Dual Cascade -111 grader køler

Litteratur d.  12. april. 2004, skrevet af M@D-M@X
Vist: 1151 gange.

M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 16:17:06
Svar/Indlæg:
477/254
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
JRH__BTH
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 16:25:37
Svar/Indlæg:
227/19
Ja det er rigtig koldt. Der er dog selv en dansker der er under -111 grader....så jo det bliver....koldere :)



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 16:37:26
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvor har de pengene fra ?:(

Sådan et kølesystem er ikke billigt? de køber det vildeste hardware når det bliver udgivet... og f.eks. deres ram? 3,6v også er de godt kørende ved DDR500+ CAS2-2-2-5 og brænder de af... så køber de bare nogen nye... samme med CPU'er... 1.85vcore!

Var så ikke lige ham jeg brugte som eksempel, men taler om bl.a. Holicho og Macci

Gid man havde penge til at lege med :D



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 17:35:11
Svar/Indlæg:
4263/107
Se liige billede nr. 4 ! :o

Strisserne ville da konfiskere det på stedet i den tro at det var en eller anden form for et laboratorie til at fremstille bomber :00 :p



Chiq
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 17:40:05
Svar/Indlæg:
168/35
#4 loool ;P

ja, det ser sku meget godt ud det der ... den dag jeg vinder i lotto vil jeg slå hans rekord ..



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 18:22:56
Svar/Indlæg:
3162/78
Jeg tror han prøver at håne mig med alle hans penge!



AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 18:29:22
Svar/Indlæg:
1135/38
Syntes faktisk ikke at man kan bruge det der til en skid total spild af tid og penge. vil sku da håbe at hans PEK er blevet bare 2cm længer. ellers kan jeg ikke lige forstille mig hvad det ellers skulle gavne. Medvider at man er en NØRD for så kunne man jo nok finde en eller anden LAM undskyldning for at det skulle være så sejt, som jeg mener der kommer af for lidt omgang med andre mennesker og mangel på fisse. x(



AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 18:33:43
Svar/Indlæg:
1135/38
Hov glemte lige at sige JA jeg kunne tage det seriøst hvis alt lortet var bygget ind i et Tower eller et eller andet kabinet. som kunne køre 24/7*365 så kunne jeg bruge det til noget men ellers nej tak til det fis der. Ja jeg ser ikke op til folk der laver sådan noget fis der som jeg mener det er. x(



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 18:52:21
Svar/Indlæg:
2664/97
7# ja, og jag fatter heller ikke hvorfor man skulle købe en bil der kan kører over 130km/t vel, altså man må jo ikke.. nogle folk er skøre... :00 :00 :p

(Og lad vær med at skrive forkert når du skriver emd stort:P;))

Synes sku det er vildt, kunne godt finde på at lave det samme, hvis jeg havde pengene og tiden til det :e



GORK
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 18:54:18
Svar/Indlæg:
676/43
#8 hvorfor tror du ikke det kan køre 24/7*365? Tom Holck har da også en dual cascade køler, og den kører da hele tiden, selvom den vejer over 100 kg og ikke er til at flytte....

Du stinker langt væk af misundelighed :D



Djake
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 18:55:55
Svar/Indlæg:
418/10
#9 #10 enig. Synes det er et rigtig fedt projekt, ser det selv som en hobby og har da også overvejet at bygge mig en cascade køler.



Kejserkamla
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 19:02:06
Svar/Indlæg:
240/19
der er vist en der har fået det forkerte ben ud ad sengen her til morgen hva, men det er sku da spændende hva sådan en fætter kan nå.




Skip_Skovhugger
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 19:44:46
Svar/Indlæg:
60/7
#2:

Macci er slet ikke så hurtigt ude som andre, desuden får han sponsoreret nogle dele!
Folk som jeg mener er mere ekstreme, er Oppainter, DJ (DigitalJesus) og QuadDamage.

De køber ALT deres hardware selv, og bygger om på beslag til Prometeia mf. så de passer til forskellige grafikkort, CPU'er (QD havde en Prometeia på A64 FX51 3 dage efter han fik hans ES)

Hvis du ikke ved hvem de er, så kig på ORB'ens forside.

Ikke for at sige at Macci ikke er vild.... hehe det kan ikke diskuteres at manden kan nogle triks med hardware, jeg har f.eks. et billede af hans maskine som han var den første i verdenen til at slå 10K i 3DMark 2K1




Dengang var det tøris!



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 19:48:44
Svar/Indlæg:
316/10
#7 + #8 > Hvorfor er det lige du har en vapo? Hvis du nu skulle være helt ærlig, ville du så ikke kunne køre alt det du kører med luftkøling fremfor kompressorkøling? Der er jo altid nogle der vil have en hurtigere dit og dat, også selvom det ikke tjener andet formål end at have det hurtigste. Jeg har to computere, en til at arbejde på og være seriøs og spille en lille smule og en til at køle og clocke som er langt hurtigere end hvad jeg har brug for. Men jeg synes det er sjovt at bygge en hurtig computer selvom den ikke er til at have kørende 24/7.



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 19:49:44
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg kan godt følge AXE et godt stykke hen ad vejen i sin mening.

Det er da fint nok, at sådan en CPU bliver presset så højt op, men hvad kan vi bruge det til? Hvis det ikke kan stå i et fint kabinet kan jeg heller ikke bruge det til ret meget.

Jeg er på ingen måde misundelig på det setup. Det fylder og det er grimt.



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 19:51:22
Svar/Indlæg:
316/10
#13 Oppainter får da også sponsoreret hardware. Desuden kan jeg ikke forstå at du synes det er mere ekstremt at bygge et holddown selv fremfor at bygge to kaskadeanlæg som macci har gjort det for nylig.



#16
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:00:07
Svar/Indlæg:
1135/38
Tak SoundWave kan se at vi har lidt samme den samme mening om det rod. for det er sku noget rod. se lige som det flyder med lort over det hele. jeg ville tage det mere seriøst hvis manden kunne få lavet orden i kaos. og få det sat i en kasse. Så er det sku i orden ellers kan jeg ikke bruge det til en skid. x(



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:09:10
Svar/Indlæg:
2664/97
17# SÅ en grim computer kan ikke bruges til noget.. :00 hmm jaja hver sin mening



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:14:42
Svar/Indlæg:
316/10
#15 og #17 > Det har jo noget med temperament at gøre, det er ikke alle der har behov for at hver enkelt del på deres computer er stylet til at passe perfekt til resten. Nogle har kun det behov at den skal være hurtig, meget hurtig. Jeg vil mene, at hvis man vil være lige så ekstrem som nogle af de gutter er, så må man gå på kompromis nogle steder.
Det lyder som om i gerne vil have en hurtig maskine som samtidigt er pæn at se på, det er meget fint, men det er unægteligt lidt svært at gøre to kaskadeanlæg pæne at se på hvis de samtidigt skal være lette at komme til.



#19
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:15:00
Svar/Indlæg:
1135/38
Har lige noget andet som jeg er meget træt af på den her side og det er at hvis der bliver postet en eller anden nyhed om en dude og hans livløse påfund så er det åbenbart ikke tiladt at sige sin personlige mening her på siden. Jeg har altid lært at man kommer sku længst hvis man er ærlig og siger det man mener om det man ser. og jeg ser på helheden og ikke kun det at hans cpu kører 5+Ghz.



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:25:13
Svar/Indlæg:
415/19
Jeg er max misundelig ;)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:33:45
Svar/Indlæg:
2353/24
det er da sejt, at en mand, når over de 5ghz, oss selvom han får sponsoreret delene. den salgs folk er nærmest et forbillede for en del af os hardwarefolk, for hvis de ikke var til, så var der ikke ret mange som overhovedet, ville kunne forstille sig kompressorkøling, da alle stadig kun ville køre med luft, og en aluminiumsheatsink. jeg kan også vende det rundt, og spørge, hvad skal jeg med en zalman 7000a-cu, da den kan køler min cpu ned til 36 grader, når en boxedkøler køler den ned til 42 grader??? forskellen, ændre jo ikke på hastigheden af cpuen??

mennesker konkurrere mod hinanden, enten på den ene eller den anden måde, hvor vi ville altid være bedst, og eftersom det gælder om at have den køligste cpu, og samtidig den hurtigste, så må man overclocke for at opmå hastigheden, men så stiger varmen også, så må man køle, og det skal være heftig køling, da temperaturen skal være laveste = man skal have 2 ekstremmer.



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:34:30
Svar/Indlæg:
4954/69
#21 Det er jeg ikke - er sQ ligeglad.. så længe mine spil kører 99 fps så er jeg ligeglad om en anden kører 200 fps :)

Og benchmarks.. jaa dem kan man ikke bruge til noget :)



Kejserkamla
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:46:28
Svar/Indlæg:
240/19
der er noget jeg ikke forstår der er nogle herinde der siger at man ikke kan bruge alle de MHz til noget det er løgn for det kan jeg og jeg er sikker på at der er mange andre der osse kan.

jeg er osse max misundelig :e





Kejserkamla
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 20:50:57
Svar/Indlæg:
240/19
hvad mener du med at man ikke kan bruge benchmarks til noget ??????



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 21:16:54
Svar/Indlæg:
141/80
jeg synes det er okay fedt at ny 5+ghz men synes samtidig at det absolut fedeste er at få en gammel celly 300a til at køre 640+mhz eller lignende cpu'er til at køre rigtigt hurtigt.. mange mhz er sjovt nok.. men jeg har den holdning at det er oc i % der er rigtigt fedt.. har sjældent selv en computer i så lang tid den når at blive pæn :P men for mig er det ligegyldigt, bare den hele tiden kører så hurtigt som jeg kan få den til, det behøver ikke absolut være hurtigere end andre, kun hvis det er deres hardware jeg bruger :P



#26
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 21:17:52
Svar/Indlæg:
1135/38
Det er jo nållert med alt det lort og rod når en MARK II GT på -50 kan klare de 5Ghz



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 21:19:25
Svar/Indlæg:
2353/24
en benchmark er bare et tal, og det har ingen indflydelse på om computeren overhovedet er god til det formål som den bruges til. mine forældre har en 1300 mhz duron, og jeg har en 2,4 ghz @ 3,0ghz, deres er hurtigere til at starte op end min er, så hvis det er at den skal være hurtig til at starte op, så er det ikke min man skal vælge, men derimod mine forældres.

dette er bare et eks. på at et tal bare er et tal, og det siger ingen ting.

et andet eks. er at pentium M, kører med 1,2-1,8 ghz, men en p4 2,4 ghz ikke er hurtigere pentium m`en.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 21:22:55
Svar/Indlæg:
2664/97
27# Mach II ;)

Men hvad nu hvis man vil ha den skal klare -111garader.. Kan du da ikke forstå at nogle folk interesere sig for nogle ting, og andre for noget andet. Du gider ikke der der, nej, men det er der altså nogle andre der gider. Nogle synes det er fedt at køre 5GHz mens andre kun vil ha 500MHz så de kan spille GTA 1. Nogen synes en stor bil er fed, mens andre synes den er klam...



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 21:26:02
Svar/Indlæg:
2664/97
28# Nogen kan lide at have noget at konkurere med. Og benchmark er det der bliver konkureret med her, og hvis man ikke gider være med i konkurencen, så lader man da bare vær med at gå efter det ultimative.. Ja det er dog bare tal, men de betyder noget for nogle.!



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2004 21:26:05
Svar/Indlæg:
141/80
samtidig med den gerne må være meget, rigtigt meget budget 🙂

#27 rod gør skam ikke noget, men hvis jeg skulle have den stående i stuen ville jeg nok heller ikke synes det var sjovt hvis jeg kun havde den..

#28 benchmark er da det der gør du kan sætte 2 helt forskellige computere op mod hinanden og se hvilken der er bedst til hvad.. for selv om en pentium m er hurtigere ved lavere mhz, så kan du jo godt have en p4nw 2.4@3.3 eller lignende som er hurtigere.. der er bare en sport, skal bare være for man kan sammenligne



Kejserkamla
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 21:31:13
Svar/Indlæg:
240/19
coctail undskyld jeg siger det men hvad er det du prøver at sige



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 00:11:39
Svar/Indlæg:
301/14
Først lige til de folk der siger at Macci får serveret tingene.. OPPainter fik hans system bygget op røg ud af kampen om 10K i 2003 da hans kaskade gik i kludder. En elektronikdel på Maccis XT eksploderede mens han bænkede det... Han fiksede det og vandt! :e

AXE:
Jeg synes en ordenlig rigged op spand har sin charme! ;) Hehe, da jeg læste dit første indlæg havde Winamp random listen slået over på Good Charlotte - The Anthem (føj!), der sang: "You, don't wanna be just like you" :e

Men okay.. Hvis du en dag begynder at interessere dig for maksimum OC sku du da prøve VapoChill og vandkøling, tjaa måske ku du ramme omkring 4.1GHz ;)



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 08:41:43
Svar/Indlæg:
4954/69
#25 det jeg mente var at JEG ikke går så meget op i benchmarks til at jeg vil bruge flere 1000 kroner på det.. det er helt iorden at der er mange andre der vil derfor jeg skrev "Det er JEG ikke" ;)

Så længe mine spil kører som det ikke noget jeg vil ofre penge på..



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 10:58:26
Svar/Indlæg:
1137/24
#27 Der er stor forskel på at idle ved 5 Ghz i Windows og så benche, når du nu referrerer til nVENTIVs 5 Ghz maskine på Cebit...
Tror ikke det er et helt tilfældigt setup de havde klasket op dernede...
/Thomas



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 13:44:50
Svar/Indlæg:
602/17
AXE:

Man bliver jo nødt til at starte et sted ikke. Mange ting heriblandt computeren var ikke særligt praktiske eller særligt kønne at se på første gang man fik skidtet samlet. Men det inspirerer folk til at gøre det bedre. Den første computer vejede flere tons (kan ikke huske hvor meget) og fyldte gud ved hvor mange kvadratmeter plads. Ikke særligt smart ville mange tænke - men se på en computer idag! Mange eksperimenter starter som det i nyheden. Det får andre til at tænke "hmm... det må sq kunne gøres på en anden og bedre måde" og før man får set sig om kommer der bedre produkter på banen der både virker bedre og er en del smartere at se på.

Så det kan godt være du mener det er totalt spild af tid - men det kan jo være det er det første skridt på vejen til en mere sindsyg form for kompressor køling.

Jeg håber du forstår hvor jeg vil hen ;)



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 16:31:30
Svar/Indlæg:
415/19
#35 Jeg kan kun være helt enig ;)

Det var ikke en tilfældig ES processor de havde der.



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 17:42:27
Svar/Indlæg:
722/35
Jeg ved ikke hvad det er man ser på billederne, men det har ikke noget med en pc at gøre.
Jeg er i princippet lidt enig med #28 i, at en benchmark blot er et tal. Selv om en bil A har flere heste end end en bil B, kan det skam sagtens være bil B der ligger bedst på vejen og har de bedste køreegenskaber.
Personligt mener jeg også at de fleste herinde går lidt rigeligt op i, hvor mange point deres maskine scorer i diverse benchmarkprogrammer. Men okay hver sin hobby.
Men man kan jo godt spekulere lidt over, hvad dem med maskiner der løber 3-4 Ghz egentlig bruger den til, eller har brug for sådan en hurtig maskeine til. Og lad mig bare sige det med det samme - spil interesserer mig ikke en dyt.




#38
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 18:39:10
Svar/Indlæg:
1135/38
36# Det jeg mener er at hvad skal man med alt det rod og 5 Compressor for at nå 5Ghz. Når en MARK II GT kan gøre det ligeså godt eller sagt på en anden måde hvad skal man med -100Grader når -50 er nok ja jeg spørger bare. og oven i det så kan man tilade sig at sælge ens hardware bagefter da det ikke har været VOLDBOLLET på det groveste i en MARK II GT.
Det hardware som han bruger der er sku ikke 5øre værd bagefter, det er jo heldt ødelagt. + det at jeg erligtalt syntes at det er noget fusk & sjusk på den måde det er lavet det er en stor klat rod og lort. Hvad skulle han gøre hvis han ikke havede haft Gaffatape og pollytanskum for ikke at nævne flamingo. 😕



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 20:26:37
Svar/Indlæg:
1137/24
#39 Syntes nu stadigvæk, at din referrence til nVENTIVs Cebit 5 Ghz-maskine ikke holder en yard i denne sammenhæng...
/Thomas



#40
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 21:22:39
Svar/Indlæg:
1135/38
Hvorfor gør den ikke det det er jo ikke alm. standart cpuer der er brugt begge steder.



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 22:49:43
Svar/Indlæg:
301/14
Der er een klar forskel:

De 5GHz på Cebit var med specialbygget bundkort fra ASUS.
Det er de 5.1GHz ikke! :i



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 23:25:49
Svar/Indlæg:
602/17
AXE:

Til at starte med:

Det er åbenbart blevet pointeret af henstenhenning 2 gange i denne tråd, at den stod bare og var idle... dvs... den lavede ikke en bønne... jeg kan sq sagtens få min betydeligt højere op hvis ikke den skal benche noget som helts... derfor ikke helt det samme... og som #42 (Mathias-K) nævner var det med special bundkort og ikke det vi andre har til rådighed... derfor en del bedre.

Nok om det:

Det er jo tydeligt du IKKE forstod hvor det var jeg ville hen i #36.
Det jeg mener er at der ikke er nogen grund til at forklejne de resultater de har opnået. Det har været et eksperiment i at se hvor meget de kunne få den op på - og så er det jo nok IKKE udseendet og hvor slidt HW'en er bagefter der tæller!
Det kunne jo også tænkes at de sidder nu og bryder hjernen for at finde en bedre løsning der kan det samme. Her tænker jeg på at de måske kunne lave deres setup mindre, hvilket ville gøre den både lettere og knap så ukompakt at flytte på - hvem ved?!

Til sidst:

Hvorfor kan du ikke bare acceptere at det er en hobby for nogen? Der er faktisk en del der synes det er fedt at se hvor meget en CPU fx kan komme op på koste hvad det vil! Det er jo ikke noget der kan skade dig på nogen måde.

Det er da fair nok du synes det er lamt, det undre mig bare at du virker som om du har super ondt i r***n over at de kunne finde på at lave sådan en artikel som denne. ?:(



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 23:26:18
Svar/Indlæg:
1503/128
Noget siger mig at der er nogen der har tabt et klaver på AXE's kat?

Det er da pinligt at en forumbruger på 32 år, kan formå at slå samtlige mindreårige i skældsord - og så i éen enkelt tråd.

Hurra for cascadekølere, og jeg synes det er GENIALT at folk gør så meget for det!

Der er folk der fyrer 10.000 af om måneden på at holde en gammel folkeracer kørende - fordi det er deres hobby. Ja, det ville da være både pænere og måske for nogen mere logisk bare at bruge 100.000 på en bil der kører perfekt fra starten af... Get it?

Didnt think so...



#44
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2004 23:49:59
Svar/Indlæg:
1135/38
Okay ja jeg kan da godt se at der er nogen her inde som mangler nogle år på bagen indnu inden fornuften trænger igennem,
men det er så en anden snak. men jeg ved godt hvad det drejer sig om. Men jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke kan laves ordentlig fra starten af. Det er jo noget fis det andet med alt det rod osv. for det er jo åbenbart ikke penge de mangler så jeg kan virkelig ikke lige se hvorfor det skulle være sværrer at lave det ordentlig. Det kan jo umulig blive ringer end det er nu med alt det rod. :l



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 00:03:04
Svar/Indlæg:
1503/128
Før fornuften trænger igennem?! Jeg kender 14 årige der har sluppet glimrende afsted med langt mere fornuftige udtalelser end dem du er kommet med i denne tråd, så tjek lige din egen historie før du begynder at kaste om dig med paniske afledningsmanøvrer...

Det er fair nok at du ikke synes om den pågældende nyhed og dens indhold, men kunne du ikke bare lade os andre have vores mening også?

Du får mig ikke til at trække i et par grønne sko med lyserøde snørebånd, bare fordi du synes alt andet er "latterligt" og "rodet" - hvis du kan se logikken i det jeg prøver at forklare...



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 00:03:26
Svar/Indlæg:
602/17
AXE:

"Okay ja jeg kan da godt se at der er nogen her inde som mangler nogle år på bagen indnu inden fornuften trænger igennem"

Slap nu lige af manner! ;) Der er ingen grund til at blive sur.

Grunden til det er så rodet som det er er sikkert fordi det er et rekord forsøg... og så er det ikke udseendet der er det afgørende... det er jo ligegyldigt om det ser godt ud sålænge det virker ;)

Men jeg vil da give dig ret i at kønt er det ikke.... men i det her tilfælde er det jo som sagt underordnet...
Var det en standard maskine som blev brugt hver dag som med de fleste andres computere ville jeg da give dig ret i at det ikke var sønderligt smart....



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 08:31:17
Svar/Indlæg:
1604/60
Fuck det ser vild ud med den køler opstilling på billede 4, jeg har Vapochill og den er moddet, anden køler osv osv det virker fint, men det kunne da være skægt at slå en af de vilde rekorder :)

Mit system kan slæbes med når der er game, det kan køre 24/7 og det er vigtigere for mig end en eller anden rekord ;)

Men cool nok for dem der gider nørde med det, så kan vi andre se hvor langt et stykke isenkram kan skubbes :D



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 09:49:26
Svar/Indlæg:
1581/5
Overclocking handler om de fleste om at få god ydelse ud af et "billigt" system.

Da vapochill i sin tid kom på gaden var det med celeron 300@500 333@550

Her var der tale om et kølesystem til ca. 5000kr, og en cpu til 800-1200kr hvor imod en p2 450 kostede 5500kr, så der var "næsten" økonomi i at købe en kompressor køling, da man jo havde mulighed for at skifte til en større cpu senere uden store omkostninger.

Jeg er helt enig med AXE i at man ikke kan bruge benchmarks til "noget" i den sammenhæng at det ikke er derfor man har en hurtig computer.

Benchmarks er med til at vise om systemet er konfigureret optimalt, og for at sammenligne - men når det er gjort, så tag for FANDEN da og brug computeren isteddet for at snakke om syntetiske tal.

Lille jonas på 13 år der har en duron 1200 og fifa 2003 har klart mere fornøjelse af sin pc, end personen med dual-cascade køling i denne artikel.
Tilfredsstillelsen ved at lave et så stort stykke ingeniør arbejde giver jo helt sikkert en tilfredsstillelse, men det er ikke i forhold til pc'en.

Idag er det efterhånden blevet sådan at alle skal have vapochill for at nå "over 20.000 3dmark" point.
Da der ikke er spil eller programmer hvor der er væsentlig forskel på 3300mhz og 4000mhz, det er synd og skam, køb hellere en bedre monitor, bedre mus/tastatur og lydanlæg, og BRUG FOR H. SÅ DEN COMPUTER.



#49
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 17:11:55
Svar/Indlæg:
1135/38
:e