Ustabil maskine

Bundkort / CPU d.  03. marts. 2005, skrevet af René
Vist: 340 gange.

René
 
Overclocker
Tilføjet:
03-03-2005 12:01:36
Svar/Indlæg:
2/1
Hej, jeg håber at der er nogen, der har gode råd til mig ;)

Jeg har købet en ny maskine i oktober 2004, som har fungeret helt fint, men nu er begyndt at give problemer. Når jeg udsætter den for lidt belastning, så slukker den simpelthen bare for strømmen.

Har har så forsøgt at finde ud af hvorfor og installeret ASUS PC Probe for at kunne følge CPU temperaturen. Efter at maskine havde slukket af sig selv, startede jeg den igen og kiggede først på temperaturen via BIOS, her var den oppe på 86. Jeg bootede WinXP og lod maskinen stå en times tid, og kiggede så på temperaturen vis ASUS PC Probe, og nu viste den 62.

Så startede jeg MS Virtual PC og begyndte at installere WinXp på den, og kunne så se at temperaturen steg rimeligt hurtigt, dvs. fra 62 til 76 på omkring 10 minutter.

Maskinens konfiguration kan I se i min profil. Jeg har ikke nogen speciel blæser eller andet end 'standard' der blev sat i maskinen fra starten, dvs. Intel's medfølgende CPU blæser.

Jeg har talt med D-C-S, hvor den er købs, og de vil selvfølgelig gerne kigge på den, men så skal jeg jo sende den over til dem, og derved undvære maskine, som jeg er temmelig afhængig af (arbejdsmaskine). Så hvis I har nogen idéer tilhvad der kan være galt, så er alle idér velkommen.

Jeg har haft skiftet strømforsyningen, fordi vi havde en idé om at den havde en fejl, men det løste altså ikke problemet.

På forhånd tak

René

Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 12:07:04
Svar/Indlæg:
3214/18
Det lyder som om at køleren ikke har ordentlig kontakt til CPU'en... Prøv at afmontere køleren, fjern gammel kølepasta, påfør nyt og sæt den korrekt på igen...

Hvilken CPU drejer det sig om?



René
 
Overclocker
Tilføjet:
03-03-2005 12:11:52
Svar/Indlæg:
2/1
Det er en Intel Pentium 4 520 2.8 GHz SKT775 FSB800 1 MB

Jeg er ikke den store hardware mand, kan dog finde ud af at isætte ekstra RAM, ny Harddisk og har nu også prøvet at udskifte en strømforsyning, men...

Hvis det er et køler problen, hvordan fjerne jeg så gammel kølepasta mv. Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på eller...



Fragman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 12:14:11
Svar/Indlæg:
33/1
du skal bruge alkopropophyl...eller hvad det nu hedder.....og så køb noget artic silver 5....vejledning for påsætning er på artic silvers hp...



René
 
Overclocker
Tilføjet:
03-03-2005 12:14:26
Svar/Indlæg:
2/1
Det er en Intel Pentium 4 520 2.8 GHz SKT775 FSB800 1 MB

Jeg er ikke den store hardware mand, kan dog finde ud af at isætte ekstra RAM, ny Harddisk og har nu også prøvet at udskifte en strømforsyning, men...

Hvis det er et køler problen, hvordan fjerne jeg så gammel kølepasta mv. Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på eller...