Abit NF7S

Bundkort / CPU d.  27. februar. 2006, skrevet af Cannon Fodder DK
Vist: 269 gange.

Cannon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2006 01:55:41
Svar/Indlæg:
298/7
Jeg har købt at ABIT NF7S demo bundkort, det er helt dødt, chipset blæser, cpublæser, samt gpu blæser køre, men der kommer ingen billed på skærmen. Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, inden det sændes til rma ?.
Jeg har prøvet med 2 cpu´er, en barton 1200 og en Athlon 2000+, 3 stk apg gfx kort, 1 stk pci kort, samt 2 stk 256 mb ram moduler, alle delene virker på mine andre computere. Cmos har været clearet, samt batteriet har været ude i ca 30 min, uden positivt resultat. Skal bundkortet til RMA eller er der noget jeg har overset. Ps. det skal siges at der er nogle grimme hak på bundkortet, der hvor cpu køleren sættes fast, jeg regner med at fejlen er der, men på garantibeviset står der at alle demo produkter er testet før salg ?:(

SharePirat
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2006 02:11:17
Svar/Indlæg:
294/76
Prøv med en anden psu...



mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2006 05:46:35
Svar/Indlæg:
743/13
#0 Har du haft sådan en højtaler til, så du kan høre om det kommer med fejlmeldinger ?
Tjek lige om clear CMOS jumperen sidder rigtigt.



Cannon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2006 08:43:07
Svar/Indlæg:
298/7
#1 psu virker, da den køre perfekt i en anden maskine.
#2 Cmos jumper sidder rigtigt, har dog ikke haft en højttaler på.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2006 10:13:04
Svar/Indlæg:
2870/65
Ofte kan der være start-problemer med det bundkort pga AGP. Det skyldes, at BIOS indstillingerne er sat til Auto.

Hvis du kan komme ind i BIOS (evt. ved at holde Insert-knappen nede før du starter maskine og hode den nede indtil du er inde i BIOS) kan du lave om på indstillingerne.
Hvis dit grafikkort f.eks er AGP x4, skal du stille AGP settings til....x4. Du kan stille den til X4/X8 istedet for Auto....og så re-boote maskinen...det vil hjælpe.

Kan du ikke komme ind i BIOS på denne måde, skal du låne et PCI grafikkort og ellers køre samme procedure.

Hvis du ikke kan komme ind i BIOS med et PCI grafikkort heller....er du ude i noget med at Hotflashe din BIOS....eller få Abit i Holland til at sende dig en ny BIOS chip som er forus-indstillet til at boote på AGP X4/X8.



Cannon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2006 12:14:45
Svar/Indlæg:
298/7
Smuttede ud til shg med bundkortet, de har også testet det defekt, Jeg har købt mig et Asrock K8-Upgrade socket 754 bundkort istedet for. Dette skulle være helt nyt, men det havde været pakket op og der havde været et agp kort i soklen, jeg brokkede mig til butikken, men de sagde at de ikke havde flere på
lager, men da jeg kom hjem kunne jeg se at der stadig var flere på lager, så er er godt sur :x



Cannon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2006 12:31:21
Svar/Indlæg:
298/7
Ps. det skal lige siges at der overhovedet ikke var problemer med at få byttet det defekte bundkort, der var deres service bare 10/4 , det er det med at man køber et nyt bundkort, som har været brugt og de så lyver med at der ikke er flere bundkort på lager, når man så kommer hjem og kan se at der stadig er flere på lager.