OC af bærbar

Overclocking d.  30. april. 2005, skrevet af Ironfox
Vist: 360 gange.

Ironfox
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2005 09:11:29
Svar/Indlæg:
382/37
Har lige fået mig en Dell XPS med 2.0 Pentium-m og 6800 GO.

Ser ikke mulighed for at lave noget ude fra bios da den der er låst.
Hvilke softwareprogrammer er gode til overclokning inde fra windows ?:(

Har brugt rivatune til at overclocke GFX men det er som om at den ikke rigtig starter op med den værdi som man beder den om at starte op med næste gang.

Er intresseret i at høre på gode ider og forslag fra alle.

Vil lige sige er ikke nybegynder OC check profil på stationer pc. Er bare af den lidt gameldags type som bruger bios OC og skrivning til bios med den frekvenser som jeg finder på GFX tror ikke rigtig det er en mulighed her da det er en bærebar og den virker lidt låst i det fra Dell :l

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2005 09:43:58
Svar/Indlæg:
6624/113
Du skal som regel ikke regne med at kunne overclocke noget som helst. Bærbare er bygget så kølingen kun lige akkurat kan klare den processor som sidder i maskinen - så der er ingen overkapacitet til at overclocke på.

Desuden laver Dell deres egne bundkort, og de giver dig ikke muligheden.



Ironfox
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2005 00:09:59
Svar/Indlæg:
382/37
Ok



Xabre^
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2005 11:56:03
Svar/Indlæg:
178/21
Du er i min verden en modig mand, hvis du tør at OC din bærbar !



the
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2005 08:27:44
Svar/Indlæg:
1019/119
jeg vil også mene at det er dumt at oc. din bærbar men det bestemmer du jo selv. du kan bruge clockgen til at clocke din cpu lidt ?:(



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 08:49:13
Svar/Indlæg:
141/80
Selv om det måske er dumt at oc en bærbar.. (læs; ikke enig :) ) Så er det stadig praktisk talt umuligt, har ihvertfald ikke fundet noget program som kan hjælpe dig i windows, og som du selv er inde på, så er bios låst..
Clockgen kræver at den kan genkende bundkortet, og det kan den somregel ikke på en bærbar.

Så praktisk talt umuligt at gøre det software mæssigt, det er ihvertfald min erfaring.



legebarN
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2005 09:32:44
Svar/Indlæg:
487/59
SØG I FORUM!!!

Det er få dage siden at der var en lign. tråd med OC af bærbare.

og til jer andre: Det er absolut muligt for langt de fleste nyere bærbare, fx er centrino ganske OC-venlig.

Men ja, pas på bærbare er ikke kendt for ekstrem køling, så OC lidt mere forsigtigt, desuden tærer det voldsomt på batterilevetiden, så brug det evt. kun når den ikke kører på batteri.

...og nej, jeg kan desværre ikke huske navnet på programmet. :l Tror faktisk det var ClockGen.