Fona Forsikring

Hyggehjørnet d.  30. april. 2007, skrevet af Toft123
Vist: 544 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2007 20:52:06
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle poste denne her, og om den egentlig hører hjemme her på siden - men jeg prøver:)

Jeg var på besøg hos en kammerat i dag, der har købt en bærbar hos Fona og har fået ekstra forsikringen med, ligesom jeg fik i sin tid.
Efter at vi havde en snak om hvad den kunne indeholde, og om man eventuelt kunne få skiftet batteri og gjort noget ved at computeren går i sort af og til, inden forsikringen udløber, gik jeg hjem for at kigge min forsikring igennem. Men her fandt jeg så ud af at jeg aldrig har fået følgebrev med på hvad sådan en indeholder! Og ved en søgning på google kommer Fonas hjemmeside ikke op på de første tre sider...

Så jeg vil høre om der er nogen der ved hvor man kan kigge efter sådan en på nettet, og om den findes i elektronisk form til at kigge igennem. Og hvis nogen skulle have nogle gode råd til hvad man egentlig kan tillade sig at få gjort over forsikringen, er jeg meget nysgerrig:)

Toft

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2007 21:31:14
Svar/Indlæg:
1600/230
Med den sidste bemærkning mener jeg selvfølgelig ikke at jeg mangler hjælp til at snyde Fona, men mere om jeg kan gå ind og få skiftet mit batteri på den garanti, når det kun kan holde i ½ time...



Amuq
 
Overclocker
Tilføjet:
30-04-2007 22:47:05
Svar/Indlæg:
55/3
Så vidt jer orienteret, så falder batteritiden ind under normal slidtage, hvilket de fleste forsikringer ikke dækker medmindre, at den bærbare er købt indenfor et ½ år :(



TeamdB
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2007 23:54:51
Svar/Indlæg:
511/123
Der er forskel på om batteri er inkluderet. Det er det vist nok ved merlin, men ikke ved f.eks TDC og computerworld. Men ved ikke med fona



E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 07:56:29
Svar/Indlæg:
4018/217
De der foneforsikringer er noget være l***!!!
Jeg har haft en bærbar der gik i stykker og skulle laves på en fonaforsikring. Det tog 3 1/2 måned at lave den og en anden gang gik den også i stykker men skulle laves på garentien og der tog det 2 måneder óg da jeg fik den tilbage havde de slet ikke lavet det der var galt...
For det andet dækker en alm husforsikring også hvis man taber en bærbar på gulvet.
Det var bare lidt for min side.
Så vidt jeg husker dækker den ikke batterier men prøv at ligge dit batteri i fryseren i 24 timer når det er helt afladt.
Har hørt at det skulle hjælpe.



E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 08:00:24
Svar/Indlæg:
4018/217
ps det står bag på forsikringspapiret



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 13:36:04
Svar/Indlæg:
4263/107
Der er normalt kun ½ års forsikring på batterier.

Og bare rolig - det er sgu ikke dig der snyder Fona, det er nærmest omvendt ;) :x



bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 13:47:48
Svar/Indlæg:
2145/218
Det kommer lidt an på hvornår den forsikring er købt fordi da jeg arbejdede i fona dækkede de batterier men som udgangspunkt gør de ikke mere. Desuden kan der med fordel tegnes forsikring og ved udløb af forsikring kan den jo blive "total skadet" hvis du forstår sådan en lille en, deres forsikring dækker 98% af alle totalskader det er en del bare sørg for at din slæbare for en tår cola over tørsten her i varmen.



bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 13:50:42
Svar/Indlæg:
2145/218
Lige en hurtig opdatering nogle indbo dækker tabs skader men det er lige umiddelbart de færreste der gør det så kig godt efter inden den ryger ud af cykelkurven. HEHE



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2007 14:32:49
Svar/Indlæg:
1085/26
Lige haft en ven som tegnede en "ekstra" forsikring så afskrivning ikke skulle kunne ske, men man skulle kunne få et produkt til samme pris som da han købte det ... ja, det skriver Merlin, men at der så er en lov som siger noget helt andet og gør den ekstra forsikring er 100% værdiløs ... ja, godt tænkt Merlin ... da loven siger noget med at der automatisk sker afskrivning på ting .... Forbruger klagenævnet kan ikke gøre noget, og man vil med 99% sikkerhed tabe sagen. Ja, det var hvad han fik at vide ... ikke af Merlin, men forbrugerklagenævnet ....

Top dollar måde at tjene penge på ....

// ouT





bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2007 13:08:46
Svar/Indlæg:
2145/218
Hvis merlin ind går en skriftlige kontrakt med køberen af forsikringen, er de forpligtiget til at opfylde deres del af kontrakten selvom loven siger noget andet. Jeg kan komme med eksempler på at firmaer har interne regler som medarbejdere og kunder kan benytte sig af selvom loven siger noget andet.



Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2007 15:51:23
Svar/Indlæg:
1600/230
Mange tak for indlæggene alle sammen. jeg læste bag på min police og så at forsikringen dækkede batteri, så tak Bamselinen :r

Men hvis jeg nu skal give den slæbbare en tår cola i heden, tror du så det er dækket Bamselinen? Det lyder som om du har god forstand på det, og jeg tør ikke risikere at stå med en bærbar der er i stykker og en garanti der ikke dækker:)




Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 17:16:18
Svar/Indlæg:
3410/199
#11 --> Jeg var faktisk nede i Fona i dag, og overhørte en samtale ml. en ekspedient og en kunde om sådan en forsikring. Og rigtigt nok sagde ekspedienten vist, at den også dækkede batteriet ;)
- Jeg hørte så bare ikke, hvor lang tid det var.



bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 15:18:04
Svar/Indlæg:
2145/218
Bare husk at gennem læs forsikrings policen da jeg umiddelbart ikke mener at batterier er dækket i de fleste forsikringer idag, men sælgere ofte siger det til kunden da sælger tjener provision på de forsikringer.

Husk at på alle forsikrings køb er der 14 dages fortrydelse såfremt at du ikke ønsker den alligevel.

Læs forsikrings policen grundigt igennem når du kommer hjem og vær sikker på at alt hvad sælger lovede er skrevet i den og skulle der være noget som ikke stemmer kan du med rette klage til butikken og som sagt retunerre forsikringen indenfor 14 dage hvis du stadig vil beholde forsikringen skal du bede om en form for kompensation for sælgerens fejl information.