montering af køler på intel board

Bundkort / CPU d.  18. december. 2006, skrevet af Toft123
Vist: 259 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 10:46:03
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har for første gang købt intel til udskiftning af min aldrende amd computer.
Jeg har valgt selv at samle den evt. med hjælp fra en ven, men jeg er ikke sikker på om jeg har sat køleren rigtigt på (jeg har ikke prøvet at tænde maskinen endnu, da der stadig mangler grafikkort).
Der fulgte nogle anvisninger med til den Arctic Cooling køler jeg har købt, som jeg har fulgt til punkt og prikke, men jeg har som sagt aldrig sat et intel system sammen før, så er der nogen der ved hvor man kan finde en god gennemgang (helst med billeder) af samlingen af sådan et system?

Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 11:27:05
Svar/Indlæg:
3162/326
Går ud fra det er socket 775, og køleren der med de 4 "pinde" der sidder en slags modhager på, i den ende der skal presses ned i bundkortet.

På toppen af af pindende, er trykt en pil. Du skal dreje alle pindene modsat af pilene, da de indikerer hvordan man afmonterer køleren.

Når de er drejet modsat af pilene, klikker du bare køleren på, og det er sådan set bare det.

- Du er ikke den eneste der har stået og gloet lidt åndsvagt på sådan en kølermontering...



Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 14:29:02
Svar/Indlæg:
1600/230
Det er socket 775 - det glemte jeg da vist at skrive:)

tak for hjælpen! Så har jeg vist gjort det rigtigt... Men der er vel ikke nogen forkert måde at sætte processoren i socketen på? jeg puslede lidt med den "kasse" processoren nærmest skal klikkes fast i, og det tog også lidt tid at få sat køleren på plads. ovenpå tingesten:)