Bærbar trådløs intern kort ?

Diverse d.  01. oktober. 2005, skrevet af klonen
Vist: 304 gange.

klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 01:49:26
Svar/Indlæg:
599/14
Jeg har en Acer bærbar med 852 chipset med celeron m processor, der er ikke indbygget wlan.

Jeg har haft keyboardet løftet af og der er hvad jeg tror er en mini pci slot.
Spørgsmålet er således om jeg blot kan putte et mni pci wlan kort i denne slot, og om det så blot virker ?
Jeg kan ikke umiddelbart se/finde nogen ledninger til antennen, men dette er måske ikke altid nødvendigt ? eller er min model af en bærbar blot ikke forberedt til wlan ?

Håber på lidt hjælp fra "drengene" ;)

Her er et billede (lidt sløret) af hvad jeg tror er mini pci slot til eventuel wlan kort.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 02:00:52
Svar/Indlæg:
2870/65
Har den bærbare ikke et PCMCIA Slot-in?

Hvis den har, kan du jo investere i et PCMCIA wireless kort...det bruger jeg da på min forældede Dell...det virker helt fint.



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 02:18:36
Svar/Indlæg:
830/15
En lille søgning på google fik det her billede frem:


At dømme ud fra dit billede og ovenstående link så ser det ganske rigtigt ud til at det er et Mini-PCI slot, og at der ikke er nogen ledning ud fra det wlan kort der sidder deri (på det tyske billede) og til at eventuelt sted at festne antennen - Så deraf kan man vel konkludere at antennen er på kortet eller lign. ganske som på de fleste pcmcia eller usb wlan-kort.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne smække et mini-pci wlan kort i din laptop eftersom layout på dit billede og det tyske ser ud til at være ens. Hvis du er så uheldig at jeg ikke er så god en detektiv som jeg troede, så har du jo dine 14dages returet til en sådan situation her hvor jeg mener det godt kan forsvares at benytte den.



klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 03:59:48
Svar/Indlæg:
599/14
Tak for de hurtige svar, jeg har allerede et ganske vel fungerende asus pcmcia wlan kort, men kunne godt tænke mig det interne kort istedet.
Igen tak for kommentarerne! :)



Syncro
 
Overclocker
Tilføjet:
01-10-2005 13:38:26
Svar/Indlæg:
7/2
Har et løst 11mb kort du kan teste med hvis du vil være sikker før du køber et nyt...

Ellers koster et nyt ca. 200.- og er klart at foretrække frem for at have et pcmcia kort der stikker ud og er særbart.



klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 13:55:10
Svar/Indlæg:
599/14
ok, takker for tilbuddet men bestiller nok bare et kort, ville blot høre om der skulle være ledninger(antenne) til at sætte på kortet i kabinettet



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 14:13:39
Svar/Indlæg:
141/80
Min erfaring med de trådløse mini pci kort er da man skal tilslutte antennen via 2 kabler. Sådan er det ihvertfald på min men den har så også indbygget antenne.
Jeg skal ikke kunne sige om der findes mini pci wlan kort med indbygget antenne. Men det burde i så fald stå der.

Held og lykke med det

/Mikael



Syncro
 
Overclocker
Tilføjet:
01-10-2005 14:14:14
Svar/Indlæg:
7/2
Var der i min Laptop....
Og er ret sikker på det er nødvendigt.... Ved ikke om de kan køber løst.



klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2005 18:03:34
Svar/Indlæg:
599/14
Ok, lige en lille opfølger.

Jeg købte et intel mini-pci wlan kort (det hed vist et eller andet med 2200).
Det virker såmænd også fint nok, dog kun når man er i umiddelbar nærhed af routeren, så det er reelt ikke brugbart.

Nu vil jeg forsøge om det er muligt at finde nogle løse antenne kabler og så trække dem rundt i maskinen (op i skærmkanten), er der nogen der kender til nogen butikker der er skumle nok til at kunne have noget sådant liggende ?