Kan SLI bundkort køre dual gfx (Non-SLI)?

Bundkort / CPU d.  02. marts. 2005, skrevet af TroelsOlesen
Vist: 540 gange.

TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 13:01:45
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg har her på det sidste overvejet, at opgradere min maskine til et s939 system, med Nforce4 chipsæt ...

Men der er en ting, som jeg ikke helt har kunne finde ud af. Og det er om SLI bundkort, kan køre med eksempelvis 2 forskellige PCIe grafikkort. Sådan at man kan køre Multimonitor løsning. Altså så man faktisk ikke bruger SLI funktionen, men bare udnytter at der er 2 PCIe 8x sokler.

red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
02-03-2005 17:36:53
Svar/Indlæg:
7881/1165
ja, det vælger du i driverne



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:47:28
Svar/Indlæg:
1996/65
#1 .. okai så windows finder de 2 grafikkort som normalt ... og så er det driverne til SLI kortene som får dem til at arbejde sammen som et ... eller hvad ... !?

Hvis overstående er tilfældet ... så burde det kunne lykkes at køre med forskellige gfx-kort ... og bruge alle udgangene samtidig ... (ligesom man kan hvis man bruger et AGP og et PCI kort) ...



PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2005 20:10:15
Svar/Indlæg:
290/25
hmm jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.. men jeg vil da prøve at besvare dit spørgsmål...

jeg vil mene at windows finder dine gfxs som normalt og giver dig mulighed for at skifte mellem dem i avancerede egenskaber (du ved skrivebord -> egenskaber -> avancerede egenskaber)

men du kan ikke komme til at arbejde dine gfx kort sammen.... for at du skal kunne gøre det SKAL det for det første være 6000 serien og op efter... derefter skal dine kort være fuldt ud i-dentiske, ellers vil de ikke være i stand til at dele data (kommer jeg til senere) og derfor køre sli... så hvis f.eks. du har et leadtek winfast, med forskellig type hastighed ram mærke osv. fra det som sidder i den anden port vil du ikke kunne komme til at køre SLI.

grunden til det er at der skal en lille chip (SU), som virker som en bro mellem de 2 gfx kort, som deler data udligner data osv vil jeg tro.... :l

rettelse: du skal have et 6600gt og op efter for at kunne køre SLI.

anywayz.... prøv at tjekke det ud her... det vil sikkert hjælpe på det.... der er illustrationer i flash og billeder.

http://www.nzone.com/object/nz...



PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2005 20:11:27
Svar/Indlæg:
290/25
desuden er der også en menu.. hvor du faktisk kan navigere rundt mellem oplysningerne.... ;) (havde ikk lige set den :00 :e )



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
02-03-2005 20:11:58
Svar/Indlæg:
7881/1165
Ja ligepræcis.. du kan også sætte et ATi og et nvidia-kort i.
Men ja... Du vælger i driverindstillingerne, om du vil køre dem i SLI-mode eller hver for sig. Så du har muligthed for at koble ret mange skærme til hvis det er det du er ude efter :p :)



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 22:56:58
Svar/Indlæg:
1996/65
#5 ... okai så de 2 PCIe porte kan godt bruges seperat ... :)

#3 ... det som jeg snakker om ... er at windows har support for Multimonitor setup ... det vil sige at man kan bruge flere grafikkort til at danne windows desktop ... på den måde kan man forbinde rigtig mange skærme til en og samme maskine ... eksempelvis har jeg prøvet at køre med 3 CRT skærme ... og TV-out samtidig ... (jeg brugte både et AGP og et PCI grafikkort)

Problemet er bare at PCI bussen ikke er kraftig nok til at håndtere 3D grafik ordentligt ... Så hvis man på et bundkort med SLI support ... kan bruge andre end SLI grafikkort (i begge porte) ... så vil man kunne få det grummeste 4 skærms setup, som uden problemer ville kunne håntere 3D grafik på alle skærmene ... :i



Fragman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 01:50:34
Svar/Indlæg:
33/1
hmmm dvs et x800XL og et gf6800GT sådan set fint kunne køre sammen på et sli bundkort....interessant..



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 02:17:11
Svar/Indlæg:
1996/65
#7 ... ja teoretisk set .... (og det lyder til også at virke i praksis) ...

Du kan bruge begge grafikkort samtidig ... men ikke til samme skærm ... :i
Det skal være seperate skærme de 2 grafikkort (eller flere) skal arbejde på ...

Det er ligesom at man i windows også fint kan have flere lydkort ... og flere netkort ...osv.