Microsoft går -Pirat-Amok- og angriber Piraterne.

Litteratur d.  19. september. 2004, skrevet af KTD
Vist: 1269 gange.

KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 12:06:55
Svar/Indlæg:
673/535
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 12:21:31
Svar/Indlæg:
644/8
haha, det har helt sikkert slået klik for dem, men hvis folk gik og stjal alt hvad jeg lavede ville jeg da også blive arrig :D



dusted
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 13:58:17
Svar/Indlæg:
109/37
Hvis folk gik og stjal alt hvad jeg lavede ville jeg have et lortefirm, og være en stor fucking idiot fordi jeg ikke udviklede opensource.. og så har jeg jo ligesom selv bedt om det, og fortjener på mere end en måde at blive både hængt og skudt...





KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
19-09-2004 14:08:54
Svar/Indlæg:
4295/306
#2 Du mener altså at MS burde forære deres software væk? Er det ikke fair nok at man tager penge for sit arbejde?



Sheik3n^
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:21:27
Svar/Indlæg:
359/63
#2 er man lidt kommunistisk ?



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:40:09
Svar/Indlæg:
1016/19
Hvis man koncentrerede sig om at lave sin software god i stedet for at bruge penge på lobbyvirksomhed for software-patenter i EU, financiering af SCO så de kan så usikkerhed om Linux og financiering af "uafhængige studier" som viser at Windows er den bedste opfindelse siden skiveskåret Skovmandsbrød - ja, så KUNNE det jo være, at man havde et produkt som var så godt, at folk syntes at det var alle de mange tusser værd... ;)



Remulus
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:48:06
Svar/Indlæg:
108/42
Ligegyldigt hvad, er det forkert at stjæle software...

Ligesom jeg synes det er pokkers forkert at pagehår til fyre ikke er mere fremme...

Med Venlig Kammerat Hilsen

Tobias
Sex-Pædagog på campingpladen "Tjubang"



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:48:58
Svar/Indlæg:
2732/41
Det er jo ligesom at forbyde folk at spise franskbrød, det vil aldrig lykkedes, folk vil aligevel spise det :00



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:50:24
Svar/Indlæg:
1503/128
Hold da fast for nogle tåbelige kommentarer!

"Hvis man koncentrerede sig om at lave sin software god ..."

"... ville jeg have et lortefirm, og være en stor fucking idiot fordi jeg ikke udviklede opensource ..."

Hele jeres maskine fungerer udelukkende pga. Windows (hvis det er dette styresystem i kører med), og Windows er et af de måske mest stabile programmer overhovedet! Hvor tit ser vi andre programmer crashe, og hvor sjældent ser vi Windows crashe? Hvis jeres Windows er ustabilt, ja så er det fløjtme da jeres egen skyld, for der findes millioner af andre folk der kan køre med det uden nedbrud i dage-/ugevis. For serveres vedkommende endnu længere.

Skulle Microsoft kaste deres sjæl i ringen, og smide om sig med opensource software og gratis licenser? Ja - Open Source kan have sine fordele, hvis det udelukkende bliver Open Source for autoriserede udviklere, og ikke hvermands-eje! Hvordan går det ikke med Linux? Sikkert fint vil nogen mene, men tænk over hvor mange "kerner" der findes, og så igen hvor mange GUI's der findes dertil - det er umuligt at finde rundt i medmindre man virkelig gider at sætte sig ned og bruge et par uger på det. Sådan noget er uholdbart efter min mening, og det fører kun til ukompabilitet og sikkerhedsbrist på lang sigt!

At Windows koster et par tusinde kroner er jo småpenge! Et program som Quark Express koster lige godt 10.000, og 3dsmax koster omkring 50.000. Disse programmer kan KUN smide om sig med grafiske objekter og intet andet. Og så hyler i over at man skal give 2000 kroner for et stykke software, som får hele jeres maskine på benene?

Føj for en holdning! x(



Count_ZerO
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:53:17
Svar/Indlæg:
626/53
#8
Kan kun give dig ret!!!
;)



Gadzilla
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:56:37
Svar/Indlæg:
346/42
#10 Got that right! ;)

Mvh

Gadzilla



Gadzilla
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 14:58:05
Svar/Indlæg:
346/42
:r Jeg mente selvfølgelig #8

Mvh

Gadzilla



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:01:03
Svar/Indlæg:
2732/41
8# Windows køre bare, det er ikke det,
men der er mange der ikke kan lide deres holdning og metoder,
Hvis Linux understøttede Windows spil/programmer ville jeg skifte til Debian nu ;)



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:15:23
Svar/Indlæg:
415/19
#8 Helt enig.

Det er faktisk ekstremt sjældent man oplever Windows XP være ustabilt. Ekstremt sjældent specielt set i forhold til de programmer vi bruger til daglig.



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:16:38
Svar/Indlæg:
1581/5
#2 så det egentligt siger er at du er en, citat: være en stor fucking idiot
sørgeligt :/



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:18:47
Svar/Indlæg:
1503/128
Glæder mig at jeg ikke er den eneste der har et godt forhold til Microsofts produkter!



Polle404
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:20:22
Svar/Indlæg:
322/10
Kan kun give SuperflyDK ret, helt & holdent i sektion 2 & 3, delvist i sektion 1 (jeg vil gå så langt som at kalde Windows 'rimeligt' stabilt ;) ).

faktum er,
1; software pirateri er ulovligt, uanset hvad man anser som 'moralsk & retfærdigt'.
2: Microsoft er i sin fulde ret til at tage forholdsregler & brokke sig over tyveri af deres patenterede produkter.
3: Hvis i hader MS så meget, lad være med at bruge det.
Så simpelt er det.
Skift til Open Source.

Alt det whining om "mine games / programmer kører ikke under linux / BSD" passer ikke, der er masser af emulatorer, som Wine ect.

Gå i lobby-virksomhed for at udviklerne skal porte deres applikationer til Linux.

personligt kører jeg windows på min hoved boks, pga. gaming & at visse applikationer fra mit arbejde ikke er Linux / BSD kompatible, dualboot med FreeBSD på min laptop & min barebone.
Mine to servere kører FreeBSD rent.

Jeg er ikke specielt fan af MS, jeg er uenig med en stor del af deres strategier & prioriteter, Men jeg stjæler ikke fra dem pga. det.
:l



-FiDo-
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:37:00
Svar/Indlæg:
243/10
Lolol..

#8

Problemet er jo at fx jeg som er studerende og har ret saa haardt brug for at have ms windows paa min maskine IKKE har "soelle" 2k at bruge paa et operativ system.. Det kan godt vaere at du har fundet et program som 3dsmax som koster 50k men 3dsmax er paa ingen maade til hvermands eje.. Jeg har fx intet at bruge det til.. Saa naevner du Quark til "soelle" 10k.. Hvad er det? ;) Ikke noget alle bruger.. Du siger selv at windows er selve operativ systemet som goer at alle ens ting virker.. Ja.. Hvorfor koster det saa 2k.. Det burde i mine oejne vaere billligere.. Eftersom at firmaet efterhaanden har saa mange penge at det kan koere som det goer nu, med udgifter etc.. Og ingen indtaegt have i naesten 6 aar.. Saa ja.. Software pirateri er ulovligt.. Men det er ogsaa ulovligt at stjaele et stykke broed fordi man er ved at doe af sult... ( Excessive sammenhaeng i know.. :00 )

Anyway.. Dumt emne at debatere.. Der vil altid vaere folk som mener at alt i verden skal vaere 100000% open source fordi at saa kan de faa de gratis.. Og der bliver "joy-joy feelings" all over.. Riiight..

Syntes det er fint at betale for ens os etc, men syntes fandme godt at de kunne taenke mere paa den enkelte comsumer istedet for bare at taenke at de mindst skal have 1000% profit for hver eksemplar solgt ;)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:42:32
Svar/Indlæg:
2353/24
#8
jeg er delvis enig med dig..

Man kan jo også gå "bagom" crashet, og se hvorfor det crashede, og det skyldes sansynligvis en form for inkompalitet, med netop windows, for efter som (stortset) alle programmer kører på windows platformen og ikke i dos-mode, er sansynligheden for at det crasher endnu størrer, især når produkterne bliver mere og mere advanceret = flere muligheder for fejl. det mest sikre vil være at køre ALT på hw-niveu (staveplade :00). jo flere software-"lag" der kommer oven på hinanden, des størrere er risikoen for at et af "lagene" bryder sammen (crasher). Eftersom windows er nok det mest advancerede af de "lag", så er sansynligheden for at windows har en del af skylden for crashet rimelig stor.

du skal regne med at et sølle 1-tal istedet for et "0" er nok til at det ikke fungere optimalt.

Jeg vil dertil sige at det ikke er windows i sig selv er skyld i det, da det er ekstremt stabilt, bare du ikke installere noget på det.



Polle404
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:49:21
Svar/Indlæg:
322/10
-FiDo-;
prøv at undersøge hvad du kan få af studie-licenser?
der plejer altid at være et eller andet der?
;)



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:50:55
Svar/Indlæg:
807/31
#17
har du hørt om det der hedder "studie licens"? ;)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:51:18
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg er ikke specielt imod ms, men ligesom i så mange andre brancher som brokker sig over pirateri ( bla. musikbranchen), så er jeg meget imod at de ikke kan finde ud af at åbne øjnene og se hvorfor der bliver piratkopiert i den grad som der gør (læs: for høje priser iforhold til kvaliten af produktet).

#17
læste en gang at ms havde et overskud i første kvartal af 2004 på 26% af deres omsætning... sagt på en anden måde, at ud af de 2000kr som man skal gi for et os, der er de 500kr ren profit.



EQuiNoX
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 15:52:25
Svar/Indlæg:
62/11
har generelt ikke noget mod den pris MS tar for deres produkter, har dog tilgengæld noget mod at de udgiver produkter med store huller i.

ja selvfølgelig kommer der fejlrettelser og opdateringer til windows løbende.

men man skal jo blot kigge lidt tolbage i tiden til WIN ME.
ja her var så et styre system som aldrig har og aldrig vil køre ordentligt.
og hvad skulle man betale for programmet dengang ??
og kunne man få sine penge retur når nu lortet i kørte ordentligt ???

jeg mener når man har monopol på et marked bør man også tage ansvaret for de produkter man udsender ikke har store fejl og sikkerhedshuller.
og så tage produktet retur når lortet ikke duer.

men i bund og grund er pirateri selfølgelig forkert.
men med en markedsandel på 94 % så kunne man jo tænke sig at de burde have kapital til at udvikle deres produkter helt før de sendes på markedet.
og ja selfølgelig kan alle fejl ikke findes før udsendelsen, men mener dog at over 200 fejlrettelser er for meget for et produkt man har betalt 2K for.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 16:23:29
Svar/Indlæg:
3346/81
Så længe der er enighed om at vi har individuel ejendomsret, så er det at kopiere identisk med tyveri - hvilket som bekendt er forbudt.

Så er det da iøvrigt skideligegyldigt hvad man synes om produktet - producenten osv. Selv om man synes f.eks. FIAT næsten har monopol i Italien og er en elendig bil giver det s'gu da ikke en ret til at stjæle dem, og derefter brokke sig over den manglende kvalitet.

Eller vær konsekvente og anvend Opensource eller Mac!

Alt andet er hykleri.

Jeg kan da så kun opfordre til at anvende studielicenser eller OEM produkt løsningen for at minimere de forbunde omkostninger ved at anskaffe et legalt styresystem.

Fordi man er ærlig behøver man ikke være dum.

Tomgun



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 16:24:31
Svar/Indlæg:
1016/19
En vigtig definition:

Det er IKKE tyveri at kopiere software - det er et brud på ophavsrettighedsloven.

Hvis jeg stjæler en bil, så har ejeren ikke længere bilen - DET er tyveri. Hvis jeg kopierer et program, så har ejeren stadig sit program.

Begge dele er imod loven, men det ene er nu en ret grovere forbrydelse end det andet,- uanset hvad APG's markedsføring prøver at bilde lettroende ind.

Ps. Alle er velkomne til at kopiere min bil - bare i ikke stjæler den :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 16:34:39
Svar/Indlæg:
3346/81
#24 - OK, det er ikke tyveri at kopiere, men det er ulovligt at anvende kopien.

At du så vil kategorisere mig som lettroende - det er dit valg 🙂

Du ejer heller ikke ophavsretten til din bil, kun brugsretten.

Tomgun



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 16:47:30
Svar/Indlæg:
1016/19
#25 Jeg er principielt ikke uenig med dig, og jeg har fuld forståelse for at Microsoft buster en bande professionelle pirater - folk som jfr. artiklen helt klart havde til formål at tjene penge på deres aktiviteter.

Men jeg mener også at problemet med "hobby-kopieringen" er blæst fuldstændigt ud af proportion - primært af en flok advokater som har en åbenlys interesse i at søge konfrontationen og piske dommedags-stemninger op i bestyrelseslokalerne.

Microsoft har altid - siden MS-DOS dagene - været et af de mest pirat-kopierede firmaer i verden, og alligevel er de samtidig vokset til et af de rigeste firmaer i verden. De lider vist ikke vildt meget under det.--- måske endda det modsatte.

Så min bemærkning var bare en opfordring til at slå koldt vand i blodet og kalde en spade for en spade. Det er ulovligt at kopiere, men det er ikke helt på niveau med lystmord, som APG prøver at bilde folk ind ;)



Brovang
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 16:54:32
Svar/Indlæg:
197/19
er her et sted hvor man kan brække sig ???
moral er godt, dobbeltmoral er åbenbart OC' bedst..

jeg kender en del nørder, og har været til en del netpartys..
hvis folk ikk spiller med deres kopier, er det kun fordi det endnu ikk er brudt til online spil...
og resten af tiden bruges på at kopiere spil, musik film etc. etc.
dog er det aftaget lidt, men det mener jeg ikke skyldes folks voksende moralske bevidsthed, men frygt for APG.
jaja ingen regel uden undtagelse.. men alligevel :00



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 17:06:23
Svar/Indlæg:
1503/128
Brovang>> "og resten af tiden bruges på at kopiere spil, musik film etc. etc..."

Jeg må indrømme at jeg aldrig har været til den slags LAN-parties. Om det så er mig der er blind, eller blot en anelse mere selektiv når det gælder LAN, det ved jeg ikke ...

Når jeg er til LAN spiller jeg da så sandelig også med kopier - det indrømmer jeg gerne. Jeg ville græde snot hvis mine originaler blev stjålet, så de bliver hjemme! Hvis APG så kommer, jamen så inviterer jeg dem gerne hjem til en kop kaffe så vi kan sidde og kigge på mine original-cd'er!

Coctail>> Du taler om lag ... Nu nævner du ikke noget om Linux, og jeg aner heller ikke om du tror at det består af færre lag end Windows - men det gør det ikke.

Desuden kan jeg også sige, at Apples OS10 bygger på samme Unix kerne som Linux, og at OS10 udover Unix kernen har 2 lag ovenpå. Dette er medmindre man også benytter sig af Classic Mode i OS10, hvor der så ryger endnu et lag på - og ... OS10 er det absolut mest stabile OS jeg nogensinde har arbejdet med!

Windows er kun stabilt indtil man installerer noget på det, siger du? Well - så vær lidt mere kræsen når du vælger programmer. Kvalitet fremfor kvantitet - min maskine kører glimrende med en farlig masse software installeret, så det må være et eller andet i din installation der hænger!



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 17:18:31
Svar/Indlæg:
3346/81
#26 - Hobbykopiering kontra systematisk kopiering - well OK - jeg kan måske ikke være uenig med dig i at det er disproportioneret med APG og den enkelte borger, men det rykker vel ikke ved det principielle i sagen?

Tomgun



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 17:39:51
Svar/Indlæg:
839/19
#28
Nej.. OSX kører ikke på samme kerne som linux.
Linux er en kerne i sig selv, og OSX kører på en BSD kerne.
Ja de er begge "kopier" / efterligninger af UNIX systemet fra Berkley uni., men det ændre ikke på det faktum at de ikke er ens.

#21
Nu skal jeg ikke kunne sige hvilke Licenser MS sælger flest af, men et eller andet siger mig at der ryger et utal OEM licenser ud af døren (bl.a. til firmaer som Dell, HP/compaq, Packart Bell osv..) men også i "håndkøb" hvor der følger en logitech mus til 100 kr med.
Hvis du kigger på indtjeningen ved salg af en non-OEM / eller studielicens, så ligger indtjeningen nok noget højere.
Hvis microsoft ville gøre brugerne en tjeneste, så lavede de en "billig" version, med næsten samme funktionalitet som windows idag (som jo egentlig ikke er ret stor - når man tænker på hvad der er med "out-of-the-box"), men uden support, manual o.l.
De ville sælge mange, og omkostningerne ved at producere det vil komme langt ned, evt. lave det til en version som kun kunne bestilles online ved microsoft selv - og på den måde springe en masse mellem led over..

/Kingu



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 18:17:21
Svar/Indlæg:
141/80
#8 enig her
man kan vælge at se software lidt lige som hardware (læs; overført betydning) der er ingen, absolut ingen af os som vil bruge penge på et stykke hardware uden at mene det er pengene værd. Jeg ville aldrig købe mig en cd med windows på, hvis jeg mente jeg kunne få et bedre og bredere produkt. Sidst jeg skulle installere linux, kunne jeg ikke få raid drivere til det. Et stort problem da jeg bruger raid 😉 Men med min windows installation var det ikke noget problem, understøttet i windows. (Jeg har både en oem winXP til min laptop, og studielicenser på min og damens stationære.) Jeg forstår ikke i brokker jeg sådan over kvaliteten og ustabiliteten af MS produkter, for faktisk fungere de rigtigt godt og er yderst stabile til normalt brug. Den sidste og største fordel er brugervenligheden, de fleste tager dette for givet, men faktisk er det MS største bedrift i mine øjne, for det kan som superfly antyder, godt være temmeligt snørklet at se sig om i linux verdenen, især hvis det skal være kompatiblet med alt ens hardware samtidig med det skal være nemt at bruge. Jeg sværger til Windows indtil der kommer et alternativ som jeg finder bedre. (Håber ikke det blev for knudret.)



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 18:29:06
Svar/Indlæg:
4337/121
#8 prøv at læse lidt her http://www.mediamac.dk/index.p... ;)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 18:54:53
Svar/Indlæg:
2353/24
#28

nu skrev ikke ordet kun i forbindelse med windows` stabilitet, jeg skrev at windows i sig selv ikke er skyld i crash`ne.

jeg valgte ikke at skrive noget om linux eller macOS, da jeg intet kender til dem, men en del af "problemmet" med windows er at 94% af alle computere kører med det, mod at 6% deles om resten, og eftersom at folk er bedst til at fortælle deres mening når det ikke virker, så jeg går ud fra at det er "roden" til det ry det har(læs: flere "munde" fortæller, istedet for procent).

jeg kender nogle som kørere med linux som formatere meget oftere end jeg gør, da de syntes deres ikke kørere optimalt.

Jeg formatere ca. en gang hver 1½ måned, og det er da ikke pga. at den crasher, men fordi jeg vil have at det kørere optimalt, hvilket en 1 år gammel installation ikke gør, og for at jeg kan "mærke" at mit hw er af nyere dato, for jeg kan ikke se nogen grund til at have en 2,4@3,0ghz cpu og 1gb ram, hvis den afligevel ikke er hurtigere end en computer med 800mhz og 256mb ram i det daglige. så kan det godt være at et testprogram viser at min er mange gange hurtigere, men det kan jeg ikke bruge til en sk*d når jeg bare sidder og surfer lidt rundt på nettet.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 19:04:15
Svar/Indlæg:
2664/97
nu kan jeg ikk lige huske hvem der skrev det, og gider ikke lige køre op og finde det igen.. Men at sige "de har tjent nok nu, så kan de godt sælge det billigt" det er da for dumt.. Ja det ville være sødt hr. bilforhandler hvis du gav mig den bil til halv pris, du har jo alligevel tjent så meget her i år..

Ville du selv sælge tingene billigt, hvis du havde et firma?

Synes man det er for dyrt, så lad vær at køb det, så køb 98 eller noget..



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 19:10:42
Svar/Indlæg:
2353/24
desuden hvordan definere man at en computer "crasher"?? for nogle mener at den crasher, fordi et program ikke svarer (oftest pga. ram-mangel), eller er det når den pludselig rebooter og vil køre scandisk når den genstarter??



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 19:50:22
Svar/Indlæg:
3799/43
-=OMG=-
hvad sker der her ?

vær glad fordi at microsoft eksistere i stedet for at Whine..

nu i nævner ustabilitet så har min Dvd player (566mhz cellery) kørt i 1 månede og 2 dage uden crash.. samtidig har min WS stået tændt i over 3 ugen uden crash..

vær glad for det i har hvis i skal brokke jer over priserne og open source så SKIFT der er ingen som stå med en pistol for panden og tvinger jeg til at gøre noget ulovligt



lars
 
Overclocker
Tilføjet:
19-09-2004 19:58:46
Svar/Indlæg:
140/15
jeg er glad for at jeg ikke skal være med til at lave styresystemmer.

prøv at tænk på alt det crap de fleste installerer og så forventer de at alt kører 100% selvom der er 60 job åbnet på samme tid.

og hvordan win xp kan være compatibelt med så mange spil og programmer fatter jeg stadig ikke.

også selv om pc idioter piller rundt ved alt, så lykkedes det aligevel ikke for dem at smadre styresystemet.

jeg indrømmer gerne at windows har haft mange fejl (win me) men syntes ikke jeg har fundet noget der bedre end win xp enu.

denne besked er ikke skrevet for at svine folk til med mindre de føler sig truffet naturligvis.



Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 20:06:55
Svar/Indlæg:
8947/160
Nu går næsten alle pengene også til godtgørende formål, eftersom Bill Gates giver næsten alle sine penge væk til netop dette.!!



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 21:24:48
Svar/Indlæg:
1503/128
KimKHolst>> Jeg læser dagligt på Mediamac.dk, så jeg har set den der, og hvis man gider at sætte sig ned og læse lidt på det, så finder man hurtigt ud af at overskriften er temmelig vildledende, og at deres konklusion er temmelig vildskudt.

Det undrer mig ikke at de finder en lavere fejlprocent på NT og 2000 maskiner, da der oftest her er tale om en hel anden brug af maskinen. En Windows XP maskine er somregel (fra brugeren af den) proppet med meget mere end hvad der er nødvendigt - forskellige downloadede programmer der hverken er af en ordentlig kvalitet, eller tjener noget somhelst formål på maskinen.

2000 og NT maskiner er somregel brugt i større grad blandt mere "garvede" brugere, så derfor er mit gæt at man her finder en lavere fejlprocent.

Men at de i overskriften skriver, at Windows crasher hver 12. gang man tænder den, er da den største omgang crap jeg længe har hørt. Den kan kun gå an i et Apple-orienteret forum! Hvis ikke det var fordi afstemningen herinde var på røven, så skulle man næsten oprette en poll om sagen ;)



Ra4dvNissen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 22:19:02
Svar/Indlæg:
206/26
dvs. at alle jer herinde der har 2-? til at stå at køre har købt en win til allesammen??? :e



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 22:51:40
Svar/Indlæg:
1503/128
Kan ikke svare for de andre, men jeg har personligt ikke gi'et en krone for mit Win :) Men ja, den er skam original nok.



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 03:11:14
Svar/Indlæg:
1016/19
Tjah, men det er jo således at Windows XP Professional + Office koster ca. det samme som et 6800 GT. Og det er altså ret lækkert at have sådan et gfx. Jeg er faktisk sikker på, at Bill Gates inderst inde ønsker at jeg skal have det... :00 ;)



dusted
 
Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 23:03:00
Svar/Indlæg:
109/37
#3
Nej, man betaler for support, updates og anden service, det er der pengene ligger.. hos virksomhederne!
jeg kender INGEN og jeg kender egentlig en del folk, men INGEN kender jeg, som ejer en org. win XP plade...

#4
Well, lenin havde fat i noget af det rigtige :)

#8
Ja ! der er mange kerner, mange windowmanagers og mange brugerflader, men er det ikke netop hvad vi vil ha ? frie valg ? kontrol ?
jeg kan stadig samle et linux system, med en max gammel kerne, og compile med en masse features taget af, og køre det nyeste software på min oldsag af en spand ?

Ja, de programmer du nævner koster max kasse, men det er stadig kun firms der betaler for dem, igen, jeg kender sq egentlig en del mennsker, jeg kender også rigtig mange der har både photoshop og 3dsmax, og jeg kan garantere for at INGEN af dem nogensinde har set den orginale skive.. det er jo ikke til at komme i nærhenden af for almindelige mennesker...
og JO!!! når jeg har smidt 35-40k i en spand vil jeg FANDME ikke gå ud og bruge like 2k for en skide plastic skive med nogle "huller" i...
så jeg smider en linux efter den.. men folk der kører windows skal sq heller ikke betale for det..

###
"Join us now and share the software"... tralalala



dusted
 
Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 23:11:44
Svar/Indlæg:
109/37
Btw..
Teknisk set er det at kopiere et stykke software, ulovligt, ikke lig tyveri.

Når man stjæler noget, f.eks. hvis jeg nakkede en fyrs bil, mistede gutten bilen, og jeg fik en bil.. det er klart at det er ulovligt, idet at gutten nu er blevet krænket, og ikke kan komme på arbejde...

Når man kopierer et stykke software, f.eks. fra en anden bruger, forsvinder softwaren ikke fra guttens harddisk, eller fra den cd som den rippes fra, altså har både brugeren der havde softwaren til at starte med og brugeren der kopierede den, nu et stykke software, ingen har mistet noget...
JoHO! for nu tjener firmaet bag software jo ikke noget på ham der kopierede den.
NaHA! for ham der kopierede det, ville ikke have købt det hvis han ikke kunne få det gratis... altså...

Hvis han piratkopierer:
Firmaet bag tjener ikke noget.
Han har fået software..

Hvis han ikke piratkopierer:
Firmaet bag tjener stadig ikke noget, for han vil sq ikke betale for det.
Han har ikke fået software.

Altså, ingen får noget ud af at han ikke kopierede.... got my point ?



#45
Exos
 
Overclocker
Tilføjet:
07-10-2004 20:26:21
Svar/Indlæg:
32/7
microsoft er skabt af halv-sindsyge egoistiske pengepurere, der har gjordt sit halv-dårlige software dominerende på markedet ved at lukke alle andre der har forsøget at give dem konkurrance ,
(win95,98,me-er alle fejlfulde og ubruelige hvis man vil bruge sin pc til noget seriøst) win xp er faktisk ok, endelig fik de lavet noget der fungerede nogenlunde...
men at de kræver mere end 300kr(ca 700-1500kr) for et stykke software der er så nødventigt, så alle bliver nød til at købe det, syntes jeg er grådigt - bill er verdens rigeste mand, og alligevel, er han efter folk der ialt har gjort han har mistet ca 000000000000000000000000000.1% af hans årelige indtægt, der er en grund til man ikke har købt eks. XP, personligt vil jeg ikke give penge for noget der har skadet hele konkurancen mellem producenter af OS software, for Windows burde ikke have vundet market.


bare mín mening :)