Ram-sektion?

Om siden d.  25. november. 2005, skrevet af jrw
Vist: 306 gange.

jrw
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2005 01:03:27
Svar/Indlæg:
371/31
Hvorfor er der ikke en ram-sektion her på forummet?

Og hvorfor er CPU og MOBO slået sammen? Det er da useriøst...

Og hvorfor bruger I ikke en ordentlig forum-platform?

Jeg mener, tag et kig på vBulletin og overvej om ikke det er en smartere måde at hjælpe folk med at søge i gamle tråde på...

OC.dk burde jo hedde "Gentag-svaret.dk".

Thumbs up ellers :)

jsv
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2005 02:26:30
Svar/Indlæg:
315/39
ja en ram, cpu og en mobo sektion hver for sig.... Det ville være rart...



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 07:19:04
Svar/Indlæg:
1776/116
Du kritisere forum platformen, og siger noget godt om vBulletin?!

vBulletin er da nok en af de væreste imo.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 08:52:15
Svar/Indlæg:
6624/113
RAM sektion kunne være rart at have.

CPU og bundkort er slået sammen ja - men hvorfor er det useriøst?

vBulletin er da pt noget af det værste lort der findes. Totalt uoverskueligt, og FYLDT med støj som INTET har med selve forummets indhold at gøre. Det glæder mig netop at vi IKKE har den platform her.

Vi er 100% enige om at søgefunktionen kunne være meget bedre her på siden, men det har intet som helst med platformen at gøre. Man kan sagtens bygge en søgefunktion som er bedre uden det elendige interface, som vBulletin er...

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til "gentag-svaret.dk" - andet end at folk bør læse i den kategori de har tænkt sig at poste i FØR de poster. Det ville klart rydde ud i minimum 75% af alle de gentagne spørgsmål, på lige fod med at folk der vil bygge en PC lige bliver nødt til at gøre noget mere forarbejde, før de spørger et forum om hjælp. :00



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 10:13:12
Svar/Indlæg:
6052/189
Til gengæld ville forummet så være dødt :)



BiRdX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 10:42:00
Svar/Indlæg:
302/71
#3 #4

ENIG



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 11:59:41
Svar/Indlæg:
1685/240
vBulletin on phpBB er to stortset ens boards, bygget op over det stortset samme (klamme) template, og de er ret uoverskuelige...

Vores lille forum er rart, man kan se hvad folk skriver, og se info om dem ved at trykke på deres nick, uden at det fyldes med alle mulige lorte-billeder, knapper til msn, icq og mail og hvad der ellers er af lort i de indlæg der bliver lavet med de to boards...

Søgefunktionen har intet med forummet at gøre, den er bare ikke så god, men det har vi været over 100 gange, og vi er udemærkede klar over det...



Boomer
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 17:13:12
Svar/Indlæg:
906/100
Synes OC.dk's forum sektion fungere godt men synes at det er værd at overveje at dele det mere op med f.eks. RAM, MOBO, CPU, OC, GFX, SOAP, S, B, V, K. Måske også at udvide artikel sektionen ved at incl. links til de bedste guides på nettet, så man på den måde kan skabe sig et hurtigt overblik.



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2005 17:18:39
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg venter bare på den ny kode af oc.dk - en top10 3dMark05 er noget vi har ventetpå længe.

Jeg selv har ikke noget imod phpbb



netsat
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2005 18:27:18
Svar/Indlæg:
190/24
Syntes også at vi skal have en ramsektion 8)

Indtil vi får det, kan i prøve at kigge på http://www.i4memory.com - EVA2000 ved virkelig hvad han snakker om + det er en masse super gode links



Umgala
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2005 18:38:29
Svar/Indlæg:
150/34
Ville det ikke være en ide at "genveje til forum" bliver vist som links på forsiden med links til disse hver især og så vise ca. 5 tråde under hver enkelt? På den måde mener jeg at samtlige indlæg bliver læst og man får derved en overskuelig oversigt over hver enkelt sektion som man hurtigt kan hoppe over i? Antallet af tråde er naturligvis alt efter hvor meget plads der er til rådighed.

Jeg synes det er rigtig fint at alle indlæg (bortset fra dem der der postes under "diverse" + "software/OS) vises på forsiden. Så har man mulighed for at se alle indlæg og evt. give et svar.

Så kan man oprette ram-sektioner og lignende.

Kort og godt så bliver der lidt mere fin-inddeling som der efterspørges og man kan ligeledes få et godt overblik over alle indlæg.

Umgala




Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2005 00:19:29
Svar/Indlæg:
558/73
I et medie som dette, omhandlende HARDWARE til en pc (hvad der er et i dag, er ikke nødvendigvis et i morgen!), kan der vel ikke være noget i vejen for at svar bliver gentaget, da det for mange hver tredje måned er en helt ny verden, hvor de stiller spørgsmålstegn ved deres egen viden baseret på den tidligere.

Samme spørgsmål vil måske give samme svar to gange, og tredje gang et helt nyt svar :D





brut@lis
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2005 18:36:31
Svar/Indlæg:
349/17
ja jeg syntes godtnok at dether forum er alt alt alt for dødt :(



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2005 18:57:39
Svar/Indlæg:
1476/44
Jeg elsker OC.DK <33

:e

12#

Så smut tilbage til HOL eller hvor pokker du nu er fra.



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2005 19:17:02
Svar/Indlæg:
2651/179
Jeg synes at www.overclocking.dk er præcis som den skal være.

Med den ene forskel at jeg ikke bryder mig om soap box sektionen og søgefunktionen.

-->#12

Dødt ?

Der er næsten dobbelt så mange besøgende som for 1 år siden..

Mvh.



#15
MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2005 19:40:13
Svar/Indlæg:
254/16
Forummet på oc.dk er da netop totalt fedt, det er unikt... Har i måske set et magen til? Nej vel, og det der vBulletin er altså pisse irriterende... Jeg synes nu at det her fungerer og er udemærket, jeg lægger så ikke så meget mærke til om tingene er opdelt i kategorier eller ej... Som det ser ud nu er det fint! :)



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2005 20:02:29
Svar/Indlæg:
2175/186
Der er en ny OC under udvikling, og der vil blive tilføjet diverse nye features, men det kommer ikke nær fx phpBB i features antal - hvilket jeg tror de fleste er glade for :) Det gælder vel om at have det så simpelt som muligt, men stadig have funktionalitet

Personligt synes jeg ikke så godt om fx phpBB til seriøse sites. phpBB er god til hvis man hurtigt vil have en forum op, som ikke er en holdbar løsning. Man har heller ikke samme udvidelsesmulighederne med sådan et forum.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2005 20:04:02
Svar/Indlæg:
2353/24
#14+15
enig! Jeg ser heller ikke ret meget efter kategori, for jeg bruger forsiden som indgang til forummet så en god og spændene overskrift er vigtigere.

Jeg syntes at det er utrolig smart at man både har nyheder og forummet øverst - uden at fremhæve nogle af delen specielt meget. Og artklerne ligger også let tilgængeligt.. kort sagt så er jeg rimelig godt tilfreds (med undtagelse af den elendige søgefunktion).

Den dag hvor oc.dk får billeder, reklamer etc. som signatur er mine dage som aktiv bruger på sitet talte.



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2005 20:34:45
Svar/Indlæg:
6899/119
#0

hvorfor reagerer du ikke på svarene?

Personligt er jeg meget tilfreds med siden, omend der er en del posts som simpelthen er en gentagelse af 100 foregående tråde.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2005 22:18:01
Svar/Indlæg:
2353/24
#18

Fordi han, trods sine 7xx svar (han må have været her et stykke tid), endnu ikke har fundet ud af hvordan man gebærder sig her på oc.dk (eller bare god forum-etikette).. man opretter ikke en tråd uden at følge/svare i den jævnligt i den efterfølgende periode.

Jeg hader når folk bare opretter en tråd uden svare på det der bliver spurgt om i den.
et eks: "jeg vil gerne have en pc til 4k, hvad skal jeg købe?" og så svarere personen tidligst i 3 dage efter... hvis han overhovedet svarer.