Hvad gør jeg?

Grafikkort d.  10. december. 2006, skrevet af Toft123
Vist: 304 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 19:15:42
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har købt et geforce 6800 som jeg blev anbefalet at bruge i en tidligere tråd. Men nu hvor kortet er kommet i, viser det kun nogle underlige farver på skærmen, selv om windows booter normalt op.

Kan det være udgangen der er gået så jeg skal købe et dvi kabel / omformer? eller kan jeg godt opgive at få kortet til at virke?



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 19:24:56
Svar/Indlæg:
8555/439
? har du fjenet den gammel nivdia driver,før du satte dette kort i ?:(
6800LE/GT skal havde 15,v i bios på dit bundkort
6800GTX 1,55v
har du være ude i bios og se om det er sat op med 128 eller 256MB ram ;)



Janbau
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 20:05:20
Svar/Indlæg:
608/79
Det var mig som anbefalede dig at bruge kortet , en skam hvis det ikke virker . Har du købt det brugt ? har du en kvitering på den dda der er 2 års garenti på kortet .

Men det er da slet ikke sikker at den fejler noget .

Følg Martins råd

Når pc starter op er der så de omtalte underlige farver allerede inden den kommer ind i windows ,

Der er vel ikke underlige streger i farverne vel

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand da jeg som Martin skriver er et driver problem du har .

Du kan downloade et program som kan fjerne alle rester af tidligere drivere fra dit system , Både Ati og Nvidia drivere men du skal først fjerne driveren inde i Windows først som du plejer at gøre når du fjerner programmer fra din pc .

Programmet heder Driver Clearner , det kan måske down loades fra dette site ?

Ja her følg evt instrukser om hvordan du bruger programmet .

http://www.hardware-test.dk/do...







Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 21:46:59
Svar/Indlæg:
1600/230
#1 & 2

Jeg ved ikke om jeg fik forklaret mit problem godt nok. Windows booter op, kan jeg høre, men jeg kan ikke se det pga de underlige signaler der kommer på skærmen. Jeg tror faktisk ikke engang jeg kan se at navigere rundt i bios med kortet i maskinen.
Jeg købte det brugt af en fra edbpriser, og første gang jeg satte kortet i lavede det en skærende hyletone, som jeg regnede med kom fra blæseren.... Men det lyder som om det kunne have været en advarsel af en art...





Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 21:56:24
Svar/Indlæg:
4657/53
hvis problemet er der i bios . så er det kortet der fejler.
prøv og tag det ud. boot og den bipper .sluk og sæt den i igen.
og prøv så.
virker det heller ikke, så reset bios med jumperen og prøv så.

virker det stadig ikke. så er kortet hvis det man kalder død.
det kunne godt tyde på at ram er brændt af når den opføre sig sådan



Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 22:12:28
Svar/Indlæg:
1600/230
#4 tak for rådet. Det vil jeg prøve.

#1 & 2 det er den nyeste nvidia forceware driver jeg har brugt til mit 6600 kort, så jeg regner med at den også virker til 6800 kortet? voltage står på 1,5v, men den stod godtnok af en eller anden grund på 512mb ram i bios!
Det har jeg ændret og prøver at sætte kortet i nu og følge #4s anvisninger





Janbau
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 23:54:57
Svar/Indlæg:
608/79
Det var da ærgeligt at du stadig har problemmer , jo den burde virke med den driver .

Gør som #4 siger

Men husk på er kortet under 2 År er der stadig garenti på den og du har så ret til at få et tilsvarende kort eller et helt andet for det er nok tvivlsomt at de kan betale sig at få det reparedret .

Eller snak med ham du har købt den af han må side med en grim smag i munden hvis han har vist at den var defekt .

Hvis # 4 ikke virker kan de jo være at du skulle prøve den på et andet bundkort som et sidste forsøg .
Men jeg er desværre bange for at kortet er kaput .

Har selv prøvet at få et 9600 pro ødelagt da jeg skulle starte min nuværende bundkort op første gang og den fik også underlige farver og streger også ude i bios .

Og da jeg så satte mit daværende grafikkort i et kort magen til det du har et 9999 td fra Asus var der ingen til i vejen med den .

Jeg ringede så til den forhandler hvor jeg havde købt bundkortet og sagde at min 9600 pro havde taget skade ved at være monteret i bundkortet , de sagde så at jeg bare skulle sende grafikortet til dem og de ville så sende mig en ny bare det var under 2 år da der stadig var garenti på den .
En uge efter modtog jeg så et nyt 9600 pro kort ( det første 9600 pro var købt ved samme forhandler )

Det kalder jeg god servise