Compuiter slår click!?

Bundkort / CPU d.  13. maj. 2007, skrevet af TheReazepter
Vist: 291 gange.

TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 12:33:15
Svar/Indlæg:
772/49
Efter OC af min computer, kan den køre fint nogle min. men pludselig slår den fra, og bliver helt sort..

Temperaturen bliver ikke varmerer end når den gider at køre.

Igår nåede jeg endda at shrinke en hel DVD, inden den gjorde det.

Mangler det hele mere strøm?, eller hvad kan problemet være?

#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 12:38:44
Svar/Indlæg:
1581/5
tyder på overophedning - det er sjældent at det er strømforyningen der ikke kan levere nok.

Men der er de almindelige regler ved overclocking der kan ændre på det.

mere spænding til cpu/ram/chipset øger oc potentialet, men varmer systemet mere op - så find "sweetspot" i din pc med det køling du har, og når du har fundet det - så clock 50mhz ned for sikkerheds skyld.

Alt for mange kører med systemer clocket så "dårligt" at de her når der bliver 25grader udenfor ikke kan køre.

Hvis det er samme hardware som du har i din profil, så er du 100mhz højere oppe end man normalt kan køre stabilt med en rimelig luftkøler, og det kan derfor snildt tænkes at du er nød til at clocke ned for at få systemet stabilt.



TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 12:49:06
Svar/Indlæg:
772/49
Tak for svaret.

Men Hvis det var overophedning ville den vel ikke kunne køre stabilt i lang tid, ved den samme temp?

Den bliver ikke mere end 62grader.

Jeg har endda haft den til at boote ved 4,5Ghz men der kan vi så til gengæld snakke om varmeproblem :e

Tror bare jeg venter på mit Vapo kommer, så skulle den jo være klaret. :i



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 13:50:30
Svar/Indlæg:
1581/5
nogle minutter er ikke "lang tid" det er 30min heller ikke - lang tid er 2-4 timer.