Er denne PSU bedre?

Diverse d.  16. februar. 2007, skrevet af Soldaten
Vist: 264 gange.

Soldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 13:23:50
Svar/Indlæg:
286/42
Jeg overvejer seriøst at skifte min psu ud.

Jeg har en Enermax noisetaker ATX 2.0. Den er ca. to år gammel. Der er to 12 volts rails med hver 18 A. Der er ikke 8 pin stik til C2D, men der sidder et hiper kabel som så tager strøm fra 4 pin CPU og to molex. Den skal trække det som I kan se i profilen. Jeg er egentlig ikke nervøs for om den samlet set kan trække mit setup, men jeg tror at belastningen når der kun er to rails kan gøre de følsomme spændinger lidt ustabile (vcore, vdimm og SSP/MCP).

Jeg har set på denne http://www.edbpriser.dk/Produc...
Der er fire rails med 18 A. Det burde jo give mulighed for at "sprede" tingene lidt ud. Er denne PSU noget værd, eller er den lidt for "billig"?

Jeg har planer om vand og max OC inden for den nærmeste fremtid. Lidt længere ude i fremtiden, muligvis et 8800GTX mere til et SLI setup.

Eller er jeg helt galt afmarcheret og bør fortsætte med min enermax?

Soldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 19:04:15
Svar/Indlæg:
286/42
Slet ingen der kender noget til denne psu.

Der er ikke meget at finde på nettet. Det meste er tyske og sydeuropæisk og det er ikke lige mig :e :e



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 19:46:52
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg ville beholde den enermax, den langt bedre, lc-power er ikke af nogen voldsom kvalitet, de laver bla. NorthQ, Chill-inno og SHG.

Du kan få mange langt bedre strømforsyninger til samme pris som den Lc-power.

http://web.aanet.com.au/SnooP/... - så kan du regne lidt på dit strømforbrug, denne calculator helgarderer dog og sætter krav lidt højt, men det er jo rart at være på den sikre side.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 19:50:22
Svar/Indlæg:
3943/44
Antallet af rails, er som sådan ikke så vigtigt, da man strømforsyninger faktisk kun har en. - de 2-4-6 opnåes ofte ved at dele den, og så sætte nogle belastningssikringer på de såkaldte rails.