Shuttle XPC SB83G5

Litteratur d.  06. august. 2004, skrevet af Carpe^Diem
Vist: 3486 gange.

Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2004 19:20:59
Svar/Indlæg:
1155/43
Shuttle har igennem nogen tid leveret lækre barebones til folket - nu kommer deres barebone til socket 775 med Intels 915G/ICH6R chipset!

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
festher
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2004 12:07:27
Svar/Indlæg:
22/8
det undre mig lidt at du bruger et x600 grafikkort i dette setup, måske man ikke kunne få hurtigere kort da du skulle teste?

under alle omstændigheder er resten af dit grej ikke tjent med det kort, som du selv siger fungere det mere eller mindre som et gammelt TI 4xxx kort.

hdd testen kørte godt og der skulle omsider være kommet et langt bedre indbygget lyd kort og så kommer SB83G5 med 10/100/1000 kort som man vel heller ikke kan sætte en finger på. Det eneste negative jeg kan drage ud fra din test er at du brugte et pis kort til at teste multimedia performance med og fik en score som man burde regne med. havde du fjernet x600-flaske halsen og smidt et x800 xt eller et 6800GT/ultra i havde din score i 3dmark 2001 nærmet sig 20k og din 2003 score 10k, jeg ka ikke se hvad skulle kunne stoppe den effekt..



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 17:46:46
Svar/Indlæg:
1155/43
Hej festher

Det er godt nok rart med en kommentar!

Til det du siger, kan jeg kun sige ja!! Det ville have været meget meget federe at benytte et kickass gfx ala 6800Ultra eller X800 XT. Problemet er bare at disse kort ikke findes med PCX (PCI-Express) interface endnu.

Så jeg kan ikke rigtigt gøre noget ved problemet! Hvorfor disse kort ikke er udkommet kan jeg heller komme med noget svar på, men jeg leder selv med lys og lygte efter det !



festher
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2004 15:43:02
Svar/Indlæg:
22/8
hey carpe

ja det undrede sku osse mig lidt at du ikke havde fået flere kommentar til din ellers gode og fyldige artikel. Jeg tror måske du er lige 1 måned for tidligt ude, den er ikke så nem at få fat i endnu og folk kigger stadig lidt spørgende på PCI-E, de skal jo osse ha noget at stoppe i hullet! så er der socket775, ddr2 etc, der er rigtig mange nye ting i dette chipset, blandandet er det slut med det 10 årig gamle ac97 lyd system, der er smidt "Raid matrix" i kassen (et mix mellem raid 0 og raid 1) og vi behøver ikke længere ramme det rigtig jackstik når vi forsøger at smide vores højtalere til, halv liggende, halvt brækket bag ved kabinet/bord for jackstikkene detecter selv hvilke produkter der er connected og "piper" derefter mellem portene... ja, der er en del ting folk lige skal synke før de kan snakke med på denne artikel tror jeg, for ikke at tale om barebones i sig selv. de skal nok komme og læse når tid er, det er ikke det optimale tidspunkt at skifte hele sit grej ud, det er lidt for dyrt og omstændigt, men er man igang ville jeg klart gå efter 915/925 chipset for at være nogen lunder fremtids sikret, (socket 478, ddr1 og AGP blir uden tvivl udfaset nu)

PCI-E kort er på vej, jeg vil tro de rammer DK på samme tid alle steder og det blir her til den 1/9.

På mandag får jeg min SB83G5, den ankommer sammen med en prescot 3ghz og en SATA hdd fra seagate, ram blir geil ultra eller corsair XL. jeg er for gammel til det her mod'eri og det startede egentligt bare med at jeg kiggede på min nuværende miditower og tænkte "jeg smider et x800xt i, så den fin til doom3, hl2 og wow" 2 timer efter var jeg i gang med at designe ALT til et sprit nyt vandkølet shuttle system fyldt med nyt grej...forfanden mand ;)