Ofte fejl i pakkede filer

Software d.  07. januar. 2007, skrevet af Dragzonox
Vist: 333 gange.

Dragzonox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 12:19:14
Svar/Indlæg:
185/49
Hey

Jeg har haft dette problem lige så længe at jeg har haft SATA hder.

Problemet lyder som følgerne:
Små pakkede filer (1.2gb og under) som f.eks demoer, er der normalt ingen problemer med.
Men store pakkede filer (1.2gb og over) som f.eks betaer på fileplanet (de er ofte pakket i en stor .zip eller .rar fil) er der stort set altid problemer med.

Jeg synes aldrig at ha' stødt på problemet lige så ofte med IDE hder, som med SATA hder...

Er der nogle som kender til problemet, og måske har et svar?

karaffa
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 12:25:56
Svar/Indlæg:
291/87
Jeg har aldrig selv prøvet at pakke så store filer ned, men du kunne evt prøve at oprette nogle PAR2 filer samtidig med du pakker. De kan bruges til at rette evt små fejl bagefter.



Dragzonox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 12:53:06
Svar/Indlæg:
185/49
PAR2 er det ikke en anden form for pakkede filer?



JBD
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 12:54:06
Svar/Indlæg:
19/1
Bruger du kabel eller trådløst netværk?

Jeg har nogle gange oplevet fejl i store filer hentet med mit trådløse netværk.
Men hvis du bruger kabel skulle det ikke være et problem.



Dragzonox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 12:55:51
Svar/Indlæg:
185/49
Jeg bruger skam et kabel...
Og jeg har en 8mbit hos Cybercity... :l

Selv når jeg henter med Torrens, og den chekker filerne, kan der nogle gange være fejl i dem..



Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 13:24:21
Svar/Indlæg:
1287/32
Er der ikke noget med at SATA kabler der har skarpe buk godt kan medføre korrupt data? Har du prøvet et andet sata kabel?

Det problem du oplever er vistnok det der er kendt som "Silent Data Corruption" hvor styresystemet sender den rigtige data til hardisken, men et eller andet sted på vejen mellem hukommelsen og harddisken bliver dataene korrupte. Suns ZFS filsystem er indtil videre det eneste der er i stand til at forindre dette da det undersøger al data der bliver skrevet til disken for fejl. Desværre er det indtil videre kun tilgængeligt på Solaris.



karaffa
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 13:36:12
Svar/Indlæg:
291/87
PAR2 filer er en slags backup filer du kan bruge til at reparere evt corruptede filer.

http://www.par2.net/





Dragzonox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 13:41:46
Svar/Indlæg:
185/49
#5
Jeg kan godt prøve at skifte kablet, men det er bare mærkeligt, da det er i vejen med begge mine SATAer....

Kan det være selve mine Maxtor SATAer?

#6
Prøver lige at kigge på det :e



Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 14:29:51
Svar/Indlæg:
1107/258
tja har to pcér med sata i begge, sata 1 og sata2, min sata1 pc har bøvl med mange. men pakker jejg dem op med min "nye" pc så er der intet probs. vildt steneren.

og alle min harddiske er også maxtor!!

så jeg opgav det problem og pakker nu bare alt ud med min anden computer. dejligt med netværk hehe,., men husk at mange pakkede filer kan du bare mounte og installere/brænde i alcohol osv. anede jeg ikke før her fornyligt ^^ så slipper man for at pakke ud. du kan evt også prøve brænde den pakkede fil ud som et image, med alcohol 120% så laver den en iso af "spillet" eller filmen

men håber da der er nogle som aner uråd, mine sata kabler er ikke krøllede eller ødelagte på nogle måder da det lige pludselig skete uden jeg har rodet ved kabinettet eller noget.





ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 14:50:36
Svar/Indlæg:
1058/59
Har du prøvet at køre checksum (MD5 eller SFV) på filerne, hvis det er med. Det er der mange gange, og jeg har oplevet at det var her problemet lå, at filerne ikke var helt komplette!

Hvis du kan få de programmer du skal have i distribuerede rar-filer, fx en hel dvd fordelt på 40-50 pakkede filer, kan du hurtigt finde de korrupte filer og så bare nøjes med at hente dem en gang mere



Dragzonox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 15:10:43
Svar/Indlæg:
185/49
#9

Ser du...
Jeg har arbejdet lidt med SFV, og Azureus køre med nogle lunde samme system...
Når jeg henter filer med Azureus, kan den ene fil være hentet 100% det ene øjeblik, og det andet øjeblik er den kun hentet 99%...
Som Torrents som har flere filer i sig er det ofte et stort problem. :l



ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 16:01:00
Svar/Indlæg:
1058/59
#10 Lige præcis. Det er derfor der mange gange ligger en .sfv fil sammen med, hvor et program til at verificere kan finde om filerne er komplette. Dem der ikke er komplette, når dit torrentprogram siger det er færdigt kan du så slette, og kun hente denne en fil igen :)

Det er en rar detalje, der kan spare mange ærgelser :e

Du kan finde QuickSFV på http://www.quicksfv.org/downlo...



Dragzonox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 17:01:48
Svar/Indlæg:
185/49
#11

SFV chekker filer I know...

Men den har nøjagtig det samme problem som Azureus.

Altså, at nogle gange siger den at en fil passer over ens, med SFV filen, og nogle gange ikke, selvom den er 100% hentet.
SFV har det også med at sige at jeg kun har 99%, af halveden af de filer jeg har hentet, selvom de er hentet og jeg kan pakke dem ud uden problemer.

Jeg er sikker på det er en eller anden form for "data læsning/skrivning"s problem.



ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 18:24:29
Svar/Indlæg:
1058/59
ok. Har du prøvet at se om der er forskel på når du gemmer på en FAT-partition og en NTSF partion? Det kan være det løser problemet, også selv om der ikke er kontrol indbygget i formaterne som #5 skriver!

Jeg har også haft problemer med et internt netkort der gav lignende problemer når jeg downloadede. Der hjalp et eksternt netkort.
Med hensyn til at skifte kabel, så burde problemet jo også være der hvis du kopierede internt på mellem hd'erne. Så hvis du har et andet netkort kan du jo se om det hjælper!



Dragzonox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 19:01:09
Svar/Indlæg:
185/49
Der kan nemt komme til at ske en fejl i f.eks en stor .dat fil når jeg kopiere den fra en HD til en anden.
Jeg køre NTFS, fordi at FAT32 kan ikke klare så store filer.
Ikke fordi jeg bruger så store filer særlig tit, men det er træls ikke at kunne kopiere mere end 4.7gb af gangen?

Jeg har prøvet at sætte nyt kabel i, men det er det sammen...

Mht. til netkortet, så har jeg engang prøvet at haft et netkort der var defekt, hvor der var fejl i næsten al' data, og man kunne især se det på billeder.
Jeg har ofte (for ikke at nævne på alle mine bundkort) haft problemer med onboard netkort, de er fine og hurtige, men de virker ikke altid optimal.
Derfor bruger jeg altid et PCI netkort.

Lige nu har jeg btw. et Asus A8N32 SLi bundkort