Home entertainment PC

Diverse d.  05. maj. 2005, skrevet af tuc
Vist: 277 gange.

tuc
 
Overclocker
Tilføjet:
05-05-2005 12:52:25
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg vil bygge en HEPC dvs med lyd i HI-FI kvalitet og en video HD-recorder (hvorfor findes de ikke off-the-shelf? Jeg kender kun Asus DigiMatrix, der ikke har god nok HI-FI til mig).

Jeg vil stille PC'en i et skab så støjen ikke er et problem, men til gengæld har jeg følgende problemer/spørgsmål:

1) Hvor langt kan jeg trække kablet til en ekstern DVD-brænder?
2) Kan man montere en "ekstern on/off-knap" så jeg ikke behøver at gå hen til skabet for at tænde min PC.
3) Jeg vil kunne kontrollere basale funktioner fra min IR-fjernbetjening. Hvilket kort skal jeg købe?
4) IR-kortet har en modtager, der ikke kan sidde ovre i skabet. Kan jeg placere modtageren i min stue via en "forlængerledning".

Forslag til andre løsninger er meget velkomne, men jeg tror det er for besværligt for mig at bygge en super-støjsvag PC, der kan stå i min stue og som kan alle de ting jeg ønsker.

tocool
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2005 13:08:45
Svar/Indlæg:
244/73
mener at amitech har nogle forskellige modeler lige fra hylden



Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2005 15:30:51
Svar/Indlæg:
644/8
Du kan sikkert få usb dvd drev, ved ihvertfald man kan få usb brændere.

Hvis du ikke kender siden kan tjekke http://www.myhtpc.com/ der er en masse kloge hoveder der ved en masse om sådanne projekter.



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2005 16:08:06
Svar/Indlæg:
141/80
ja der er også et par danske fora som beskæftiger sig med sådan noget her.
blandt andet minhtpc.dk og hifi4all.dk



Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2005 16:41:40
Svar/Indlæg:
624/55
Måske du skulle have en RF remote fra logitech, de skulle kunne slukke pc'en osse 😉