Underlige grafikfejl ?

Diverse d.  23. januar. 2005, skrevet af Carpe^Diem
Vist: 232 gange.

Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:06:37
Svar/Indlæg:
1155/43
Hej gutter

Jeg har her at gøre med et mindre mysterie, og jeg er ved at få grå hår i hovedet over det.

Sagen er den at jeg har en maskine (kan ses i profil). For de dovne lister jeg lige de implicerede parter her:

POV 6800U
Dell 2001FP (20,1" TFT)

Problemet viser jeg ved at jeg en dag som så mange gange før, minimerede mit IE vindue til en lille boks, og flyttede den op i højre hjørne for derefter at åbne noget andet. Til min undren ser jeg nogle grafikfejl til højre for vinduet. Ikke nok med at det er grafikfejl, men det er pixels der blinker og flytter lidt plads efter forgodt befindende.

I min jagt på at finde synderen, tager jeg et screenshot, og poster det i paint. På denne måde ville jeg kunne se om det er grafikkortet der er på vej til de evige grafikkort marker. Resultatet jeg burde kunne se ville være nogle enkelte pixels der ikke var den rigtige farve. Det jeg imidlertid får at se giver slet ikke mening. Der ER fejl på det "rigtige" sted på screenshot. Men de blinker stadig ? Scroller jeg ned af billedet bliver pixels ved med at blinke, de flytter sig bare i takt med at jeg rykker rundt i billedet. Minimere jeg billedet og sætter det fejlfyldte område i center og sætter det lige under det sted på baggrundsbilledet som indeholder fejl, har jeg nu en dublikat af blinkende pixels ?

Jeg har prøvet at afinstallere mine grafikkort drivere, men lige lidt hjalp det. Jeg har så prøvet at skifte opløsninger, og i alle andre opløsninger er der ingen problemer at sporer. Dette holder dog ikke i længden, da min skærm ser lidt fucked ud i alle andre opløsninger end 1600x1200.

Nogen der har nogle ideer til hvad dette skyldes ? Mit grafikkort er vandkølet og ligger på nogle fornuftige temperature.

teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:35:05
Svar/Indlæg:
873/19
Har du prøvet en anden skærm?



teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:35:06
Svar/Indlæg:
873/19
Skod dobbelt post's!



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 12:07:37
Svar/Indlæg:
1155/43
Nej, jeg har desværre ikke nogen anden skærm der kan gå op i 1600x1200, men der er en zoom funktion på skærmen, med hvilken jeg har prøvet at zoome helt ind på "problemet" Der kan jeg så se at det ikke er selve skærmen der er problemet. Jeg kan ikke komme frem til at det kan være andet end grafikkortet der er ved at stå af. Men det er underligt, for jeg kan kører 24/7 whatevermark, uden at det brokker sig det mindste.