Test af computer med anden cpu

Bundkort / CPU d.  27. februar. 2007, skrevet af Toft123
Vist: 224 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2007 14:32:18
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har i en anden tråd søgt hjælp til hvad jeg kunne gøre ved en fejlflashet bios. Jeg fik det råd at prøve at sætte en anden processor (singlecore) i min sokkel, da der måske var et problem med den nyeste bios og dual core (Intel Core 2 duo) processorer.
Mit problem er bare at jeg hverken har en singlecore processor der passer til mit bundkort (Asus P5b-e), eller har nogen erfaring med intel. Derfor vil jeg høre om nogen fra Københavnsområdet har tid og lyst til at hjælpe mig med at teste. Jeg vil selvfølgelig gerne betale for hjælpen... Jeg bor selv i Valby

Med venlig hilsen
Jacob

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2007 17:33:42
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har mulighed for at låne en anden cpu til sokkel 775 hvis der ikke er nogen i nærheden der ligger inde med den.
Er der ingen der kan afse en eftermiddag til en hånd? jeg har min bacheloropgave liggende på computeren og ingen anden computer at sætte harddisken over i



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2007 17:44:09
Svar/Indlæg:
2872/90
Hvis du har fejl falshet så tror jeg næppe det hjælper at sætte en singelcore i.. kan ihvertfald ikke se hva det sgu hjælpe.. send din bios til http://www.biosfix.dk/

Min cpu er desværre end c2duo ellers ville jeg med gkæde ha hjulpet dig.. bor selv i valby.. ;)



Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2007 21:39:54
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har faktisk allerede skrevet med en fra Biosfix, der ikke kan reparere min bios. Jeg har også fundet ud af at Crashfree bios ikke virker på hverken mit eller en anden brugers bundkort (2 forskellige fabrikanter). Derfor håber jeg på at den tredje post i dette link kan hjælpe:
http://vip.asus.com/forum/view...

Her er der en der har løst sit problem ved at sætte en singlecore i computeren, der efter biosopdateringen ikke registrerer at der er processor i, fordi den er dual core. Det lyder meget sært, men det kunne jo være det virkede:)

Der er allerede en, Wizard, fra Præstø der venligt tilbød at sende mig sin processor hvis der var en i nærheden der kunne hjælpe mig med det praktiske. Men hvis der både er en person i nærheden der kan hjælpe og har processoren vil det da selvfølgelig være mest praktisk:)

venlig hilsen
Jacob



Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2007 21:41:33
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg vil lige tilføje at Biosfix ikke kan reparere min bios fordi den er loddet fast. Jeg tror jeg har været gennem alle forslag, så det eneste jeg leder efter nu er en hjælpende hånd:) - og jeg vil som sagt gerne betale for det!