V: MIST 500W psu

Diverse d.  01. juni. 2005, skrevet af Calchas
Vist: 351 gange.

Calchas
 
Superbruger
Tilføjet:
01-06-2005 22:24:32
Svar/Indlæg:
21/4
går og leder efter en (så tæt på) lydløs psu.
Fandt denne:
http://www.studiedata.dk/produ...

Har desuden overvejet NothQ´s 510W (men er vist mere mid-end end high-end psu).
Og (selvfølgelig) OCZ modstream der vist oz skulle være rimelig stille.

Men MIST´en tiltaler mig da det virker som om det er kram (bla. pabst blæser og antivibrationsophæng).
Hvis nogen har er meget støjfølsomme (ligesom mig) og ejer en af de nye OCZ´s modstream må de meget gerne give deres mening til kende om denne psu og dens støjniveau.

På forhånd tak

PS. Er ikke interesseret i chill innovation
PPS. Er klar på at spendere ca. en tusse på en stille psu og hvis I har andre forslag til støjsvag "High end" psu er i velkomne.

|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2005 22:46:59
Svar/Indlæg:
2694/107
Min NorthQ kingkong 500W er dejlig stille og har stabile rails.

/Ash



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2005 07:20:32
Svar/Indlæg:
6052/189
Og min Chill Innovation 510W er også dejlig stille og har stabile rails.



Calchas
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2005 00:01:29
Svar/Indlæg:
21/4
Da jeg lige har opdaget at ocz´s modstreams er uden ATX12V-r2.01-specifikationen, så er jeg kun blevet mere lun på Mist´en, som jeg stadig er interesseret i at høre folks erfaringer med

#2 hvis du havde læst hvad jeg skrev i #0 så ville du nok vide at jeg ikke er interesseret i "CI".
Det er ikke for at være hård, syns bare at folk bør læse indlæggene ordentligt igennem, som princip inden de skriver.



hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2005 00:18:46
Svar/Indlæg:
2440/66
Hej calchas, den mist ser rigtig god ud, de er ret begejstrede for den på overklokking.no forums (der er også en test af den). Jeg har selv haft en OCZ Modstream og den larmede generelt mere end min Enermax Noisetaker som har 1x80 og 1x92, idle er den næsten ikke til at høre (og jeg har haft en chill 510w som larmede mere - det billige lort røg retur) men under load går de op til ca 1700 (har en p4 3.6 preshott) mens jeg ikke bemærkede OCZ'en gik op eller ned idle/load - den lå konstant på de der ca 1600rpm.. jeg sendte den alligevel retur da jeg opdagede den ikke havde ATX 2.0 (bummert). Ellers har Vcore jo Noiseblocker FSP 500w, men den har ikke aktiv PFC. Så hvis jeg skulle vælge en psu som et godt alternativ til min enermax, så er det mist'en.



hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2005 00:26:04
Svar/Indlæg:
2440/66
Jeg er iøvrigt enig med dig i det er ret træls at folk hele tiden vil anbefale deres chill og northq'er, selvom der bliver skrevet at de er uønskede. Jeg ville aldrig køre et overclocket system på de psu'er. Der er iøvrigt også Antec Neopower 480w, som også har fået gode anmeldelser og er atx 2.0, men den skulle ikke være helt så støjsvag som enermax noisetaker serien eller mist'en. Jeg har også haft en Tagan 480w'er, den sagde heller ikke meget, men dem er der en del som har haft problemer med.