dårlig oplevelse med køb af brugt!

Diverse d.  14. april. 2004, skrevet af wendigo
Vist: 2169 gange.

wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 20:18:53
Svar/Indlæg:
1069/157
jeg opretter denne her tråd, da jeg ikke har kunnet få kontakt med sælger, har nu prøvet på at ringe til ham i 5 dage og skrevet beskeder til ham, men han svarer ikke.
nok jordens dårligeste oplevelse jeg har haft med at købe brugt, det drejer sig om et vapo PE fra YoHoeDa, tråd: http://www.overclocking.dk/for...

nu kommer alle facts på bordet, så ved i nemlig lige så meget som jeg gør, med denne her oplevelse. dvs. jeg laver copy/paste af alle de beskeder vi har skrevet med til hinanden herinde (undtagen dem med forsendelse via postdanmark og hans mobilnr, da de ikke er relevante).
første besked til ham:

mig : hejsa, jeg er netop på udkig efter noget vapo og snupplede så over din tråd
virker det 100%? 1800kr er jo enormt billigt. sælger du det så du kunne købe waterchilli istedet? hvorfor det? er vapo ikke bedre?

mvh. Lasse aka wendigo.

YoHoeDa reply : yeps det funker...
jeg afmonterede vapoen igen da jeg fik kondens problemer og mit bundkort (abit IC7-G) fik en malfunktion pga det kondens
de kloge siger det var fordi jeg ikke overclockede min cpu lol
kørte bare standart settings more or less..

mig : hvad mener du med kondens problemer? er ikke så mege inde i det.

YoHoeDa reply : target=_blank>http://www.overclocking.dk/for... du kan læse lidt i den tråd her.

mig : linket virker ikke, får denne her meddelse:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: '[string: "22 /forum.asp, line 1634.


YoHoeDa reply :
prøv og kigge på www.asetek.dk under webshop og stdalonekits
der finder du det.

mig : og der følger ALT med til dit som man ser på asetek's stand alone kit (bare uden intel el. amd kit).


YoHoeDa reply : yeps chillcontroll floppydisk med chillcontrolsoftware manual , ownersbook chillcontrolcomport kabel og så selvfølgelig kompressoren.

mig : så der er alt med hva' vi ser på billedet her
og target=_blank>http://80.196.45.99/Webshopfol... så skal jeg bare købe et amd kit hos asetek, fordi jeg skal bruge det til min barton 2500+?.

mig igen : kan jeg også lige få dit tlf.nr.
det ville være meget nemmere og hurtigere og spørge sådan.

YoHoeDa reply : *indeholder hans telfnr*

mig : ok, hva' tid passer det dig bedst at jeg ringer?.

YoHoeDa reply : imellem 16 og 1930 ville være kanont.

*så kommer der med forsendelse via postdanmark, og det er ikke relevant*

mig : så har jeg modtaget vapo'en
men har lige et spørgsmål, den store sorte slange (og med klodsen i den ene ende, som skal monteres på CPU'en) der ser det ud som om at der er en lille revne på slangen, men det slulle virke fint?

YoHoeDa reply : det gjorde den her
den lille "revne" er kun i overfladen så ingen fare der.

*nu er det så her konflikterne begynder, da en af mine venner opdager at fjederen som sidder nede ved køle huset, stikker op*

mig : nu er det jo godt nok mit nu men jeg har lige et spørgsmål.
jeg har endnu ikke fået det moddet ind i mit kabinet endnu (først om 2 uger har jeg tid)
så i mellemtiden har et et spørgsmål omkring den sorte slange som går ned til CPU'en.

YoHoeDa reply : måske det så var grunden til jeg havde kondensproblemet jeg fortalte dig om INDEN du købte det vapo , og endda ekstremt billigt da jeg ikke var klar over om det var mig som havde monteret det forkert eller om det var vapoen der ikke var korrekt.
jeg mener ikke jeg har undladt at fortælle noget hverken her eller pr telefon omkring hvad jeg havde af problemer og havde forståelsen af at du accepterede som landet lå da du fortsat ville købe den...

mig : jeg har lige snakket med asetek, og de siger at den fjeder som stikker op, IKKE er holdbart i længden, det er en meget kritisk fejl, som bl.a kunne forsage kondens i længden osv.
derfor er jeg ikke meget for at ha' det her vapo sæt, og vil derfor gerne sende det tilbage.
håber det er iorden.

kan jeg få din adr.?.

YoHoeDa reply : havde ikke selv den fjerneste ide om at den fjeder ikke skulle sidde sådan som du siger
men jeg sagde til dig i telefonen at det nok var skønnest at se hvad man køber og at du kunne komme og se den først netop for at slippe for evt en masse brok bagefter hvis du ikke var tilfreds
det ville du ikke ,så jeg kan ærlig talt ikke se det er min hovedpine!

mig :
jeg vidste jo ikke, at det måske var på grund af den fjeder som var sprunget op, at det sikkert var grunden til kondens problemer, det skrev du jo ikke noget om.
hvor står vi så henne nu?

YoHoeDa reply :
Quote:jeg vidste jo ikke, at det måske var på grund af den fjeder som var sprunget op, at det sikkert var grunden til kondens problemer, det skrev du jo ikke noget om..

fortalte om problemerne . du ville købe ..ok jeg mente så det var bedst du så hvad du købte det ville du ikke pga afstanden ..

1 du vidste du købte et brugt vapo som havde siddet i en maskine hvor der var problem med kondens..
2 du fik denne meget billigt af ovennævnte grund
3 hvad forventer du egentligt du får når du læser punkt 1 og 2 ? et perfekt system?
det perfekte system kan købes hos asetek nyt for ca 4k og ikke forventes at kunne fåes brugt fra en maskine der har haft kondensproblemer for 1800 kr
beklager men handlen er afsluttet..

mig : nu var det jo lige sådan jeg jeg bor i sydsjælland, og du bor på jylland, helt oppe i toppen, det ville blive pænt dyrt enten om det så blev tog el. bil.
der er ingen af os der har vist det med fjederen, varen er konkluderet defekt på grund af det.
Men jeg ringer som sagt her imorgen.

--og det var så det sidste jeg hørte fra ham, ringede forgæves i 5 dage-- Her er så min endelig kommentar til hvad jeg ville ha' sagt til ham i telefonen ang. hans tomme undskyldninger.

når du bor helt deroppe i jylland, og jeg bor på sydsjælland, så kommer man jo ikke bare lige og tjekker om varen er iorden. Derfor er man nødtil at kunne stole på hinanden når afstanden er så stor. Dvs. alle informationer om eventuelt mangler ved varen skal rapporteres til køber (så må man jo som sælger tjekke det hele igennem, og se om det hele nu er som det skal være, ellers må man jo høre andre folk ad)
Der har været et kommunikationsbrist, ingen af os viste noget om den fjeder ikke måtte stikke ud, dvs. hvis jeg nu på mystisk vis tog toget el. bilen helt derop til dig, så ville vi heller ikke der ha' anet urod med den fjeder. Det ville ikke ha' løst en dyt. Det er en fejl på varen ingen af os viste noget om, så jeg synes kun det er rimelig du tar' det som en mand og sender pengene retur samtidigt du får dit vapo tilbage, eller vi kan ta' løsning nr. 2: jeg ringer til asetek og hvis de kan fixe den fejl på vapo'en, så betaler du omkostningerne for repair og jeg beholder vapo'en. Det er kun rimeligt.
og lige det med at komme op til dig:
Bare det at komme til fyn herfra sjælland koster 400kr, så hele turen enten med tog el. bil, ville løbe op over 900kr.
ethvert menneske med bare lidt logisk tænkning, ville aldrig bruge over 1000kr på at komme frem+næsten en hel dag, bare at se sin vare: og i vores tilfælde, ville det være totalt nytteløst, da ingen af os ville ha' snakket om den fjeder hvis jeg kom.
så hvad ville det hjælpe hvis jeg så hva' jeg købte? intet. igen vidste ingen af os på det tidspunkt noget med fjederen, det ville jeg først finde ud af på et tidspunkt når jeg kom hjem, så det ville ikke ha' spillet nogen rolle om jeg så varen el. du bare sendte den til mig, det kan du vel godt set logikken i?

hvad jeg forventer at en for en vapo for 1800kr? jeg forventer en brugt vare som virker fint, det er det man forventer. Det er en dårlig undskyldning du kommer med.

Det var åbenbart forkert af mig at stole på dig, utroligt at der stadig findes så utroværdige mennesker. Jeg har snakket med en del andre brugere, både fra oc.dk og edbpriser.dk og jeg har fuld opbakning fra dem i konflikten her.


Hvad synes i om denne her oplevelse?
hvordan ville i forholde jer?





NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 20:26:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Tjah... du kan jo allerhøjest anklage ham for misledning osv.

Som "du skriver", kan det godt ses som om, at sælger med vilje har forsøgt at slippe nemt af med sit ødelagte Vapochill uden at stille sig selv i et dårligt lys.

Tag mig selv f.eks. Jeg mistede jo mit, kun gennem tæt kontakt med sælger har jeg frastået at vedlægge ham et ansvar. Hvis sælger virkelig er så ignorant som du giver udtryk for, er der kun én vej ud...

"True" ham med ordensmagten. Du kan nemt påpege at han har forsøgt at vildlede dig, men husk: Sagen har to sider. Han vil sikkert lige så hårdnakket som du påstår at han var bevidst om fejlen, påstå at han ikke kendte noget til det...

Pas på hvad du gør, og held og lykke i den sag. Det er trist når den slags sker... :( :l



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 20:32:07
Svar/Indlæg:
4954/69
Vil da give dig ret i at det med fjederen lyder lidt skummelt da han ikke vil tage vapo tilbage - han har nok vidst det hele tiden og lige da han fik pengene fralagde han sig ethvert ansvar..

Ved ikke hvad der er at gøre mod det.. andet et det som NoNig foreslår..



comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 20:47:36
Svar/Indlæg:
1230/171
Wendigo: Det, der er lidt skummelt er, at sælger hævder at grunden til kondens problemerne er, at han ikke overclockede sit system ("de kloge siger det var fordi jeg ikke overclockede min cpu lol
kørte bare standart settings more or less.."): Hvem i himlens navn vil købe et vapo uden at ville overclocke ?:(

Selvom det burde have fået dig til at tænke dig om en extra gang, så forsøger han helt klart at vildlede dig ved salget af det vapo!

Hvis jeg var dig ville jeg følge NoNiggarens råd om at "true" med "ordensmagten" og slå på det vildledende i det han har sagt om ikke at have overclocket sin CPU.

Håber du kan bruge det til noget :)




SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 20:49:16
Svar/Indlæg:
3011/103
Sælger bør tage den tilbage eller betale for rep. Alt andet og han har ikke rent mel i posen - sådan som jeg forstår det i hvert fald.



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 20:49:27
Svar/Indlæg:
482/6
Nææ vent nu lige lidt!

I følge købeloven har man ALTID 2 års reklamationsret ved et køb. Jeg kan ikke huske om det bare er sat ned, eller om det også gælder fuldt ud ved brugt-vare handeler.

Dvs. du kan i følge loven forlange dine penge tilbage, hvis du så samtidig giver sælger hans vare(r) tilbage.

Sælger kan på INGEN måder undskylde sig med at du kun har givet 1800kr for varen og så kan du ikke forvente det store. Du har givet penge til sælger i den tro at du fik en fuldt funktionsdygtig vare, hvilket ikke er sket her. Eller skulle sælger KLART have gjort opmærksom på at varen ikke var fuldt funktionsdygtig eller i hvert fald have uddybet hans "kondensporblemer"...

Det er ellers en utrolig god løsning, synes jeg, du kommer med, hvor han skal betale for udbedring af skaden hos asetek, sælger burde, efter min mening, have gået med på disse betingelser.

Når det nu lyder til at I ikke kan finde ud af det indbyrdes er eneste hjælp nok ordensmagten. Find og læs eventuelt lige købeloven (her på i-net) for klarhed ang. din reklamationsret overfor sælger ved sådan et brugt-vare køb, og når der foreligger klarhed for det, så gå til ordensmagten og snak med dem om sagen...

Beklageligt at der stadig forekommer uærlige sælgere her på siden, og det bekræfter mig i at overclocking.dk snart er nød til at gribe aktivt ind i dette og oprette noget ala. ebay eller qxl hvor købere der har købt varer kan bedømme sælgeren i handelen, for at andre købere så kan se hvor trovædig sælger er...



Wizard
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 20:57:40
Svar/Indlæg:
845/46
Føler sq med dig.
Når jeg læser sådan noget bliver jeg sq harm, som du har skrevet det er det da 100% bevidst han tørrer et defekt vapo af på dig.

Håber han sidder med en grim følelse af at have snydt en uskyldig x( ( men tror det nu ikke )

Jeg har 7 - 9 - 13 kun oplevet gode handler her på siden





Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 21:19:09
Svar/Indlæg:
256/18
Jeg vil her rose Infinity og sige, at han (da jeg havde købt HANS brugte VapoChill PE) var en rigtigt mand og stod ved, at han havde nulret rundt med et multimeter nede i maskinen mens den var tændt. Dette havde noget tid før hans salg af Vapo'en resulteret i, qat han havde oprettet en tråd herinde om en mulig fejl på Vapo'en da den ikke kunne køre ordenligt. Jeg læste desværre denne tråd EFTER mit køb af Vapo'en, og konfronteret med min uro over købet sagde han ærligt og redeligt, at SKULLE der være ballade og jeg var nødt til at sende det til Asetek for reparation ville han betale UDEN NOGLE DIKKEDARER.

Der viste sig dog ikke at være nogle problemer, og jeg sidder idag med det dejligste VapoChill PE, moddet ind i mit i forvejen godt moddede blå Chieftec Dragon Full Tower.

YoHoeDa, få da lige løst Lasse's problem. Det vil være det pæneste du kan gøre som tingene står lige nu. :i




SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 21:24:46
Svar/Indlæg:
527/21
Så vidt jeg ved (ret mig hvis jeg tager fejl) gælder reglen om 2års reklamtionen ikke for salg mellem private...
BTW kan godt være du er blevet snydt men er problemet virklig så kritisk at det ikke kan løses med lidt fingersnilde? For så har du jo erhvervet dig en vapochill til en kanon pris.



#9
Ac
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 22:46:25
Svar/Indlæg:
6/3
jeg føler sq med dig Wendigo...det eneste jeg kan læse ud af alt det her er at han bevidst har prøvet at tage rø..n på dig.

hvis jeg ikke tager helt fejl mener jeg helt bestemt at returretten gæler for ALLE dvs private som butikker, nyt som brugt, altså kan du med rette kræve dine penge tilbage hvis du er utilfreds med købet.

gå til de højere instanser og få klaret problemet så kan de tage sig af ham, vil mene at du har en god sag.

men som det også tidligere er blevet nævnt burde sælger tage sig lidt sammen og få bragt orden i sagerne, så handlerne her på sitet kan forsætte uden at vi behøver at være bange for at blive snydt. har 7-9-13 aldrig oplevet at blive snydt her på siden.

men held og lykke i sagen


hold os da lige underettet om hvad pokker der sker i sagen...?
Ac ;)



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 23:52:08
Svar/Indlæg:
1069/157
bare rolig :) jeg skal nok holde jer underrettet, jeg har også skrevet en besked til ham med linket til den her tråd.



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 00:04:13
Svar/Indlæg:
888/34
og han skriver billigt har lige købt corlin vapo til 2200 kr og det er sku nice og alt er iorden med det



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 00:14:12
Svar/Indlæg:
1455/78
Desværre gælder reglen om 2års reklamtionen ikke for salg mellem private...Det er også en brugt vare

Jeg bliver virkelig gal, når jeg læser disse tråde hvor sælger prøver at sælge def. hardware, og render fra sit ansvar bagefter
x(



dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 06:46:31
Svar/Indlæg:
378/106
men der er vist nok noget med at man har 1 eller 2 måneders returet når man handler privat/privat.. synes jeg kan huske noget om..

synes også det er lidt mistænksomt at sælger ikke vil tag det tilbage.. han har sikkert været klar over problemet, og ville bare score nogle penge på noget defekt lort :)



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 07:04:05
Svar/Indlæg:
3011/103
Hvis han ikke vil give sig til kende eller gøre det rigtige i denne sag er det vel ikke mere fair end, at du udstiller hans navn, tlf og hele molevitten herinde. Så kan vi andre se hvem han er, hvis han skulle komme igen på et senere tidspunkt - evt. under anden brugernavn.



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 07:24:42
Svar/Indlæg:
1950/230
OT

Jeg har købt følgende herinde som var defekt, og jeg står stadigt med det, selv efter flere henvendelser til sælger:

2 * MSI nforce AMD bundkorts, begge døde.
AMD 2400 & 1700 supersteppings, begge døde.
Tt Kabinet defekt.

Jeg har også oprettet tråde vedr. dette, uden noget er sket.




Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 08:35:19
Svar/Indlæg:
1604/60
Det med fjedren skulle være et problem som du sagtens kan løse selv, hvis du tager en af de tegninger inde fra Asetek:

http://www.asetek.dk/default.a...

Så kan du på billedet i bunden se hvordan køle hovedet skal se ud inden i. Prøv at løsne de skruer der holder hovedet sammen, skil det ad, du skal ikke være nervøs der er ikke noget der springer fra hinanden ;)
Saml det så lige som på den tegning, husk at fjedren skal sidde nede i huset, det er den der sørge for at selve hovedet har god kontakt med processoren. Hvad angår selve isoleringen så bestemmer du selv om du kan "lappe" det ved at vikle lidt isoleringsbånd omkring, dog ikke for stramt så du klemmer isoleringen flad (elektrikker tape til 9,95 er bedst) eller om du vil kikke forbi den lokale køle mand for at se om han evt skulle have noget neopren rør, som du kan få for få kroner, men beslut dig for hvilken lap du vil bruge inden du samler hovedet igen ;)

Håber at dette hjalp dig lidt med dit problem, det er surt hvis man føler sig fucked i en handel, men hvis det kan fikses for en 20,- så er det vel bedre end at sende frem og tilbage osv.

Du skal ikke være nervøs ved at lappe det selv, det anlæg jeg har nu er nr 3 i rækken, de er blevet skiftet når der kom noget bedre osv.

Hygge :)



#17
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 11:47:48
Svar/Indlæg:
2694/107
#16
Det er sq for dårligt. i går solgte jeg et bundkort (Asus P4p800) som der var dødt. dette vidste jeg ikke så jeg skal over til vedkomne og aflevere hans penge tilbage. Alt andet ville være svinsk. men det er sq ved at være for langt ude hvis man ikke kan være ærlig over for sine fellow overclockers

/Ash



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 11:52:34
Svar/Indlæg:
1950/230
|Ash det samme tænker jeg de gange jeg har prøvet det, og jeg ville også til en hver tid returnere pengene, hvis jeg solgt noget defekt.

Men nogle sælger åbenbart i ond tro, trist. :l



#19
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 11:54:28
Svar/Indlæg:
2694/107
#20
Nu er der så bare så heldigt at ham jeg solgte det til bor ca. 500 meter fra mig. men det er sq ærgerligt

/Ash



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 11:55:01
Svar/Indlæg:
482/6
#7: Takker for rosen, men det var jo det eneste anstændige at gøre, i den situation, desuden syntes jeg det var en god løsning du foreslog. :D

#17: ok, idé, men hvis man ikke er så dreven i det kan det jo godt være at man ikke lige har mod på at kaste sig ud i sådan noget...

#0: har du undersøgt hvad det vil koste at få Vapo'en repareret hos en køleskabsreparetør/asetek??





wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 11:56:46
Svar/Indlæg:
1069/157
nu har jeg enda skrevet en sms besked til ham med tråden her, så nu burde han vel komme ud af busken.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 11:59:31
Svar/Indlæg:
1069/157
#22: asetek kræver 250kr i timen, og så er der forsendelse frem og tilbage, det er ca. 160kr hver vej.
Bostorm har tilbudt at hjælpe med at fixe det 8)
så det gør jeg da helt klart istedet.



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 12:33:52
Svar/Indlæg:
1581/5
#19 tjae forholder det sig ikke sådan at bundkortet var blevet byttet ud fordi det havde fået vand fra en utæt vandkøling?
og som følge af det ikke kunne køre dual-channel ved ice-cool, hvorefter så du _FIK_ det.

Selvfølgeligt kun fair du tager det tilbage, alt andet ville være uacceptabelt men jeg vil umidelbart ikke kalde det: "vidste ikke det var defekt"
Men det er måske bare mig.




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 13:08:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Jeg tror ikke at han tør ;)



#25
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 13:29:32
Svar/Indlæg:
2694/107
#25
Ligemeget hvad så tager jeg det tilbage. og da jeg aldrig har kørt dual ram.
Og selvfølgelig beklager jeg meget.

/Ash



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 13:54:02
Svar/Indlæg:
1069/157
#26: så må han ta' konsekvenserne, at jeg oplyser hans mobilnr osv. og han måske så kan få en eller anden straf, et midlertidigt kick fra siden her af.

han har ikke været herinde på siden i 8 dage nu.






SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 15:10:05
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg vil i hvert fald gerne have, at du oplyser tlf osv., så han evt. ikke kan snyde mig i fremtiden.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 15:19:48
Svar/Indlæg:
1069/157
http://www.overclocking.dk/com...

mobil nr: *har jeg så slettet nu*
mere har jeg ikke på ham :l



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 15:29:55
Svar/Indlæg:
3011/103
Tekst fjernet, da det ikke er lovligt at vidregive den type informationer uden personens samtykke.
/Ðark-MiXer
**********

[Edit af Tomgun]

Og det værste er, at han er 30 år... men ikke opfører sig som en.



Jimmbo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 16:30:53
Svar/Indlæg:
337/73
#0
Tja det lyder pænt velkendt... jeg har været ude for nogle lunde det samme..

Jeg kan da godt huske min lille handel her inde med "Bitch"...
Jeg går på handels skole så jeg snakkede med lære om det og med en Advokat men intet held... så gik jeg til Politet og der troede jeg så at der ville ske noget men heller ikke der... jeg afgav en rapport og det var det... jeg fik sener et brev om at de ikke ville gøre mere ved sagen....

så du skal nok ikke regne med noget hjæp der fra... men håber du får mere held end jeg havede...

de er nogle svin dem der ikke vil tage sit ansvar... men der må da snart blive lavet noget hvor man skal registres lige som på QXL... det ville da være refærtigt nok syns jeg...



killerfly
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 16:37:56
Svar/Indlæg:
16/1
5# Infinity man her ikke 2 års reklamationsret ved købe fra en privat




KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 16:51:27
Svar/Indlæg:
1950/230
Dette er min personlige mening.

Ingen bør offentliggøres med næsten alt info, imod sin vilje herinde. :00



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:21:43
Svar/Indlæg:
482/6
#33: det var næsten efterhånden gået op for mig... :00

#34: Så kan vedkommende tage flere ved røven, under et nyt nick?



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:32:56
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg er enig med #34 i at ingen skal hænges ud herinde med sin adresse, telefonnummer og email, jeg syntes at det er iorden at der fortælles hans rigtige navn + nickname.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:52:09
Svar/Indlæg:
1069/157
jeg fik tilsendt en kviterring fra danskebank om de penge jeg overførte til YoHoeDa's konto via netbank, kan jeg heller ikke bruge den til noget?



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 19:15:42
Svar/Indlæg:
1069/157
oder was??? ?:(



Culty
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 19:58:33
Svar/Indlæg:
36/0
#19

Jeg har log på hvor jeg spurgte dig om det eneste det asus P4P800 deluxe fejlede var at den plastic cpu bøjle manglede... så sagde du nej.. der mangler også kassen til det og manual.. ellers intet... og det tror jeg på...
defter køber jeg boardet af dig... og tester det og finder det defekt...
så snakker jeg med en på irc der fortæller mig at du har fået det gratis pga det har fået vand fordi personen der FORÆREDE dig boardet har haft lækage på hans vandkølingssystem... men dette undlod du at fortælle mig...
grunden til jeg købte boardet var at få et board der understøtter dual ddr og for at fået nyere chipset end det der er på mit asus p4pe....
og du VIDSTE 100% at dual ddr ikke virkede. Men jeg gav ikke dig grunde til hvorfor jeg købte boardet.. ej heller nogen forklaring for hvad jeg skulle bruge det til og derfor har du på ingen måde nogen gyldig grund til at have løjet over for mig ang. boardets defekter..... du SKULLE have fortalt mig hvad boardet fejlede inden du solgte det til mig....

JA jeg har fået pengene tilbage... men der er ingen garanti på hvordan du ville have behandlet en person der boede i den anden ende af landet....

Ja jeg er stadig pissed over det selvom jeg har fået pengene tilbage da jeg føler at du har løjet direkte overfor mig omkring et stykke brugt hardware jeg skulle købe af dig...

#0 wendigo
undskyld for at bruge din tråd men |Ash var ALT for hellig at høre på...

/Culty out



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 20:16:05
Svar/Indlæg:
830/15
At smide f.eks en andens telefon nummer ud til offentligheden uden vedkommendes samtykke er strafbart ligemeget hvad grunden til det er, da der ikke kan snakkes om nødværge her.

Ved salg mellem private gælder loven om "garagesalg", dvs at lige så snart varen er modtaget af køber har sælger ingen ansvar - og KAN ikke stilles til ansvar over for evt defekt eller mangler på varen.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 20:47:59
Svar/Indlæg:
1069/157
#40: så har jeg slette det, men selvom YoHoeDa nok ikke vil vise sig mere herinde under det brugernavn, så kan jeg ikke bruge min kviterring fra overførsel af penge til hans konto til noget?
ikke fordi det betyder så meget, fordi der er rig mulighed for at det kan fixes.
jeg tror/håber at YoHoeDa har mega dårlig samvittighed.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 21:33:38
Svar/Indlæg:
1069/157
han har åbenbart ikke modet til at dukke op, sikkert fordi han ved hvor han står henne nu, efter jeg har offenliggjordt det.



Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 23:03:14
Svar/Indlæg:
564/59
Jeg har undersøgt sagen, og må konstatere at du er helt i skoven!
Du var underrettet om hvilke problemer han havde med udstyret, men at du stadig ville købe det. Derfor kan du ikke kalde det for dårlig handel. Skulle du have nogle indvendinger skal du være velkommen til at kontakte mig om sagen!

Jeg kan kontaktes på følgende måder:
Email : coder@worldwidewhat.dk
ICQ : 28943555
MSN : dark_mixer@hotmail.com



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 23:20:10
Svar/Indlæg:
3162/78
#43 han sagde Vapo'ed ikke fejlede noget men at hans bundkort var defekt pga... osv.



#43
ROCK
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 00:57:43
Svar/Indlæg:
140/15
Hvad er læren af det her, at hvis køber ikke er tilfreds så garanter ham/hende penge og udgifter retur. Hvis man mener det man har til salg er det værd, så er der jo nok en anden køber. Hvis man for en billig penge selv eller nogle der tilbyder sig kan fixe det så man står med et godt køb, så er der vel ikke så meget at beklage sig over. Der er nogle som fralægger sig sit moralske ansvar, det kan vi ikke gøre så meget ved, men finde nogle cirkler herinde som man lære, at stole på.



Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 01:33:29
Svar/Indlæg:
1321/45
Wendigo

Håber Bostorm kan udrette et lille mirakel på din Vapo!

Alle

Dette har sikkert været oppe og vende masser af gange før, men var det ikke på tide, at sætte en grænse på, hvem der må bruge køb/salg funktionen?

Altså noget i retning af "x mange posts kræver det som minimum, før du må benytte denne funktion"?





iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 01:39:15
Svar/Indlæg:
4954/69
#46 Man kan bare aftale det når man køber.. hvis produkt findes defekt så går handlen tilbage..



#46
ROCK
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 02:33:25
Svar/Indlæg:
140/15
#47 Ja, eller simpelt, er det du får ikke som forventet så lad handlen gå tilbage på sælgers bekostning, for det er vel ikke låsbysvend's metoder vi har brug for. Hvis man er i tvivl, så brug tid på at få det hele på det rene, både køber og sælger har et ansvar, der kan være andet end snyd og bedrag der gør at en handel ikke altid lykkes tilfredsstillende, bla. at man snakker forbi hinanden (ikke snakker samme sprog). Det er altid min garanti er du ikke tilfreds holder jeg dig økonomisk skadesløs.



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 08:23:22
Svar/Indlæg:
1604/60
Jeg ville også blive noget harm hvis en eller anden fuckede mig i en handel, uanset afstand så ville jeg stå og banke på hans dør ;)



#48
666
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 09:05:39
Svar/Indlæg:
9/3
På den anden side set, så burde alarmklokkerne nok ringe når makkeren fortæller at der har været kondensproblemer!!!..Hvor blåøjet er du lige ?:( ... Hvis sælger siger: det virker fint, men jeg har haft kondensproblemer.....så virker det jo ikke fint. Og hvis sælger har haft kondensproblemer, tror du så du slipper for det???...tænk dig om en anden gang inden du beslutter dig for at købe...ffs!!!!



ZiWE2
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 09:19:48
Svar/Indlæg:
23/1
Han bør og skal betal dig pengene tilbage, det er under alt kritik og er sådan noget det gør at folk ikke gider handle her på sitet, jeg vil gøre alt i min magt for at få ham fjernet fra denne side.




SniperKingDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 09:46:06
Svar/Indlæg:
44/0
#50 Ved du overhovedet noget om VapoChill, don't think so...

Jeg har samlet og skilt vapo ca 100 gange, og hvis ikke man gør det rigtigt, så kan man sagtens få kondensproblemer uden at der er noget galt med vapo'en. Tro mig....tåben her(det er mig :e ) har ødelagt 1 cpu + 1 stk. mobo p.g.a. kondens, fordi jeg ikke gjorde det rigtigt.

Wendigo, jeg håber dig og sælger kan finde ud af det. Har du hørt hos Asetek hvad det vil koste at lave?

SniperKingDK



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 10:09:06
Svar/Indlæg:
1069/157
YoHoeDa's profil er vist blevet slettet nu.
Bostorm lægger lige et besøg hos mig idag :) så vil han lige kigge på om han kan fixe det, ellers må jeg bare håbe på at asetek's reperatøere kan trylle lidt 8)



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 10:12:49
Svar/Indlæg:
1069/157
derudover, vil jeg fortsat prøve at ringe til YoHoeDa, og høre om han er mand nok til at betale for repair af vapo'en, hvis det ender så vidt at asetek skal kigge på det.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 10:22:32
Svar/Indlæg:
1069/157
el. for den sags skyld give mig pengene tilbage hvis det slet ikke kan lade sig gøre at fixe det.

#52: asetek tar' 250kr i timen og så er der forsendelse frem og tilbage som er c. 160kr hver vej, men jeg har fedtet lidt for de gamle og de vil gerne betale forsendelse begge veje :e . Så hvis det bliver at asetek skal ha' det i hænderne, så skal jeg bare tænke på deres timeløn (el. det skal YoHoeDa hvis han overhovedet gider)



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 10:25:22
Svar/Indlæg:
359/115
Wendigo, du kan da få din bank til at trække pengene tilbage. Det har jeg hørt om flere der har kunnet. Det er muligt det kun er ved Dankort betaling over nettet, men det er da værd at undersøge.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 13:34:20
Svar/Indlæg:
1069/157
der var ingen chance for at trække pengene tilbage efter at ha' snakket med danskebank. Nu må jeg så bare sætte min lid til Bostorm el. asetek.



Kejserkamla
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 15:57:54
Svar/Indlæg:
240/19
jeg er lidt bange for at vis jeg havde været i dine sko wendigo så havde en grim side i mig som jeg har lagt væk for flere år siden vågnet op meget hurtigt og det ville havde været et nederlag for mig.jeg føler med dig wendigo og håper at det aldrig sker for mig eller andre.



WanthaL
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 16:14:01
Svar/Indlæg:
607/20
jeg havde skrevet en hel roman om dengang jeg blev snyt... og lige som jeg trykker OK så går serveren ned og hele min roman er VÆK!!! :00 gider ikker skrive det igen... hehe



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2004 16:18:37
Svar/Indlæg:
14079/622
me2... But remember: Make peace, not war. Eller noget :00 :e ;)
Jeg ville fan** også være pissed. Du må bare sætte din lid til bostorm - og hvis han kan fixe det er du jo ikke så dårligt stillet. 8)

Men der er jo også nogle som slet ikke har fået deres varer :o :r ... og det er jo endnu værre....

Håber du får det ordnet ;)

/emil



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 17:03:13
Svar/Indlæg:
1069/157
update: Bosotrm var som sagt nede hos mig idag, og der kom et par nye opdagelser osv.
vi kørte ud til et firma som lå ca. 3 km væk fra mig af.
Der hvor fjederen sad, den havde gnavet totalt i det sorte beskyttelse, så der måtte skæres et godt sykke af det, hvorefter et nyt blev limet på. Inde i husetets beskyttelse (altså den bløde "pude" der omringer det der kobber), der var viklet et eller andet gult tape rundt om det :l . Jeg tør vædde med at YoHoeDa havde købt det vapo PE brugt af en anden gut hvor fjederen stak op, hvorefter YoHoeDa solgte det videre fordi han fik kondens problemer med det, men fordi YoHoeDa garenteret ikke har vidst en dyt om vapo, valgte han at sætte det tilsalg, uden at vide hvor kodens problemerne opstod.
men som sagt, det er bare en teori om YoHoeDa tid med sit vapo :)



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 17:06:37
Svar/Indlæg:
1069/157
EDIT: vi kørte ud til det firma, bl.a på grund at det ekstremt skadet stykke sorte slange.



Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:28:34
Svar/Indlæg:
564/59
#61 Jeg kan med garanti sige at udstyret er købt af personen fra ny. Yderligere kan fejlen med fjederen have været en produktionsfejl, for hvis den ikke havde stukket op da han satte det i ville han med garanti have opdaget det, og bitchet til mig om det (var mig der anbefalede ham at købe en Vapo).

Ydermere kan jeg fortælle at jeg har slettet hans profil på hans egen opfordring, da han var ved at være træt af wendigo's whining på besked systemet (hvilket der er lavet et udtræk af). Desuden kan man ikke forvente sig et 100% perfekt system til 1973,- (incl. forsendelse).



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:00:13
Svar/Indlæg:
1069/157
uanset prisen, så forventer jeg sgu stadig at få noget der virker, det her vapo har indtil videre været noget af et problem at få op at stå, men nu ser det ud til at lysne op, desuden kunne han bare ha' svaret på mine beskeder, så havde jeg ikke overfyldt ham med dem.
fejlen er stadig opstået fra hans side af, så kunne han ha' sikret sig at det vapo han solgte, nu var som det skulle være, ved at spørge mere profesionelle folk med kendskab til vapo.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:14:43
Svar/Indlæg:
1069/157
hvis han har købt det fra ny af, og kun har haft det i 2½ måned, så har han været MEGET hård imod den her vapo PE.
det gør det heller ikke meget bedre at han nægter at ta' det tilbage og give mig pengene igen, der føler man sig sgu godt røvrendt.
Men sket er sket, og mit vapo er igang med at blive fixet.





wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:19:24
Svar/Indlæg:
1069/157
desuden mener jeg også at det er længere tid end 2½ måned, at asetek droppede med at producere PE.
nu vil jeg kun bruge tråden som update om hvilken skæbne det her vapo får.
over and out.



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:56:03
Svar/Indlæg:
722/35
Hvis han (sælger) har købt det som nyt for 2½ måned siden, hvor er så fakturaen med beviset for restgarantien? ?:(



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:58:17
Svar/Indlæg:
722/35
#61: JO, man kan altid forvente et fuldt funktionsdygtigt produkt uanset prisen - med mindre andet er oplyst fra sælgers side om varens funktionalitet.



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 22:01:38
Svar/Indlæg:
1069/157
#69
det eneste han/sælger oplyste var, at han havde nogle kondens problemer og ikke noget andet.



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 22:07:40
Svar/Indlæg:
722/35
#70
Man løber altid en risiko ved den slags køb mellem private, men jeg kan kun holde med dig i, at sælger har givet dig både ukorrekte og manglende oplysninger.
Så man må jo håbe du får det til at køre uden særlige omkostninger.
Man kan desværre ikke gardere sig mod den slags personer, det er også derfor jeg under mig over at du ikke har spurgt efter faktura/kvittering, når han nu oplyser han har købt det som nyt og haft det i 2½ måned.




wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 22:55:18
Svar/Indlæg:
1069/157
#71: jeg har først fundet ud af at det var nyt nu,
her siger han bare at det er brugt 2½ måned og heller ikke i beskederne vi skrev sammen, nævnte han noget om at det var et sprit nyt vapo PE han havde købt.
http://www.overclocking.dk/for...

og min dumme fejl var så ikke at huske at spørge om kvittering.

Havde ikke rigtig regnet med at det her ville udvikle sig så vildt :(
da det aldrig nogensinde er sket for mig før.



#70
dryz
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 00:17:37
Svar/Indlæg:
519/32
63<---
lolz Dark-MiXer hvilken sten er du kravlet ud under? Der er da ingen hér der er i tvivl om, at pågældende sælger er en svindler. Lad være med at forsvare såddan en bonghjerne.



BowTie
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 00:42:58
Svar/Indlæg:
56/7
Hvis i spørger mig.... og jeg burde jo nok ikke blande mig som temmeligt nyt regisreret medlem.....

Men here goes :P

I handel mellem private er det da køberens ansvar at undersøge at den vare han er ved at købe, lever op til det han/hun ønsker ?!?! eller hva' ?

Jeg kender overhovedet ikke wendigo... eller modparten... Men syns fanme oxo det er lidt tude agtigt at sidde her og vande høns ;) Vi har jo på intet tidspunkt hørt modpartens side af sagen, så hvem ved hvad der er sandt eller falskt ?

Syns i er lidt hurtige til at stemple en person !

#49 & #58 i er da bare nogle rå gutter hva!... lol



Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 01:28:42
Svar/Indlæg:
564/59
#73 Jeg er kravlet ud under den sten der er blevet dumpet ovenpå den pågældende person. Ydermere kan jeg ikke se nogen grund til din beskylding om at denne skulle være svindler.

Til anklageren kan jeg kun sige... Stop whining, and get over it.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 02:21:40
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har set den Vapo PE som tråden her handler om. Jeg skal osse gerne indrømme at jeg selv ville flippe totalt ud hvis jeg i min uvidenhed havde købt noget af en der spillede på netop den samme uvidenhed.

Jeg går ud fra at Bostorm som er omtalt her i tråden er nogenlunde velvidende om hvad der rører sig i Vapochill verdenen. Han må derfor være at betragte som uvildig expert i denne her sag. Hvis selvsamme uvildige expert siger at en ting er skadet og at den pågældende Vapo er blevet hårdt behandlet i sit korte liv - så tager jeg det derfor som gode varer på samme måde som wendigo gør det.

Som følge heraf synes jeg der er flere fejlagtige kommentarer her i tråden. Blandt andet fatter jeg SLET ikke at der er nogen der kan påstå at wendigo vidste hvad han købte - eller at han "burde have vidst" at "kondensproblemer men den virker fint" ville være det samme som en væsentlig reperation på isoleringen.
"Købt som beset" - den holder bare heller ikke da wendigo ikke havde set det han købte.
Det ER internettet han handler på ja - men hans eneste mulighed er jo derfor at stole på sælger. Hvis sælger siger "god" for noget må det derfor være at betragte som "fuldt funktionelt" - og derfor i brugbar stand UANSET prisen.

Det var dog IKKE tilfældet i denne sag - og sælger bør derfor efter min mening stå frem og enten tilbyde at betale for reperationen, eller i det mindste tilbyde at tage den Vapo retur og betale pengene tilbage til wendigo.

Hvis sælger af den Vapo havde så stort et problem med at beskedsystemet blev spammet eller hans indbox blev det, kunne han vel bare have svaret? Havde han måske trods alt noget at skjule siden han bad om at få profilen slettet????

Det er rigtigt at vi ikke har set ham kommentere tråden her - men som jeg ser det nu har han fået hjælp til at tage røven på flere mennesker ved at hans profil er blevet slettet. Udfra oplysningerne i denne tråd mener jeg nemlig at det er hvad der er sket.... :00

Løsningen lige nu : Stå frem og tag dit ansvar - eller i det mindste tag diskussionen med køber om hvad der skal ske / bør være sket. Ikke nødvendigvis her - men siden vi nu kan smide folk på månen må det da være muligt at kommunikere som voksne mennesker enten via mail - tlf - oc.dk PM eller med røgsignaler for den sags skyld...! Hvor svært kan det være?



SniperKingDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 10:04:56
Svar/Indlæg:
44/0
#63

Det var sgu da det værste jeg har hørt længe. Uanset hvilken pris det vapo ville være solgt for, hvis sælger ikke oplyser det er noget galt med system'et, så skal det være 100% i orden, udover normal slitage med tiden, og da det ikke er mere end 2½ måned gammelt, så bør det faktisk være som nyt.

Og så sletter du hans profil fordi han ikke gider at høre på wendigo brokker sig, det er sgu da klart han brokker sig! Og nu kan vi ikke høre hvad han har at sige til sit forsvar, men ok havde han noget at sige, så havde han nok allerede skrevet her?

Meget fin admin vi har her.

SniperKingDK



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 10:44:27
Svar/Indlæg:
3346/81
Whining or not - der er altså helt basale elementer i en handel, pli og etik, og på den måde som det er præsenteret her så bør sælger, i følge min mening, enten lade handlen gå tilbage, eller betale for reperationen.

Hvis apparaturet kun er 2½" måned gammelt, så har sælger jo ingen problemer med at få det repareret under garantien hos Asetek, hvis det er en produktionsdefekt.

Er det ikke en produktionsdefekt, så må sælger jo have påført apparaturet skaden - jf. kondensproblematikken - og derfor er han da i såkaldt "ond tro" når han kun oplyser til køber at der har været kondensproblemer, velvidende at, der er andet galt med udstyret.

Så stop whining sælger og betal for reperationen - that's my five cents!

Tomgun



Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 12:24:52
Svar/Indlæg:
256/18
Så må jeg vel også lige kommentere her, da det er mig der har hjulpet Lasse (wendigo) med løse fejlene på hans VapoChill.

Der har i tråden været nævnt, at hvis tidligere ejer (sælger) havde kondensproblemer så ville man som ny ejer sansynligvis også få det. Hvad er da det for noget pis at sige??!! Som #52 siger er det kun hvis man selv kvajer sig at fejlene som regel opstår. :p

Det har også været nævnt at hvis køber noget som beset så fanger bordet. SOM BESET??!! Han boede i nordjylland, og Lasse bor på sydsjælland. Der er ikke ret meget beset over det. Med de afstande er man nødt til at forlade sig på de gode toner som sælger spiller. Hvilke så var langt over målet.

For til gengæld at springe til det helt faktuelle, så er det VapoChill PE som Lasse har købt godtnok misligholdt, hvis det er 2½ måned gammelt. Fjederen kunne godtnok ved at åbne clamshell'en blive placeret nede i clamshell'en igen, men det ændrer ikke på at neopren-slangen var ganske gevaldigt ødelagt. Den var så perforeret 5 cm op af kølerøret at vi måtte opgive at reparere den på stedet. Heldigvis har jeg så kontakterne igennem firmaet til at kunne hjælpe. så jeg ringede til en af vores kunder - et kølefirma 10 minutter derfra - og hørte ad om de kunne hjælpe. Det kunne de sagtens, så vi kørte derud. Kølemontøren var nødt til at skære 10 (TI!!!) cm. af slangen for at kunne få godt nok materiale til at kunne reparere forsvarligt. Og her kunne jeg godt tænke mig at spørge den fremragende administator Ðark-MiXer hvordan han nu kan forsvare sælger, da INGEN jeg kender har mishandlet et VapoChill så regulært!!!!! x(

Havde det ikke været for at jeg havde kunnet hjælpe ville Lasse have måttet punge mange penge ud på transport til og fra Asetek, samt en timeløn på reparetion. Hvilket godtnok løber op.

Så jeg håber virkeligt sælger idag sidder og læser denne tråd med en rigtig dårlig smag i munden.

PS: Nåjo, hvor er Lasse's originale kvittering på Vapo'en?? Den har sælger jo STADIG ikke tilsendt, på trods af at det angiveligt er kun 2½ måned. :00




hhb65
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 12:43:54
Svar/Indlæg:
454/85
hey bostorm

jeg vil bare lige rose dig for at hjælpe en anden i nød. man kunne jo bare vende hovedet den anden vej og lade andres problemer være hip som hap.
derfor synes jeg det er fedt at du har hjulpet lasse så meget, og det er netop sådanne ting der gør et forum som dette fedt at være i.

jeg har selv solgt gennem nettet et par gange og ligeledes købt her. der har aldrig været noget der.

mvh steen



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 13:43:45
Svar/Indlæg:
482/6
#Dark Mixer:
Du har et Personligt forhold/kendskab til den omtalte sælger hvilket åbentbart gør dig ude af stand til at se objektivt på denne handel. Skræmmende er det at netop DU er admin her på sitet når du udviser så meget foragt overfor en stakkels køber der er blevet vildledt (quote: "jepps det funger" -YoHoeDa) til at købe den muligtvis mest mishandlede Vapochill folk har hørt om i lange tider...

Det nærmeste ord jeg kan tænke på er "korruption" og dette er MEGET uacceptabelt for mig, netop på denne side!! x(

Det er på alle måder enormt arrogant og et udtryk for en extrem mangel på respekt når folk mener at det er købers egen skyld, køber er blevet vildledt på det groveste, og afstanden har tvunget køber til at tro, mere eller mindre blindt, på sælger...

At YoHoeDa's profil er blevet slettet fordi han var "træt af at bliver spammet" er da nok den største gang pis!! x(
Som før skrevet så kunne han bare have svaret på den første PM, sms, tlf opkald, whatever...

Ligesådan med tråden her!

Langt de fleste overclockere herinde er anstændige og åbne mennesker. SOm man kan se flere steder i tråden, så har flere efterlyst sælgers historie, hvilket han alligevel ikke har villet give, derfor har folk været tvunget til kun at se og reagere på den ene side af sagen;

Sælger har langt fra været dømt af alle før han valgte ikke at dukke op, den fjendtlige stemning der derfor er opstået overfor sælger er sådan set derfor (til dels) hans egen skyld!

#Bostorm:
Du har 100% min respekt for dine handlinger i sagen her!!!
Du hjælper en nødstedt køber der er taget ved røven,
DET ER EDDER**** FLOT!!! :D :D
Et sandt lyspunkt i historien her!



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2004 14:34:41
Svar/Indlæg:
14079/622
#82--> Fuldstændig enig! :)
Det er fuc**** lamt at en Admin går ind og støtter sælger på den måde!
Men fedt at Bostorm går ind og hjælper køber!!! :o :e :D
Godt gået Bostorm



Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 18:59:38
Svar/Indlæg:
256/18
#81 #82 #83

Hvad skulle jeg næsten ellers gøre??

Sælger har jo helt spillet fallit, og man er da et dumt svin hvis man frivilligt lader køber bruge urimeligt mange på en reparation, som i fagfolk's hænder kan laves hurtigt og effektivt. ;)




Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2004 20:12:42
Svar/Indlæg:
14079/622
#84--> :)



Wizard
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 20:50:04
Svar/Indlæg:
845/46
Tja, det kunne da godt lyde som om vores Administrator er lidt i lommen på sælger.
Men det glæder mig meget at læse at den samme holdning <U>IKKE</U> gælder for resten af crewet på oc.dk

Det er sq da plat i mine øjne, at en bruger der sælger noget lort bare sådan lige kan få slettet sin profil.

Havde det nu været en af os andre hvad så?
Havde vi så også bare uden videre kunne gøre os anonyme ved at chatte lidt med Admin?
I dont think so :00



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2004 12:16:20
Svar/Indlæg:
1069/157
ja, Ðark-MiXer er da blevet lidt stum i sagen her ;)
men det er der jo heller ikke noget at sige til, da Ðark-MiXer og YoHoeDa åbenbart er venner IRL.

#82: jeg kunen ikke ha' skrevet det bedre selv :)



SniperKingDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2004 00:59:36
Svar/Indlæg:
44/0
Denne tråd dør åbenbart uden kommentar fra admin's side, flot

Dejligt at Bo kunne hjælpe dig så din Vapo køre nu, har du nogle resultater?

SniperKingDK



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2004 01:15:08
Svar/Indlæg:
4954/69
#90 Ville du have solgt det og sagt til køber at det virker ?:( :l



SniperKingDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2004 01:35:41
Svar/Indlæg:
44/0
#90 Jeg gentager lige hvad der står i en del af #0

nu kommer alle facts på bordet, så ved i nemlig lige så meget som jeg gør, med denne her oplevelse. dvs. jeg laver copy/paste af alle de beskeder vi har skrevet med til hinanden herinde (undtagen dem med forsendelse via postdanmark og hans mobilnr, da de ikke er relevante).
første besked til ham:


SniperKingDK



Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2004 02:39:04
Svar/Indlæg:
256/18
#90

Du skulle måske lige have set trådstart éen gang til inden du postede netop DET indlæg.

Jeg må ligesom SniperKingDK sige det er flot at tråden får lov at dø en uværdig død, uden en kommentar mere fra administrator's side. :x




Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2004 12:11:14
Svar/Indlæg:
482/6
Jeg synes også at administratoren her i forummet skulle tage kritikken til sig og lære af det og så kan vi alle komme videre og er alle blevet det klogere...



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2004 13:25:13
Svar/Indlæg:
1069/157
til alle: tja......vi håber at det vapo PE er blevet fint nu *s* :) om 3-4 uger skulle vapo'en forhåbentligt gerne være oppe at køre. Nu skal mit chieftec lige moddes først, så der kan sidde et vapo inde i det (det skal vist nok gøres d. 8 maj sammen med Bostorm)
så må vi se om skidtet virker der :)



forstår heller ikke selv hvorfor admin ikke har skrevet tilbage, måske i håb om at tråden bare langsom døede hen og alt ville blive godt?



wendigo
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 15:07:38
Svar/Indlæg:
1069/157
nu skal i lige høre her, jeg har lige ringet til asetek, og de siger at det vapo PE YoHoeDa bestillte dengang, er fra d. 30/6-03. Så her har YoHoeDa altså stukket mig en hvis løgn, det er jo knapt et år ca.
asetek vil lige undersøge om det er lovligt at hans fulde navn bliver fremvist, så jeg kan få faktura og hele svineriet :)



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 15:37:00
Svar/Indlæg:
658/48
en skam at folk kan være så uærlige...

Men alle ting har lyspunkter... såsom nu hvor wendigo's system faktisk virker uden kondens :e

Men synes sku også at det er en tand for meget fra Dark-Mixer af at han ligefrem forsvarer sælger, som åbenbart har en mund der siger mere end den kan holde... Men *Suk* Sådan er verden jo desværre skruet sammen idag... alt drejer sig om hård mammon, lige bortset fra de få der tænker på deres medmennesker (Bostorm fks.)

Well... jeg vil hjem og sidde bag en maskine der kører over 640x480...





Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 16:38:39
Svar/Indlæg:
316/11
#0

Sikke du piver! - du fik den jo billigt! Og det lyder som om det er en bagatel man selv kan fikse!

Jeg har ikke læst alle trådene for jeg gad ikke - men jeg vil gerne lave den for dig for en kasse bajere..

Mvh. Rododendon



#93
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 16:41:16
Svar/Indlæg:
2694/107
#98
HVIS du læser denne tråd gennem så finder du ud af at den er blevet lavet.

/Ash



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 17:21:41
Svar/Indlæg:
316/11
#99

Ok - tak

Mvh. Rod..