Handel gået skævt..?

Hyggehjørnet d.  27. november. 2006, skrevet af hifreak
Vist: 555 gange.

hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 13:57:54
Svar/Indlæg:
89/10
Så har jeg oplevet at blive snydt for en vare som jeg har betalt halvdelen for og ikke har modtaget. Jeg lavede en reel aftale med denne bruger. Jeg skulle overføre pengene og han ville sende varen med det samme. Jeg skulle overføre resten af beløbet når pakken dukkede op. Problemet er bare at der er aldrig dukket noget op. Pengene er overført d.23/11 om middagen. Jeg har gentagne gange sendt mails private beskeder og kan se at brugeren har været online herinde via hans profil. Jeg har spurgt om pengene er kommet og ønsker egentlig bare en status over overførslen. Jeg må gå ud fra at vedkommende vil snyde mig da han ikke reagerer overhovedet trods personen har været herinde. Jeg ved ikke om vedkommende har brugt sit rigtige navn kun at han har sagt at han i storkbh (Hundige) Jeg vil ikke anklage nogen men da jeg intet respons får overhovedet har jeg grund til at have mistanke. Jeg har nok bare været dum og naiv, men troede helt ærligt ikke at nogen ville snyde mig for så lille et beløb og derfor har jeg ikke mere information om denne bruger.

Så mr.hansen hvis du læser det her så kontakt mig så vi kan få afsluttet vores handel på en ordentlig måde.

Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 14:12:13
Svar/Indlæg:
5410/123
Det er sørgeligt at der er nogen, som gør sådan noget. :(



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 14:15:45
Svar/Indlæg:
3532/303
jeg ville smutte en tur til din bank og bede dem om at hive pengene tilbage...



hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 14:18:56
Svar/Indlæg:
89/10
#2 Det kan man da ikke ved en overførsel kan man?



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 14:20:06
Svar/Indlæg:
2872/90
Surt show mester....

Nu synes jeg endelig det er på tide der bliver lavet en guide til sikker handel her på siden.. Der er alt for mange som blive snydt fordi de stoler for meget på folk..

Undskyld min næste kommentar. :00
Men for fanden da, hvorfor sikre du dig ikke at du ved hvem du handler med...
Har selv lige solgt et gfx for en uge siden,, og brugern fik mit navn, adressen og mobil nummer så han kunne evt. check det på de gule sider. og han skrev da os en besked til mig som jeg svarede tilbage på så han var sikker på det var mig.. Der er altid uærlig folk og osse i lille dk..




hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 14:23:30
Svar/Indlæg:
89/10
#4 Det har du ret, men regnede ikke med at nogen ville prøve på at snyde mig for 300 kroner og vedkommende er medlem herinde, men ja du har ret jeg har været dum og naiv måske fordi jeg aldrig selv kunne finde på at gøre det :x



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 14:29:59
Svar/Indlæg:
2872/90
#5 i det mindste er du ik den eneste her inde.. :l
kan godt følge dig når det er 300kr så tænker man ik ligeså meget over det.. Men selvom han er medlem herinde gør det ham jo ik ærlig..

Når men næste gang du har tænkt dig at købe/ sælge noget gør det ligesom jeg skrive i #4.. og undgå handlel med folk som ik har udfyldt deres profil og ik har mange indlæg/svar..
Du kan så vidt jeg ved ik få trukket dine penge tilbage fra banken af desværre.. men held og lykke med at få fat på ham..



hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 14:32:04
Svar/Indlæg:
89/10
Er der nogen der kender vedkommende vil meget gerne kontakte ham.



Sehstedt
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:27:54
Svar/Indlæg:
120/23
hvis man skal købe eller sælge noget, så gør det med postvæsnets efterkrav, det koster omkring 35 kr. så kan modtageren ikke modtage varen uden at betale, og pengene kommer ind på ens konto. på den måde kan ingen snyde eller blive snydt, jeg har brugt det selv flere gange.



MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:31:01
Svar/Indlæg:
254/16
#8 og så hænger man på portoen når folk ikke gider tage imod pakken.. Fedt.. Næ du.. Køb kun ting af folk man "kender"..



hollowman
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2006 15:34:08
Svar/Indlæg:
373/35
og man kan også putte en mursten i så kan sælger jo snyde køber. synes bare det er pinligt at folk skal snyde og så for så lidt, men ak sådan er der sq nogen mennekser der engang er :(



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:35:16
Svar/Indlæg:
2870/65
#8 Efterkrav er ok, men det beskytter dig stadig ikke mod at modtage en defekt vare.

Nr. 1 er stadig at vide hvem man handler med.

På det seneste er jeg (hvis nogen skal købe ting af mig) begyndt at sende info om mig selv til køber inden handlen sker. Bare sådan for at sende et signal om hvem de handler med....og for at vise at jeg (vistnok) er en reelt gut. :e

Det var måske ikke en dårlig ide, som sælger at give lidt info omkring sig selv, så køber kan ringe en op...for at sikre sig, at man nu også snakker med en reel person.


hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:36:47
Svar/Indlæg:
89/10
#9 fremover handler jeg også kun med folk som er kendte herinde og følger med i deres salg. Jeg er ikke en person som duer til det her "ingenmands salg" hvor man ikke ved noget som helst.



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:43:08
Svar/Indlæg:
8555/439
kan Admin her på siden, ikke laver et sæt regler for handel på siden her ?:(
navn
adr
tlf
rigtig email/adr ikke noget med hotmail.
krak....
så vi får sat,en stopper for dem som vil snyde.




Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:49:32
Svar/Indlæg:
4263/107
#13

Folk kan også bare lære selv og tage ansvar, og gøre deres hjemarbejde ordenligt.

Handel her på siden har ejere af siden/crew intet med at gøre - det er helt og holdent jeres egen sag.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2006 15:50:45
Svar/Indlæg:
14079/622
->#13

Tror det er så godt som umuligt at lave deciderede regler..dog kunne vi godt bakse nogle "guidelines" sammen, hvis der er stemning for det :)

/Edit
->#14
Ja lige præcis..der er grænser for hvor meget vi kan (og gider) blande os.



morteng
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:53:05
Svar/Indlæg:
242/71
Hifreak Prøv at spørge din bank hvem det er du har overført pengene til. Altså hvem der har den bankkonto du har sat de 300 kr over på..
Jeg spørgere altid når jeg overføre penge for at være sikker på det er den rigtige der får dem.




steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:55:01
Svar/Indlæg:
2870/65
# 15 Det ville da ikke være nogen skade til...sådan at lave nogle guidelines. Det ville da kunne hjælpe nyere folk herinde...om ikke andet lige slå et slag for almindelig anstændighed.

Har selv lige købt et GFX af en gut herinde. Da kortet skulle i maskinen, kom der bare nogle lodrette streger på skærmen. Om kortet er kommet tilskade under transport er jo ikke til at sige...så jeg valgte at tage det på tabskontoen. Gudskelov var kortet ikke så dyrt. Shit happens...



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:30:39
Svar/Indlæg:
2872/90
#14
Det kunne de, men gør det ikke kan man jo høre.. Synes det er tit folk skriver de er blevet snydt.. Kan høre du ligesom mig ik fatter hvorfor folk ik gør forarbejdet ordenligt ved salg/køb.. Men sådan folk findes og skal hjælpes efter min mening..

Og kan godt være siden ik har noget med salget at gøre, men da folk bruger denne side til at snyde folk. Så kunne i det mindste give et par fif til folk om hvordan man kan prøve at sikre sig man ik bliver snydt..



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:36:12
Svar/Indlæg:
6624/113
#10 - Det ville nok være pænt dumt, idet køber får sælgers korrekte navn og adresse på den seddel han modtager med pakken.

Ellers kan "sælger" nemlig ikke få pengene udleveret...



hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:36:32
Svar/Indlæg:
89/10
#18 Med hensyn til forarbejdet havde jeg også gjort det meget mere grundigt hvis det havde drejet sig om et større køb, men synes ikke det skulle være nødvendigt når beløbet ikke var mindre. Heldigvis er jeg blevet klogere af det her og en anden gang vil jeg gøre mere ud af det selv ved et mindre køb.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2006 16:45:00
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg har fældet 1½ siders tekst ned i word vedr. køb og salg nu..så jeg vil lige snakke med resten af crewet om en udarbejdning af nogle guidelines :)



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:47:01
Svar/Indlæg:
2872/90
#20 selvom 300kr ik er de store penge så er det stadig penge.

Og de fleste udnytter jo nemlig de salg af små ting til de penge til at snyde folk.. Da det jo er der folk ik sikre sig ordenligt..
når det drejer sig om ting til 1000 og opefter så gør folk jo automatisk meget mere ud af det som du os selv siger du ville ha gjort..



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:49:10
Svar/Indlæg:
2872/90
#21 Lyder godt..
synes også det var på tide siden gjort lidt for at stoppe snyderiet.. Det skader jo også siden her når folk bliver snydt, da de jo ik gider sælge ting herinde mere. nogen gange ihvertfald..



hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:52:50
Svar/Indlæg:
89/10
Det har du fuldstændig ret i, men ikke noget jeg havde skænket tanken da vedkommende virkede meget flink og jeg kunne endda afhente?? Der var bare for langt i mellem os ellers havde jeg da også foretrukket det. Jeg tænkte slet ikke på at muligheden var der, er nok for meget godtroende.



mr.hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2006 18:11:03
Svar/Indlæg:
10/1
hvem siger at jeg prøver at snyde ham, nej!.. jeg har sendt varen til ham men kom returet pga fejl adressen. hvorfor opretter du så tråden om det.?? er det ikke lidt for hurtig?? jeg var ikke hjemme meste af tiden pga jeg var i sverige. jeg kan ikke gøre for at den svans postbudet skriver fejlreturet på pakken. hmm! nå men du får jo pengene returet. og dermed færdig. :) jeg venter stadigvæk at modtaget din bankkonto. så kan du få pengene returet. :)



#26
OEA
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2006 18:13:19
Svar/Indlæg:
1711/30
#25 Ja det "burde" virke , men hvis sælger foreslår afhentning et offenligt sted :l.

Men som der er blevet sagt , sørg for at have tingene iorden og check op om sælger og få adresse nummer osv.



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 18:32:41
Svar/Indlæg:
830/15
Handler kun ved efterkrav, med mindre jeg kender personen personligt. På den måde er jeg sikker på at få personens rigtige navn og adresse hvis han vil have pengene.

Vil en person kun handle ved overførsel før handlen er han som regel ikke helt fin i kanten, tommelfingerreglen om at alle er ude på at snyde en er det eneste der holder.



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 18:34:33
Svar/Indlæg:
2872/90
#28

"Vil en person kun handle ved overførsel før handlen er han som regel ikke helt fin i kanten, tommelfingerreglen om at alle er ude på at snyde en er det eneste der holder."

Hørt :e

kedeligt man behøver tænke sådan, men sådan er livet,..



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 18:38:45
Svar/Indlæg:
6624/113
Tråden er LÅST af mig.

Ingen mennesker er så utålmodige og mistroiske at de gider gøre så meget ud af manglende kontakt med sælger.

Den her må i ordne over PM's...