bankoverførsel står man så bedre end efterkra

Diverse d.  18. december. 2006, skrevet af Trals
Vist: 445 gange.

Trals
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 15:50:08
Svar/Indlæg:
472/115
mail fra zartego Aps

Hej Troels,

Nej vi sender kun med betaling via kredit kort.

Men hvorfor, du står bedre som slutkunde når du betaler via nettet på et kort.

Med venlig hilsen / Best regards

Tom Meilstrup
Zartego ApS

----------------------------------------------------------------------------

Hej Zartego

jeg ville blot lige høre om det kan lade sig gøre at få tilsendt en af jeres bærbare på efterkrav??


Hilsen

Troels

--------------------


ahva gør jeg?
det passer da ikke?
på efterkrav er jeg da sikker på at få noget ind ad døren..?

eller er jeg forkert på den?

Mvh Trals

B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 15:54:20
Svar/Indlæg:
3640/1231
Uanset hvad, så står du ikke stærkt som køber der skal have noget sendt, da de bare kan sende dig et par mursten.

Du får ikke lov at åbne pakken før PostDK har fået pengene, og du kan være sikker på du ikke får pengene igen, når først pakken er åbnet, da det så er deres ansvar.

Om du står stærkt ved kreditkort køb skal jeg ikke kunne sige. Umiddelbart tror jeg ikke man kan trække pengene tilbage igen...



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-12-2006 15:56:20
Svar/Indlæg:
15982/637
Du er sådan set rigtig på den, men mange forhandlere fravælger muligheden for efterkrav, da det kan koste dem penge hvis modtageren nægter at tage imod pakken.
Men når det gælder netkøb mv. så står du sådan set ret godt med kreditkort betaling alligevel. 1) først når varen er afsendt må beløbet trækkes. 2) Når du har betalt med kreditkort er det nemmere at refundere beløbet hvis du f.eks. gøre brug af returretten.
Nu er de så ret sjældent at en webbutik vil snyde sine kunder ved ikke at afsende det købte.

Efterkrav er som regel en foretrukken forsendelse ved privat handler, der er findes nogle brodne kar der beholder pengene ved en konto overførsel men aldrig sender, derfor er efterkrav her en noget bedre ide, men det er aldrig 100% sikkert alligevel, for du kan jo få tilsendt en mursten el. en defekt vare.





Trals
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 15:56:34
Svar/Indlæg:
472/115
#1

ville du turde købe fra dette nye firma?



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 15:57:50
Svar/Indlæg:
3944/384
Efterkrav er det sikreste.. Og tror ikke nogen sender mursten, såå... Men du får i det mindste mursten istedet for ingenting..



Shake



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 15:59:09
Svar/Indlæg:
3640/1231
#3 jeg kender ikke firmaet, så vil helst ikke udtale mig om det :r

Jeg køber normalt fra de samme butikker hver gang, eller hos dem jeg har læst/hørt godt om. Så nej, jeg ville nok ikke købe en bærbar hos en jeg intet kender til.

Du skal ikke læse dette som en "fra-rådning" - det er bare mig og hvad jeg ville gøre ;)



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 16:02:35
Svar/Indlæg:
3944/384
#3 Jeg vil sige ja... Bare køb på efterkrav... :) Nogle skal jo være de første der køber der, eller forbliver forretningen jo ny, eller den drejer nok nøglen på et tidspunkt :D



Shake



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-12-2006 16:10:45
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja men nu er det jo lige at kan ikke kan betale der pr. efterkrav ! det står i mailen.
Men udmiddelbart ville jeg ikke have nogle skrupler ved at købe der. Nogen skal jo være de første, man kan ikke altid være "konservastiv".



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 16:19:46
Svar/Indlæg:
4657/53
når man køber med kort kan man gå ned i sin bank og trække pengene tilbage igen, hvis handlen går i ged .
det kan man ikke når man betaler på efterkrav eller overføre pengene.
så ja man står bedre når man betaler med kort.

Zartego ApS

jeg kender ikke den biks og har heller ikke hørt noget om den, selv og den ligger mere eller mindre på min hjemmebane.
http://www.prisindex.dk/Dealer...



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 16:22:29
Svar/Indlæg:
6531/410
du står da mere sikker med dankort end efter krav

kommer varen ikke eller er det 2 muresten du modtager når du har betalt med dankort
ringer du bare til banken og siger du ikke har fået det du har betale for så føre de dine penge retur.

med efter krav er du lost



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 18:35:07
Svar/Indlæg:
3944/384
Det vidste jeg skisme ikke.. Nå så blev man klogere endnu engang :)



Shake



Artemis
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2006 18:39:53
Svar/Indlæg:
73/22
Ifølge danske lovgivning, kan man, hvis man fortrydder inden for 14 dag, eller mens inden de sender den, skal man kontankte butik og bedde dem om at annuler ordre, ville de ikke det og trækker penge på din konto, kan du få banken til at trække dem tilbage, hvis du bataler med Dankort/Kredit kort, det gælder også for undlandsk sider, så Kreditkort er sikkeres



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 18:40:16
Svar/Indlæg:
2620/327
Som flere andre har sagt, så er Dankortbetaling det allersikreste, også mere sikkert end efterkrav, for man kan altid få pengene tilbage med Dankort - det er jo også derfor, diverse fusker-hjemmesider (vi nævner ingen navne, som fx chip***.dk :e) ikke giver én mulighed for at betale med Dankort eller kreditkort.



bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 18:44:00
Svar/Indlæg:
2958/84
det eneste jeg kan se er at, hvis de drejer nøglen om så har du ingen garanti / reklamation, med mindre du selv kontakter produksenten og sender varen direkte til dem.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2006 18:59:44
Svar/Indlæg:
14079/622
Præcis - du kan altid få dine penge tilbage, når du betaler med kort :)

Jeg ville umiddelbart gerne handle i den butik. Godt nok har den ikke e-mærket, men den virker ellers troværdig. Og at de svarer på mails'ene er efter min mening et godt tegn.
Som sagt, en gang skal være den første. Om du vil købe "risikoen" må selvfølgelig være op til dig :)



Lahnet
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2006 19:30:59
Svar/Indlæg:
127/32
Med hensyn til efterkrav og mursten har jeg ved private handler altid fået lov til at åbne pakken inden betaling.

Hvis du siger at pakken ser ud til at være beskadiget (de har altid små knops), har du lov at åbne inden betaling.





MASTO
 
Overclocker
Tilføjet:
19-12-2006 15:04:39
Svar/Indlæg:
1/0
#13 Det er derfor du bør betale med Dankort, så overgår risikoen til din bank.