Sgr. erfaringer: Hyundai L90D+ 19" tft

Diverse d.  03. januar. 2006, skrevet af Soveposen
Vist: 270 gange.

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 13:24:35
Svar/Indlæg:
912/75
Hey

Jeg skal som så mange andre ud og have en ny tft skærm, og jeg er faldet for en Hyundai L90D+ 19". Skærmen har generelt fået gode anmeldelser, men jeg vil gerne høre om der er nogen herinde som ejer den omtalte skærm eller bare har set den i action? Jeg tænker specielt på skærmens synsvinkler som skulle være utrolig dårlig, men er det virkelig så dårlig som nogne folk gør det til?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 13:36:28
Svar/Indlæg:
10398/435
Har ikke set den i action, men den skulle være ret ens med BenQ 937s+...
Skal du sidde foran den er det ikke noget problem overhovedet. Den styrer i spil. Film gengivelse er ikke for pænt.
For at komme lidt nærmere ind på synsvinkel.. Hvis jeg smider mig på sofaen for at se dvd, så skal jeg dreje skærmen.. Jeg kan ikke bare lade den står og pege et andet sted hen..

Har du læst thg's review?

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 13:56:35
Svar/Indlæg:
912/75
#1. Tak. Jeg har også læst toms review ;)

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 14:17:49
Svar/Indlæg:
725/128
Hej

Jeg har haft den skærm i en tre måneder for noget tid siden.
Det er den første TFT skærm jeg har haft hvor man IKKE skulle bruge et tool til at få farverne til at stemme, det var ret sejt.
Jeg må sige jeg var meget glad for den.

Om det var til spil, eller billedbehandling var den utrolig god.
Video kan jeg ikke huske så meget af hvordan var, men bare det faktum aty den havde alle farver så man kunne kalibrerer den var utroligt fedt, det er jo kun de færreste tft skærme der har det.

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 14:24:28
Svar/Indlæg:
912/75
#3. Var du irreteret over den meget smalle synsvinkel?

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 14:40:11
Svar/Indlæg:
286/51
Ingen erfaringer, men har en ven der har haft sådan en i et par uger. Han var stortset tilfreds med alt udover synsvinklen, som Illuminati siger.

Min far har lige fået en Samsung 970P.

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Min har har store krav og den opfylder alle. Den havde 1 eneste minus og det var dens software der var lidt besværlig at installere, så vi måtte ind på Samsungs hjemmeside. Og den er en røvfræk at se på 8)

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 20:43:19
Svar/Indlæg:
912/75
#5. Den samsung er helt ude af min rækkevidde, den koster alt for meget. Jeg har fået et ret godt tilbud på den L90D+, det er derfor jeg spørger om det synsvinkel halløj er så værst som alle går og siger ?:(

Gartneren

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 21:34:59
Svar/Indlæg:
112/35
Jeg har den omtalte skærm og det med den smalle vinkel skal man gå i meget små sko for at blive irriteret af! :e

Farverne bliver en smule mere blege når man kigger fra siden af, men det er slet ikke noget der spiller ind i dagligdags brug.

Hvis du skulle ombestemme dig mht. det tilbud du har fået, vil jeg gerne købe den. Kunne være lækkert med to af denne dejlige tft.

Jeg har ingen kritik af denne skærm, andet end jeg godt kunne tænke mig et vægophæng til den ;)

Både spil, film osv. kører aldeles glimrende og jeg har aldrig oplevet nogen form for ghosting.

Så køb du trygt den skærm eller giv mig chancen :i ;)

Mvh. Gartneren

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 21:42:20
Svar/Indlæg:
725/128
Nej, det irriterede aller mig med det med vinklen, men det er korrekt den skal ses på uden for mange autistiske hoved bevægelser.

Lige meget hvad for en skærm du får dig, så sørg for den har lgie så gode farver som denne, jeg syntes TFT har været latterligt lige indtil denne skærm af den grund af de ikke kunne alle farver, de skallerede og jeg ved ikke hvad, farver man arbejdede i var pludseligt ikke de samme ude ved kunden osv (design)
Det stoppede alt sammen da jeg fik den skærm.
Men min Dell her er altså heller ikke ringe, det er bare kun 60 fps, men via dvi er det sgu ikke noget der gør noget.
Heller ikke i Farcry som desuden SKAL spilles i Widescreen for virkeligt at imponerer.
20.1" supreme tft, ved slet ikke hvad jeg skulle købe nu hvis jeg skulle have noget der stak det.
Koster lige omkring de 4500 kr og helt ned til 3500 kr hvis man kan få rabat ved Dell (kupon koder)
Nogle gange kan man finde nogen på nettet!

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 22:14:34
Svar/Indlæg:
912/75
#7. Det lyder satme godt! Så skal jeg ud og have sådan en :e

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 22:46:05
Svar/Indlæg:
912/75
#7. Btw, vægophænget har jeg allerede selv :e
http://www.avdeals.com/sanusmo...

Lars

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 22:52:27
Svar/Indlæg:
1633/76

OT: Hvad har dine fps at gøre med sagen? Hvis du tænker på at den kører 60hz, så har det altså ikke noget at sige da tft opdaterer billedet på en helt anden måde en crt.