PC genstarter under opstart

Diverse d.  14. august. 2006, skrevet af tayh
Vist: 322 gange.

tayh
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 19:28:58
Svar/Indlæg:
77/27
Hej

jeg har lige samlet min PC og rettetede BIOS som det skal være. Når jeg tænder min PC virker alt som det skal ind til den skal til at Load Windos så kommer der en blå skærm hvor der står noget i et split sekund og så ser man lige et glint af windows load, og så genstarter den:S.

HVad kan der være galt?.

Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 20:44:40
Svar/Indlæg:
5410/123
Prøv et nulstille BIOS, og ellers ville jeg nok geninstallere windows.



blazR
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 22:09:12
Svar/Indlæg:
358/37
Hvis du har instillet bios forkert.. Nu tænker jeg OC..
Hvis FSB kører for højt eller den ikke for nok Vsprøjt eller hvis rammene ikke kan følge med er det derfor...

//blazR



Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 22:45:10
Svar/Indlæg:
2343/272
Min gjorde det samme da xp havde failet.. Prøv at geninstallere windows, eller bare reparer installationen evt:)



Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 22:45:36
Svar/Indlæg:
2343/272
#3 - Altså en genintallation var fucket op..



gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 23:25:08
Svar/Indlæg:
3065/208
Det kan også være den får for meget strøm.

Er den overclocket?

Udfyld lige din profil lidt mere præcist, så det er til at se hvad der er ratede hastigheder og timings, vcore etc, og hvad DU har sat det til, og så det er til at se hvilken hardware du ellers har i maskinen.

Prøv at sætte hastigheden ned på standard og start maskinen op. Hvis den stadig rebooter, så prøv fejlsikret tilstand, og i windows:

Højreklik på Denne Computer - Egenskaber - Avanceret - Start & Genoprettelse -> Fjern fluebenet i "Genstart automatisk" under SystemFejl rubrikken, og vælg Fuldstændig/Komplet Memorydump, klik OK & OK.

Nu genstarter maskinen ikke automatisk når du får BSOD'en (Blue Screen of Death), så du får tid til at skrive ned hvad der står, og du kan poste det her. Dump-filen, hvis adresse også kan angives samme sted - indeholder endnu mere specifikke oplysninger om hvad der forårsagede crashet.

Husk: Hellere for lidt strøm end for meget strøm (især i sommervarmen), men begge dele kan resultere i samme fejl.