nForce 590-SLI Intel Edition Vs. Asus P5WD2 i975X

Litteratur d.  29. juli. 2006, skrevet af PsYcHo
Vist: 834 gange.

PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
29-07-2006 22:56:17
Svar/Indlæg:
290/25
Kommentar til nyhed på: http://www.hardware-test.dk/ne...
[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 04:44:08
Svar/Indlæg:
2175/21
jaja...det påstår de jo..det skal de vel påstå, men de fleste ved vel at 975X både tilbyder sli og Crossfire...sli skal man bare have fat i nogle drivere hvor der er fixet så sli virker på andre platforme :)

men det lyder da mere lovende for nvidia end først antaget.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 10:02:51
Svar/Indlæg:
4112/52
Det er en gammel artikel (en hel måned)
Underligt de ikke har opdateret den test endnu, med et Conroe clock, NDA'en er jo udløbet.


PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
30-07-2006 11:59:53
Svar/Indlæg:
290/25
Jeps - og samtidig underligt at der ikke er andre der har lagt det ind... Noget jeg lige glemte var at inkludere dette lille link til et preview hos Motherboards.org:

http://www.motherboards.org/re...

- Men det er altid rart med nogle tal man kan gå ud fra, så har man også noget at gå efter.
personligt regner jeg nok med at købe et bræt med nForce til min conroe (hvis jeg kan tage mig samme og få sparet ind). :p


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
30-07-2006 14:30:18
Svar/Indlæg:
4295/306
Nu skal vi jo heller ikke glemme at Anandtech også roste det gamle nForce4 Intel edition til skyerne...

Ja det performede ganske fortrinligt osv osv.

Men når entusiasterne fik fat i det viste det sig at det havde store problemer med at overclocke og stabiliteten var forfærdelig i forhold til Intels chipset. Det glemte anandtech bare at inkludere i deres test...

Man skal som altid vente til entusiasterne har haft fingrene i noget nyt hardware og så høre sandheden fra dem.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
30-07-2006 14:32:36
Svar/Indlæg:
4295/306
Hvorfor er det iøvrigt nVidia er så lykkelige for at putte små larmende blæsere på deres chipsets? Og nu TO stk.?? :00


PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
30-07-2006 15:17:04
Svar/Indlæg:
290/25
Tro mig #5, det skal 3. parts producenterne nok få sat en stopper for! Det var det samme med reference designet til AMD.. Men nu kunne jeg ikke forestille mig der var mange der puttede aktive blæsere på chipsettet, ihvertfald ved jeg at Asus ikke har gjort det (altså til AMD)..

Men lad os da håbe på #4, at det bliver en god platform til ens conroe - der bliver vel lavet nogle billige og gode boards som til NF4, i stedet for at folk kan ofre 1800 på et godt board med i975X.


Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 16:59:04
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg tror ikke på Nforce 590 til Intel, især ikke fordi det stadigvæk benytter samme C19 northbrigde/memorycontroller som Nforce 4 Intel gjorde. Og tro mig, så er der brug for blæseren. Jeg har snakket med reviewere der målte op til 120°C på northbridgen under tests, så med mindre der er monster kølere på, så clocker det bare ikke særlig langt.

Anandtech leverer generelt nogle ok reviews, men både de (og alle andre review-sites for den sags skyld) havde også travlt med at rose Nforce 4 chipsettet, men til hardcore overclockere duer det bare slet, slet ikke. Hvis man ikke skal overclocke, eller hvis man kun overclocker meget moderat er det sikkert et fint chipset. Og ja, jeg havde (har) selv 3 forskellige bundkort med Nforce 4 Intel.

Noget helt andet er: Hvad f*anden ligner det at teste et high-end bundkort med en 805 cpu? Det ville da svare til at prøvekøre en Ferrari på en parkeringsplads foran Bilka en lørdag formiddag...

Næh nogle crackede drivere til intel 975X chipsettet og så en gang 7950GX2 i SLI så er man kørende... :e


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 17:17:29
Svar/Indlæg:
1347/11
Nemlig Lars, et "jesus" bundbræt til de hardcore og Nvidia, få så den finger ud et sted og lav nogle drivere som også understøtter sli på intelchipsets.




Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 17:28:18
Svar/Indlæg:
1888/560
Til jeres information larmer blæseren ikke så forfærdelig meget (i hvert fald ikke på nForce 590 SLI på NVIDIAs referencebræt fra Foxconn - garanteret den samme blæser på IE udgaven). At Asus køler det passivt kan jeg ikke ligefrem sige er udelt godt, da det mildest talt bliver hamrende varmt når det gælder M2N32-SLI Deluxe brættet.

Vi kan dog godt blive enige om, at NVIDIA burde tage en seriøs overvejelse over effekforbruget af deres chipsæt...


Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 22:19:35
Svar/Indlæg:
725/128
Jeg er ligeglad, blæsekøl er for overclocket hardware.

Jeg gidder sgu ikke have en eller anden lille irriterende fætter til at sidde nede på mit mobo og bralle og bræe mere end Tue Vest ville kunne præsterer det med nosserne godt klemt i et skruestik og det er altså en hel del decibel vi snakker om her.

De små skodblæsere vil ALTID larmere mere og mere med tiden.

Først et forsigtigt. weeeeeeeeeee...., så WEEEEEEEEEEEEE dernæst WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! stærkt efterfulgt af VRRRRRRRRRRRRRRRR!!! med en gang dikdikdikdikdikdik...PUF!! som finale


NEJ TAK, nul små skodblæsere.

De kan let lave det med heatpibes osv. vi skal bare lade være med at købe det lort med blæsere lidt endnu, bare se som der er flere og flere produkter der undlader de små blæsere og sætter heatpibe løsninger på, selv Gigabyte der altid har været galde for små fjollede blæsere gerne med blåt lys er nu skiftet over til heatpibe på mange af deres produkter.


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 22:53:43
Svar/Indlæg:
2175/21
ja...på undersiden, hvilket gør at man ikke kan bruge kølerløsninger med egen bagplade ...genialt.....


#12
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 22:54:40
Svar/Indlæg:
3712/44
I betragtning af at man kan køre et godt stykke over 400 Mhz fsb med f.eks. et intel d975xbx bundkort på den standard passive alu køleprofil der sidder på det, så kan det altså godt lade sig gøre, men det kræver naturligvis at chipsettet har et rimeligt stømforbrug.

#8 > LOL, ja jeg kunne godt snart tænke mig at køre med Nvidia grafikkort og SLI igen i stedet for crossfire, eller i alt fald bare have muligheden for selv at vælge uden at skulle være afhængig af crackede drivere. Så havde jeg nok allerede haft 2x 7950GX2 kort i maskinen... :e


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 00:37:59
Svar/Indlæg:
2175/21
ved nu ikke...der er en del driver problemer med dem og visse spil osv...og hvad med tv-out er det blevet muligt mens man kører sli?


vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2006 22:00:41
Svar/Indlæg:
3972/242
man kan altid slå sli fra,hvis man vil kører med tv out,bare flytte fluben . ;) ved faktisk ikke om tv out virker med sli,har aldrig prøvt.bruger det heller aldrig selv.