Bule på mobo, bagplade til socket478 ?

Diverse d.  02. oktober. 2004, skrevet af klonen
Vist: 301 gange.

klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2004 07:21:04
Svar/Indlæg:
599/14
Hej, er der nogen der kender til et sted hvor man kan købe en bagplade til et socket478 bundkort (it7max2v2) ?

Jeg har nemlig et lille problem med montering at et waterchill vandkølehoved (fra KT03-L20 entry kit), når jeg spænder fingerskruerne som presser kølehovedet mod cpu, så kommer bundkortets print til at bøje ganske meget, der kommer nærmest en bule bag cpuen.. så de fjedre der er med til vandkølehovedet er åbenbart alt for stramme.. eller også er det printkortet på mit mobo der er alt for blødt ?

Ihvertfald gør det at skidtet ikke vil starte op, da jeg har mistanke om at der ikke længere er kontakt mellem samtlige ben på cpu og sokkel... når jeg sætter minimal spænding på fingerskruerne, så virker det fint..
Men det ville jo nok køle et par grader bedre med optimal spænding, som jeg går udfra at fjedrene er dimensionerede til at skulle udvirke..

anyone ? hvor finder man en kraftig bagplade ? eller har folk andre ideer ?

Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2004 09:27:57
Svar/Indlæg:
10398/435
du finder nok ikke en bagplade i løssalg... så nyt kabi?



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2004 11:33:38
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 - jeg tror ikke lige #1 har forstået hvad det drejer sig om.

Jeg har ikke set en support/støtte plade i "løs vægt" - jeg mener at have set nogen i sæt sammen med store luftkølere - uanset så tror jeg at du bliver nødt til at lave en selv. Husk at bruge noget der ikke er ledende. Du kan måle hullerne op fra rammen, som du har pillet af.

Har selv monteret Antarctica kølehovedet på et Abit MaxII - jeg har dog ikke det problem.

Tomgun



klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2004 12:09:16
Svar/Indlæg:
599/14
#2 okay, takker.. så må jeg se om jeg kan finde noget passende.. så jeg selv kan bikse noget sammen.. :)