Overtager Symantec Firewall markedet?

Litteratur d.  30. november. 2005, skrevet af cornerrage
Vist: 777 gange.

cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2005 17:22:50
Svar/Indlæg:
3532/303
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 08:47:30
Svar/Indlæg:
722/35
Ja sådan er det jo, hvis ens eget produkt ikke kan hamle op med en konkurrents gratis produkt, så køber man da bare konkurrenten og fjerner det fra markedet. Måske SYgate skulle have taget en smule penge for sit program også ,så de kunne værre blevet store og stærke og overtaget Symantec, det ville nok have været bedre for brugerne.



Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 08:57:00
Svar/Indlæg:
624/55
Det ka du ha ret i, men jeg vil mene at der skulle en ret stor kapital til at overtage Symantec.
Deres software er meget udbredt, fx følger det med mange færdige computersystemer.
Nu laver de jo også en del andet en firewalls.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 09:24:24
Svar/Indlæg:
6052/189
Ej suk noget fuckup.

Så hænger jeg igen på ZoneAlarm.



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
01-12-2005 09:32:31
Svar/Indlæg:
3222/204
Det pisser mig fandme af, hvad fanden skal man så bruge når de nu lukker og slukker for Sygate x(



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 09:32:50
Svar/Indlæg:
3943/44
Træls nogen der har gode alternativer (eller skal jeg bare skifte helt til linux?) - windows egen firewall stinker (ikke så meget som første version men stadigt temmelig træls) og Zonealarm er vel ikke helt free hvis (og temmeligt sært!)

havde også undret mig den nuværende version er flere måneder gammel - og de plejede at opdatere rimeligt ofte - havde også set at symantec havde købt dem - men ikke at de havde lukket free edition!




kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 12:35:00
Svar/Indlæg:
722/35
#2 Helt klart at der nok skal noget til, det var også sådan lidt halvironisk. :D Jeg har ingen forhåbninger haft om, at det på nogen måde havde kunnet arte sig sådan. ;)



dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 16:39:08
Svar/Indlæg:
378/106
*hulk* nu havde man ellers fået den helt rigtige FW og så lukker de bare..



Frankness
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 17:32:37
Svar/Indlæg:
214/13
har efter hånden prøvet en del FW. zone alarm. norton's og så sygate og sygate har jeg kørt med det sidste år. og det er nok den jeg har været mest glad for. og så køber det det bare og lukker det. så man nok i fremtiden skal til at bruge ders lort igen




thorkilry
 
Superbruger
Tilføjet:
01-12-2005 20:13:35
Svar/Indlæg:
147/3
Kerio kører da til 2007
http://forums.kerio.com/index....
Men hold jer fra Norton, de skal jo nødig have succes med deres strategi.
Der er jo også andre alternativer.
Her er en nyttig side med mange ting.
http://www.freebyte.com/antivi...



Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 22:58:11
Svar/Indlæg:
611/26
Symantecs produkter stinker generalt, det er børne programmer og skal ikke tages seriøst.

Nortons antivirus nakker en hel masse programmer som f.eks. eDonkey uden at man kan slå det fra.

Nortons antivirus kan man have kørende i et års tid på en maskine, hvis man så afinstallerer den og installerer Computer Associates eller McAfee, så finder de an masse onde ting som kører i baggrunden.

Nortons Antivirus kan ikke altid afinstalleres, de er godt selv klar over det og har lagt en manual ud på hjemmesiden hvordan man kan gå ind og fjerne alle stumper selv. Hvorfor ikke bare lave en uninstaller som virker?

Nortons firewall blockerer for en masse forskellig lovlig kode, så hr og fru danmark ikke kan forstå hvorfor de ikke kan komme ind på deres netbank, portaler osv.

Norton Partition Magic har de så pludselig valgt ikke må virke på server versioner, så nu står man med håret i postkassen. (heldigvis laver acronis et bredre product)

Hvor mange benytter ikke vendingen "jeg tager lige en ghost af min harddisk" Symantec købte bare Ghost og har købt et tilsvarende product som gør at man kan tage backup imens maskinen kører. Men følger man udviklingen, så er der ikke sket noget med Ghost siden norton købte den. Den er stadig lige bøvlet hvis man skal lave boot medier osv. (heldigvis har acronis også et bedre product her)

Nu har Symantec også købt Veritas Backup systemer, så kan vi bare sidde og vente på at de også ødelægger et udmærket enterprise product og laver det til et børneprogram.

Hvis man kigger på sikkerhed, så ved jeg ikke lige om jeg skal græde eller le. Symantech Enterprise Raptor firewall er den geniale opfindelse at man bare kører den overnpå Windows, for at gøre den nem. Hvor smart er det lige at kører en firewall på et operativ system som er hulens svært at hærde imod angreb. Det er da at save den gren over man sidder på. Men Symantec har altid været sære.

Det værste er at man ofte får det norton lort når man køber en ny maskine. Det skulle forbydes at bundle sådan noget. IMO så køber norton sig til alt og udvikler ikke en skid seriøst selv. Der er langt fra Norton Commander og Utilities i DOS til det som vi ser idag. Doctor Norton ville vende sig i sin grav.



thorkilry
 
Superbruger
Tilføjet:
02-12-2005 17:13:55
Svar/Indlæg:
147/3
#10
Enig.
Og M$ er også ude på narrestreger.
http://www.comon.dk/index.php/...

OneCare kan ikke bruges sammen med antivirus-programmer eller personlige firewalls fra andre producenter. Sådanne produkter skal afinstalleres inden OneCare kan aktiveres på maskinen.



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2005 19:26:51
Svar/Indlæg:
6899/119
#10

Jeg er af fuldstændig samme holdning som dig :e Jeg har seriøst hadet Norton lige fra jeg begyndte at lære om IT og hardware. Det snupper rå meget ydelse og blokerer på må og få.



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2005 20:50:27
Svar/Indlæg:
1262/95
Trend Micro laver ganske udemærkede antivirus og firewall produkter.

Deres Internet Security er efter min mening et af de bedste antivirus/firewall løsninger på markedet og med en pris på ca. 300kr. er det næsten dumt ikke at købe det.

http://shop.tm-online.dk/





Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 19:10:00
Svar/Indlæg:
480/8
Prøv det 90 Dages gratise danske Bullguard, det køre anti-virus firewall bacup i en løsning. Og dens firewall køre på Sygate´s patent. Eller Sysmantec :PP



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 22:41:16
Svar/Indlæg:
1262/95
Her er en officiel presse meddelse fra Kerio

http://www.kerio.com/kerio-pr-...

Så det ser da ikke helt sort ud :D



Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2005 00:22:36
Svar/Indlæg:
611/26
Sunbelt er Cool, de laver noget ondt sårbarhedsmonitorering 8)