RMA af 9800XT

Diverse d.  11. februar. 2005, skrevet af Alco
Vist: 174 gange.

Alco

Superbruger
Tilføjet:
11-02-2005 10:18:26
Svar/Indlæg:
322/30
Hej Oc'ere

Jeg har sendt mit ASUS radeon 9800XT til RMA her i sidste uge.
Jeg kan se på shoppens hjemmeside at de ikke har flere 9800XT fra nogen producent. Jeg ringede så til dem igår for at høre hvordan det så ud med mit kort, de havde sendt det til deres leverandør, og forventede at få noget tilbage i løbet af næste uge. Dette kunne så enten være en kreditnota eller et andet kort.

Men så blev jeg lidt i tvivl, hvis de nu gir mig et andet kort, SKAL det så ikke være et ASUS magen til, eller må de gi mig hvilket som helst 9800XT? Nu er det jo sådan at jeg købte dette ASUS kort pga. dets køler og fordi at det havde GameFace og alt det der.

Men det er der jo ikke andre 9800XT der har.

Hvordan står jeg i denne situation?

MVH. Martin

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 11:12:29
Svar/Indlæg:
326/165
Læs deres handelsbetingelser.
Man snakker normalt om genuskøb og specieskøb (husker ikke den præcise stavemåde). Specieskøb er en helt bestemt vare, hvor en umiddelbart ens vare ikke er magen til (Antikviteter, en Lambourghini osv). Genuskøb er fx at smutte ned til bageren og sige "2 håndværkere, tak". Det er ikke sikkert du lige få de to som du kigger på, men du får hvad du har bestilt, nemlig 2 håndværkere.
Altså, se om der står om de må levere en tilsvarende vare, af andet mærke, eller om den skal erstattes med et af samme mærke. Min erfaring siger at de vil spørge før de sender dig et andet mærke... det var med et TI4600