hjemmelavede hoveder med plexilåg

Vandkøling d.  14. april. 2004, skrevet af KingGuru
Vist: 558 gange.

KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 22:40:19
Svar/Indlæg:
624/173
ville lige høre om der var nogle der havde lavet sine egne vandkølehoveder med pleksiglas "låg" på.. lidt ala maze..
og i så fald..
1. hvordan sættes de fast
2. hvad laver man huller med , så det ikke sprækker
3. hvor finder man studse til at sætte i ?

KingGuru..
der håber på at snart få lavet de hoveder selv..

FARMER
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 00:18:15
Svar/Indlæg:
67/1
1: Gevindhuller i kobberet, og frihuller i plexi'et er nummer eet.
Alternativt kan det limes som #1 siger.

2. Her mener du plexi'et går jeg ud fra ! lille tilspænding, og køling hvis det er muligt - så bliver det godt.

3. Jeg har både prøvet at dreje mine egne ½", og købe de studser med omløber(nice!) hos bs-multimedia.dk .

Spørg løs, og hvad har du af værktøj ?



ZeroHerO
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 09:20:14
Svar/Indlæg:
166/16
Du skal blot sørge for at have plexi bor og gevindskær. Os så ville jeg vælge at skrue låget på.

Selv foretrækker jeg at lodde to kobberstykker sammen, 😀 held og lykke med projektet jeg er sikkerpå vi alle glæder og til at se billeder af projektet

Mvh ZeroHerO



KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 11:44:53
Svar/Indlæg:
624/173
det hele står og falder på om jeg får adgang til en cnc..

men ellers er jeg sq studerende uden den store værktøjskasse.

men det kan jeg finde ud af senere..

har ikke en færdig ide om hvordan det hele skal se ud.. men det nærmer sig..

derudover har en en innovacool rev 3.. så jeg gidder ikke lave en cpu køler i første omgang..

apropos... nogle der kender til hvor man får den slags studse, som der sidder på sådan en fætter ?

dem hvor man sætter slangen ned over en lille studs, og så skruer et spænde på, som så holder slangen på plads, i stedet for bare en alm studs hvor man evt skal have spændebånd på..

men tak for hjælpen so far..




FARMER
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 13:19:28
Svar/Indlæg:
67/1
#4. Du kan godt bore 4 x 2,5mm huller og knalde en M3 snittap i - med en alm boremaskine. Så skal du bare tætne det med en form for flydende pakning.
Hvis du får "adgang" til cnc, så er det jo ikke noget problem at fræse et spor rundt i kanten og tætne det hele med en o-ring.

Jeg er ked af at sige det, men jeg har allerede besvaret dit spørgsmål med studser. Du kan købe innovateks studser hvor du spænder slangen fast med en omløber hos www.bs-multimedia.dk . Det er vidst med noget 3/8", som er et rimeligt fint gevind hvilket gør det en del nemmere at skære i plexi.



J2O
 
Superbruger
Tilføjet:
19-04-2004 02:49:01
Svar/Indlæg:
23/0
#5 3/8"(rørgevind) er ikke et fingevind ;)

O-ring og 4 skruer er det mest optimale, så kan man nemlig skille og rense kølehovedet når det bliver for iret

Lige et par gode råd:
ting du ikke må komme på akrylen/plexiglas:
Sprit, acetone, loctite.

2k super epoxy kan sagtens bruges, jeg bruger det til at lime studsene i med

hvis du har brug for nogle mål kan du bare spørge ;)



FARMER
 
Superbruger
Tilføjet:
19-04-2004 08:31:16
Svar/Indlæg:
67/1
Jeg huskede forkert. Studserne fra innovatek er med 1/4".

#6 Nej, men vil du ikke give mig ret i at et 1/4", er at foretrække i plexi, fremfor et M12 fx ?



J2O
 
Superbruger
Tilføjet:
22-04-2004 05:18:53
Svar/Indlæg:
23/0
Du er da nødt til at lave det !/4" ellers kniber det da lidt med at få studsene i ;)

Hvis du laver begge dele er m12 nok at foretrække da et hvert maskinværksted har m12 men nok ikke 1/4" rørgevind



ZLoG
 
Superbruger
Tilføjet:
22-04-2004 07:53:13
Svar/Indlæg:
28/2
Hvor anskaffer man sig noget super epoxy henne? og hvad er super epoxy? en form for silikone? lim?



J2O
 
Superbruger
Tilføjet:
23-04-2004 04:26:59
Svar/Indlæg:
23/0
#9 bilka, quikly, silvan, G og S, ja næsten alle vegne
Det er nok noget af det stærkeste lim du kan få.
Det er en klar dobbeltsprøjte med orange håndtag



greves
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2004 05:14:46
Svar/Indlæg:
879/122
Du skal IKKE bruge plexi !!! Du skal bruge Polykabonat. Det ligner plexi på en prik, men splintere ikke og så tåler det mere varme.

Så er det intet problem at bore og skære gevind med dit standart udstyr 😉

PS. Hvorfor Skal du bruge en CNC fræser ?? Det kan fint laves med en almendelig fræser, det er da bare en udfræsning til en O-ring der er tale om, ikke.



#11
J2O
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2004 22:58:20
Svar/Indlæg:
23/0
#11 Hvordan vil du lige lave en nedfræsning til o-ring på en alm fræser det kræver da at der er et stilbart stikstål eller lign specielhovede.

Hvem siger at der er problemer med at bore i plexi(akryl) med standardudstyr?