P-Kode ??

Diverse d.  23. maj. 2006, skrevet af Seraph
Vist: 259 gange.

Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2006 11:36:24
Svar/Indlæg:
624/55
Hey jeg sidder og skriver opgave om processore, jeg mangler kun lige at uddybe lidt om hvad P-Kode er for noget.

Jeg har googlet lidt og wiki har også været behjælpelig, men det er dog stadig lidt svært for mig at forstå.

Er der nogen der kan uddybe det lidt ? eller linke til et sted hvor det står bedre forklaret ? evt på dansk :D

Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2006 12:11:11
Svar/Indlæg:
10398/435
er det det her du har læst?
http://en.wikipedia.org/wiki/P...

som jeg ser det drejer det sig om afvikling af data via software. I laymans-terms, tænk på det gamle Half-life, der kunne man vælge OpenGL, DirectX og Software. Her bruges software til at emulerer afviklingen af grafikken som den ville have forgået hvis det skete i et grafikkort.



Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2006 12:15:58
Svar/Indlæg:
624/55
Ahh, på den måde, så er jeg lidt mere med 😉 takker



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2006 12:17:57
Svar/Indlæg:
10398/435
hvad jeg tror:

på CPU-plan bruger man <I>software</I> til at udregne ting som cpu'en ikke selv kan regne. så vidt jeg ved så kan en cpu ikke dividere..
dette må den gøre af andre veje.
her kommer <I>software</I> ind. Softwaren outputter P-code (pseudo-kode) som cpu'en <I>kan</I> behandle. Med pseudo-kode, menes der pseudo for en division (i mit eksempel).

jeg ved ikke hvad operational-ands er, men hvis du kan finde ud at det så tror jeg du måske vil kunne lure det store perspektiv.