Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 12:30:51
Svar/Indlæg:
322/30
Hej.
Jeg har lige erhvervet mig et MSI K8N Neo2 54G mobo. Kortet er købt brugt, og sælger oplyste mig at det kørte upåklageligt..
Jeg kommer hjem med moboet, og smidder det i maskinen. Efter montering, trykker jeg spændt på Power On, men der sker ikke andet end at skidtet tænder, men intet billede. Nå! Jamen så prøver jeg da lige at resette bios en gang. Og det hjalp, nu kom der billede på skærmen, nå py ha, så var der ingen problemer alligevel.
Men jeg måtte tro om igen. Fik blå skærm hver gang jeg prøvede på at installere windows. Ville installere på min WD 250GB Sata, så derfor tog jeg alle andre drev fra, og smed disketten i med driverne, den loader driverne, og lige der hvor den så skal til at starte installationen, og finde Hd's, gav det blå skærm.. Hmm, er min HD nu fucked up tænkte jeg, og prøvede så med en IDE hd istedet for. Men ak nej, samme problem, blå skærm lige inden HD's bliver fundet. Nå, så prøvede jeg da lige for sjov, uden nogen HD sat til, og sørme om den ikke kom igennem..
Nå, jamen så sad jeg jo der.. Men prøvede så at flytte lidt rundt på Sata stikkene, og lige lidt hjalp det... Men efter et par gange bios resetten, så var der pludselig hul igennem. Nå, jamen så var jeg jo glad, lidt forvirret, men glad.. Wíndows blev så installeret, og det gik da også smertefrit. Det var nu blevet lidt sent, så jeg gad ikke til at installere drivere og diverse, så lukkede compen ned, og gik i seng..
Dagen efter kommer jeg så op til en comp der nægter at tænde.. Hmm... ingen reaktion når power on trykkes ind.. Kommer så til at se at power led står og lyser, undrer mig lidt, og kan derefter lugte en en lugt af varmt elektronik.. Mærker på min psu, som er rimelig lun, hiver derfor strømstikket ud, og lader den stå lidt.. Efter 5 minutter ca, prøver jeg at tænde den igen, men stadig ingen reaktion.. Nå, jeg hiver så stikket ud igen, og smutter på arbejde. Da jeg så kommer hjem, prøver jeg lige igen, og den starter.. Wauw.. Nå, jamen så var det jo bare med at få installeret drivere og diverse igen, så jeg kunne komme til at OC og benche lidt.
Jeg snakker for meget gør jeg :r , nu til problemet, eller det sidste problem..
Det med at den bliver slukket, og så power led bare står og er tændt, er der andre der har prøvet det? Og hvad kan det mon skyldes?
Den gør det som regel, bare når man lukker compen ned, fra windows, men også når man slukker den på den hårde måde, ved at holde power on i bund...
Den opfører sig seriøst mærkeligt, den hænger også nogen gange i bios, både inde i menuerne, men også når den poster.
Nogen der kan hjælpe?
evt. om en bios update kan hjælpe?