi Amin. En stor er frygtløs leder, der førte et i forvejen forfaldet land under gulvbrædderne, udryddede hele landsbyer og forbød enhver forsamling, pga. af sin egen paranoia.

Hvis man skulle bruge ham som model, kunne man retfærdiggøre det ved at sige, at hans paranoia er velbegrundet i og med, at der var flere attentatforsøg på hans liv. Jamen hvorfor var der så folk der ville se ham død?

Jamen det var jo så fordi at han havde slagtet en landsby, hvor så igen hans paranoia efter det mislykkede attentat, fik ham til at slagte endnu en landsby... osv. osv. osv.

Det er en skrue uden ende, og den stopper først når folk på de rigtige positioner i samfundet indser, at det her går i den gale retning.

Indtil da, så vil jeg bare gerne kunne føle mig sikker, og leve et liv velvidende. At hvis en eller anden psykopat forgriber sig på mit barn eller min familie, så kan man stole på at gerningsmanden bliver stillet til ret. Er det noget inden for familien, så må det være familiens opgave at stille manden til regnskab for det han har gjort.

Der er et kraftigt skel derimellem, hvilket også er det jeg slår på tromme for.

Min troskab ligger ved det gode i mennesket, men det bliver svækket mere og mere.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 21:51:03
Svar/Indlæg:
4230/89
#77 first of all, no offence

jeg er sq ked af det med dine kammerater i den bil,
men jeg ville personligt føle mig mere sikker i byen hvis jeg vidste der var en seriøs straf for at have kvine på sig...
godtnok har vi en regel der hedder maks 70mm blad på en kniv, men får jeg sådan en placeret i halsen, er det stadig ikke sjovt...

jeg foretrækker klart at tro på det bedste i mennesker, det har jeg altid gjort,
men jeg har efterhånden set så mange eksempler på hvor galt det kan gå...
og jeg har ofte befundet mig i situationer hvor jeg ville have været mere tryg hvis jeg vidste at de efter al sansynlighed ikke havde en kniv på sig...

hvad angår det at ligge mit liv i andres hænder, vil jeg helst ikke lade tvivlen komme mig til gode 😐


*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 22:03:27
Svar/Indlæg:
458/22

"Hva' fanden er det for en lortekommentar at komme med?

Undskyld, men dér blev jeg sgu harm. Nu ved jeg jo, af gode grunde, ikke om du har stået i butik eller er blevet konfronteret i en situation hvor du tænkte, at her har jeg ikke tjek på udfaldet. "

Dette er et privat ejendom - det er lovlig og ønskværdigt.

*klip*..."Det er derfor D U ikke vil have bedre overvågning, fordi så kan du ikke skjule dine egne perverterede fantasier. "

Skal vi ikke lige hive niveauet op fra rendestenen og tale som voksne? Du får intet ud af at gå efter personen.

"Frygt avler frygt. Vi er bange for det vi ikke kan se. Men fint nok. Hvis du ikke tror på at overvågning kan redde dig og din familie, så giv mig adressen, så sender jeg tre skumle typer til din bopæl...

For hey. Vi har jo ikke brug for at fange dem. De skal bare have lov til at udøve deres frie demokratiske ret på dig og dem omkring dig. "

Hvilken demokratisk ret har du til at sende tre skumle typer ud til mig? Der er love imod at intimidere andre.


"Prøv da for fanden at vise noget respekt over for de folk der lider, pga. mangel på effektiv forfølgelse af de folk der forgriber sig på andre. "

Det har intet med mangel på respekt på folk der lider, tro det eller ej, jeg har en god ide om hvordan du har haft det i din situation, jeg prøver at være objektiv. Dét jeg som sagt er bange for, er at folk i deres frygt prøver at købe sig til lidt midlertidig tryghed, uden at bevare overblikket. Du skal ikke komme her og bilde mig ind at der ikke findes typer i en magtposition, der ikke ønsker total overvågning af folket, på bekostning af folks privatliv.

Det lidt et sidespring og så alligevel ikke; sidst jeg var nede og snakke med min bankrådgiver, gik snakker på en eller anden måde over på overvågning, og hun var da så evig glad for mere overvågning og "nu med alle de her terrorister og bin Laden og og og..." What, hvad? ja, det har sørme været en vild tid for DK på det sidste, med alle de bombeangreb og snigskytter etc. Volden er ikke eksploderet i Danmark over den sidste tid, indbrud, voldtægter etc etc etc. er ikke gået amok - der bliver bare pisket en stemning op. Vi har så et af verdens største problemer med cykeltyverier...

De mennesker du (og vi andre) gerne vil ha udstødt af samfundet, *kender* politiet allerede, de er velkendte voldsforbrydere der er ligeglade med kameraer og fængselsdomme - de går amok. Personer der begår røverier er desparate, de skal nok gøre det hva' enten der er kameraer eller ej.

Den effekt offentlig overvågning har, tror jeg ikke meget på, jeg tror mere på at forbryderne bliver smartere og problemerne flyttes andetsteds.

Jeg tror også på det gode i mennesker, og jeg oplever det da til stadighed, jeg er ligeledes heller ikke imod tiltag der skal afhjælpe kriminalitet, men jeg er simpelthen nød til at yde noget modvægt når du kommer med dine følelsesladede eksempler med skrigende mennesker, voldlige overfald og råber vagt i gevær.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 22:34:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #79

For at koge det ned: Lige så meget ret, som du har til at glukke ind af mine vinduer 😉

En kliché måske: Men har du tænkt over hvorfor der er så roligt i Danmark? Det må være, ville jeg mene, naivt at tro, at det værste der kan overkomme os, er stive styrmænd der sejler ind i broer.

Jeg tror heller ikke på midlertidig frihed, men jeg tror på at noget må gøres. Indtil da, er mit bedste forslag mere overvågning. Det er rigtigt at kriminelle bliver "smartere". Men hvis vi skal bruge et eksempel fra filmens verden, ville "Demolition Man" være et godt bud.

Scenen hvor Simon Phoneix hugger fængselsdirektørens øje, for således at kunne anvende det i scanneren ved døren. Det er en vej, som mange er bange for bliver det næste.

En vigtig bankmand, og hans laptop med fingeraftryksskanner, får klippet en finger af, så gerningsmændene kan komme ind i hans computer.

... det er dét, og den tankegang, jeg mener er perverteret. Ligeledes som dit forslag om at jeg skulle udlevere min adresse (som i øvrigt er at finde på både Krak.dk og Find.dk), så du kan komme og lure ved mine persienner.

Hvad har det at gøre med at løse gadekriminalitet og bankrøverier?!

Samtalen blev kun drejet i den retning, da det var dit forslag og din frygt, for det er hvad du frygter sker for dig.

Igen: Jeg går ikke ind for privat overvågning (det skrækscenarie der er fremvist i "Minority Report"), for da bliver man vurderet og dømt inden og foruden en retfærdig rettergang.

Det er jo et sørgeligt faktum, at hensigter alene (i en vis grad dog), ikke kan lede til en domsfældelse, da der endnu ikke er sket en forbrydelse. Det skal, i bogstaveligste forstand, lig på bordet, inden nogen kan dømmes for drab.

Også dermed sagt, som tidligere, at hvad der sker inden for hjemmets fire vægge må man selv rode med. Der er intet der forhindrer en voldelig ægtemand i at mydre sin kone og børn, uden nogen opdager det inden det er for sent. Men skal det føres ud på gadeniveau, er der jo - med overvågning - en selvsagt mulighed for at gribe ind, inden det er for sent.

Jeg håber at det kan klaregøre mine hensigter, da jeg hverken tror på personlig overvågning, som på at Bin Laden kommer og gemmer sig i min vaskemaskine.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 22:53:57
Svar/Indlæg:
4230/89
#80 lige som update til dit indlæg...

så var der jo en sag i(mener det var tyskland)
hvor en topchef i et eller andet firma, rent faktisk fik klippet sin højre tommeltot af, for at tyvene kunne stjæle den store Mercedes han kørte i, kan huske der var en masse balade i pressen om netop at kriminalitet havde nået disse højder...

så det er skam ikke bare ren fiktion det du siger 😐


#82
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2007 23:04:26
Svar/Indlæg:
732/39
Hvad hjælper det at fange flere forbrydere når vi ikke har plads i fængslerne og dommerne ikke retter sig efter strafferammen.... de bruger den ihvertfald sjældet til fulde, så er vi jo lige vidt.... mange griner jo ligefrem over den latterlige straf de har modtaget.
Hvorfor er et "fængselsår" kun 9 måneder ?? lever de i en anden tidszone på den anden side af muren ? eller synes vi det er synd for dem at de skal bures inde.

Hvorfor beskytter systemet pædofile i fængslerne ved at skjule deres sagsagter og "hæfte" en anden dom på dem så de kan være i fred ?... det lugter da langt væk af skyldfølelse over ikke at have hjulpet de mennesker med en eller anden form for behandling før det kom så vidt.

Hvorfor får en mand 1 års fængsel for at have tæsket sin mor til døde.... 8 måneder blev endda gjordt betinget... moderen var psykisk syg, er det derfor det er iorden... så sparer de en førtidspension og så er der en person mindre at have dårlig samvittighed over.

Hvorfor skal vi have mere overvågning ? for at fange forbrydere vi alligevel ikke straffer.

Vores samfund opfordrer jo næsten til kriminalitet - der er jo ingen konsekvenser.


#77 Beklageligt at høre det med dine venner, men jeg tror ikke en kniv havde gjordt hverken fra eller til i sådan en situation....det er jo først bagefter når man tænker på hvad man kunne have gjordt anderledes, at man kan se det brugbare i at have en kniv.....de fleste går jo i chok i sådan en situation og tænker ikke ret langt.

Der kan vel kun findes en grund til at tage kniv med i byen og det er forhåbentlig at skræmme andre... der hvor jeg går i byen sidder vi hvertfald ikke og snitter træfigurer eller skærer æblebåde....men jeg kan ikke forestille mig at man sidder og planlægger at man skal ind og stikke en eller anden tilfældig ned mens man bunder 10 pilsnere.

Så den rigtige opdragelse hjælper ikke meget hvis man er stiv og er ved at få klø.... så gør man ALT for at forsvare sig selv.



*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 02:17:04
Svar/Indlæg:
458/22
#80 for at koge mit ned: jeg mener ikke mere video-overvågning er verdens ende, jeg mener at den holdning du lægger for dagen, er enden på privatlivets fred. Det er og bliver en glidebane og man skal sgu passe på, for det kommer snigende. Det er frygtelig beklageligt at du har været udsat for den episode der, men det gør også at du ikke på sammen måde ser objektivt på det (jeg ved godt det lyder provokerende).

Det er ikke længe siden der var stor debat om datalogning ved ISP'er og teleselskaber. Hvad skete der da musikselskaberne via lobbyisme fik de politiske kræfter i USA til at lægge pres på regeringen i sverige? Magt og penge gør at folkets interesser tilsidesættes for et godt ord. Se hvordan Fogh logre når Bush vifter med en godbid.

Når du agiterer for at alle bør gå med kniv for at kunne skære en sele over, mener jeg, at alle biler bør udstyres med obligatoriske seleskærer i loftet. Det er forskellen på at gå efter den første og tilsyneladende nemmeste/bedste løsning på bordet, og overveje konsekvenserne af de forskellige løsninger.

Og nu skal jeg vist i seng, godnat til alle 😴


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2007 12:53:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #82 + #83

Jeg tror, at vi et stort stykke hen ad vejen er enige i denne sag. Vi nok aldrig til den samme konklusion, men vi er i det mindste enige om, at noget bør gøres 🙂


#85
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 01:50:10
Svar/Indlæg:
4156/111
Det er sgu da godt at i alle sammen er så skide gode til at holde jer til emnet 🤣

Overvej hvor meget tekst og tid i havde sluppet for hvis bare i gad læse det skide indlæg ordentligt 😛

Selvom jeg vidst også selv lod mig rive med i #57 or so... jaja jeg er ingen helgen, men tænk over emnet :P Det er IKKEkamera overvågning der er emnet!!!