Fair handel?

Diverse d.  07. september. 2006, skrevet af johans.m
Vist: 240 gange.

johans.m
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:07:50
Svar/Indlæg:
27/36
Goddagm medHOL'ere.

For nyligt købte jeg et 7900GT. Jeg sagde til køberen, at jeg ville have kvitteringen med. Til det sagde han, at den var fra en samlet computer, men at jeg selvfølgelig fik den med.
Da pakken så ankom, var der ingen kvittering deri. Jeg trak på skuldrene og tænkte, at jeg kontakter ham om et par dage. Men efter at have haft grafikkortet i maskinen i 3-4 dage, står det af. Farverne er akavede og der er masser flimmer og støj over det hele.

Da kontakter jeg sælger og fortæller ham om problemet og om, at jeg synes det er noget rod at han ikke har sendt kvitteringen med. Han vil nu prøve at finde kvitteringen og sende en kopi til mig indenfor et par dage.

Mit spørgsmål er så, om I vil synes, det er fair, hvis ikke jeg kan få kortet byttet, at jeg må punge ud til et nyt GFX. Lad mig høre nogle meninger.

Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:12:30
Svar/Indlæg:
512/68
Hvis du får kvitteringen så får du vel byttet kortet. Længere er den vel ikke. Hvis du derimod IKKE får kvitteringen og dermed ikk kan bytte kortet, så skal handelen gå tilbage. Det er så vidt jeg husker også en forbrugerret at have 7 dages returret - også ved køb af brugte ting. (ret mig hvis jeg tar fejl)



Bugster
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:14:10
Svar/Indlæg:
172/6
#1 det er det ikke ved prívat salg efter hvad jeg ved.

men ved at aftalen ikke er overholdt ved at kvitteringen ikke er leveret med, burde han have krav på at lade handlen gå tilbage.



Millum
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:16:03
Svar/Indlæg:
345/45
Kvitteringen er jo en temmelig vigtig del i sådan en handel.Et brugt stykke hardware er i mine øjne meget mere værd en en uden.


Men hvis du får en kvitt er problemmet vel heller ikke så stort.
Men ja det er for dårligt at kvitt ikke er med når man modtager.Det har jeg selv oplevet i en ligende situation med et gfx,men jeg fik dog kvitt efter noget tid.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:20:37
Svar/Indlæg:
2870/65
Så vidt jeg ved, står man vist lidt bedre rent købsmæssigt hvis det er privat køb.

En helt anden ting er, at selv om det kan være surt at skulle betale tilbage, må det da være et spørgsmål om personlig integritet at give en "god service".

Det kunne så nemt ske for een selv, at komme i den situation. Det er meget beklageligt at se diverse sager her på hwt, hvor folk føler sig skidt behandlet. Kom så folkens....det kan i gøre bedre! (selvfølgeligt ikke henvendt til dem som holder sin sti ren).



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:23:06
Svar/Indlæg:
6624/113
For det første, er du ikke på HOL.

For det andet, er det dårlig service fra sælgers side at han ikke har givet dig kvitteringen med. Det lugter af at han rent faktisk ikke KAN finde den...

For det tredje skal den handel efter min mening bare gå tilbage såfremt den kvittering ikke er fremskaffet indenfor typisk 3-4 hverdage fra nu af.

Og n ej det er absolut ikke rimeligt at du selv skal punge ud til et andet GFX.