AMD Athlon 64 test: 32 vs. 64 bit.

Litteratur d.  06. april. 2004, skrevet af KIJ
Vist: 1149 gange.

KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2004 23:32:24
Svar/Indlæg:
499/767
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 11:22:26
Svar/Indlæg:
3385/80
Jamen det er jo rigtig nice ydelse den giver :e



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 12:03:41
Svar/Indlæg:
2307/37
Ja det er sgu' ikke så ringe, som man siger ude vestpå. :e

Og nu hvor Intel (langt om længe) har valgt at følge med på X64-32 teknologien, så skal vi nok se programmer i stor stil blive optimeret.



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 12:32:55
Svar/Indlæg:
2502/221
nice!

det ser da vilderer ud! så vent til alle programmer osv er 64bit optimeret :D



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 13:36:12
Svar/Indlæg:
592/17
Mig snart have 64 Bit processor. :e :e :e
Hvornår kommer den "the final" XP der er lavet til 64 Bit?? Syntes at den hænger lidt hos Microsoft nu! :l
Gider da ikke køre med sådan en skod Beta..



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 17:10:34
Svar/Indlæg:
1996/65
#5 ... mon ikke det skyldes at spillene var lavet til Win 32 bit og ikke 64 bit ...

Jeg har også set tests hvor windows 32bit programmer klarede sig noget bedre i Windows 32bit OS ... end de gjorde i Windows 64bit OS ... og det skyldes sikkert at 32 bit programmer skal emuleres for at køre i 64bit ... og det køre ikke helt optimalt endnu med den beta af windows xp 64bit ... hvilket nok også er gunden til at windows xp 64bit ikke er final endnu ... !



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2004 17:15:04
Svar/Indlæg:
415/19
#5

Det er rigtigt at 3D-grafik endnu ikke kører hurtigere under nogle af de nuværende 64-bit OS, men det skyldes nok nærmere GFX driverne, end noget andet.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 18:15:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Måske fordi alt andet end lige netop Win 64bit, kørte med 32bit.

Hør. Det er logik for perlehøns at ikke bare kvalitet men også ydelde bliver mærkbar forbedret, når "alt" kommer til at køre 64bit.

Mon ikke Prescott (64bit) og AMD64 skulle kunne "rykke" markedet lidt?! Der sker så meget nu her: NV40/R420, AMD64 Intel64, flotte spil, bedre lyd... generelt, så får hele industrien et gevaldigt ryk opad...

Så hæng du bare på, du skal nok få noget at se mht. 3D ;)



Crucial-Kid
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2004 18:55:31
Svar/Indlæg:
37/1
DotDKay har ikke været online i et stykke tid, så jeg tillader mig lige at svare for ham.

Angående 64 bit spil benchmarks, så har problemet været, at der ikke er nogle ude vi kunne bruge til at benchmarke. Det var meningen, at vi skulle have haft en 64bit version af UT2003 (i husker sikkert den snak der var om den for et godt stykke tid siden). Desværre blev den version droppet, til fordel for UT2004. Alle benchmarks er valgt ud fra at de skal have understøttelse for 64bit, alt andet giver ingen mening som TroelsOlesen er inde på.

Hvad angår generelt spil optimeringer til 64 bit, så har Gabe Newell udtalt følgende:
"Hyper threaded CPUs attempt to extract thread-level parallelism, as opposed to traditional pipelined architectures which attempt to take advantage of instruction level parallelism. Hyper threading can be somewhat unpredictable in terms of the performance impact, as you can, in some cases, run slower.

Implementing and maintaining a "deeply" multi-threaded version of Source would be a pain (i.e. multi-threading the renderer). Implementing a hacky version (e.g. having a discreet physics thread or running the client and server in different threads) is something we may do depending upon how much bandwidth we have before we ship. Right now we don't get nearly as much bang for the buck working on hyper threading as we do on other optimizations. That may change as we run out of things to optimize.

64-bits, in contrast, is a one-time cost and is fairly simple to take advantage of. It's a huge win for tools as it not only gets more work done per instruction, but it also gets us past the current memory limitations, which are a problem for us today on tools."
- Kilden er nede men det står i en af vores tidligere nyheder.

#7 pejsen - Jeg tror ikke driverne er en særlig stor stopklods. nVidia har trods alt haft 64bit drivere ude i et godt stykke tid. Der er langt mere at hente i koden til spillet og sikkert også lidt i OS'et.

64bit versionen er udskudt lidt, men det er så vidt jeg ved ikke pga. understøttelsen af 64bit applikationer tager længere tid end beregnet, men at nogle af de andre funktioner de vil have implementeret tager længere tid (Hmm Intel pres? :). Men hvad angår udbredelse, så har det været AMD der har fået netop deres 64bit stadfæstet som standard (Intel droppede jo deres egen), men det bliver Intel der for alvor vil gøre den udbredt.



M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2004 12:22:13
Svar/Indlæg:
477/254
64Bit skridtet skal sq tages på et eller andet tidspunkt og med den test der ser det også lovende ud med performance. Specielt efter at Intel har meldt ud at de mere eller mindre stopper deres MHz ræs.
Jeg gider dog godt nok ikke at investere i det endnu. Tror jeg vil upgrade til 64 bit når longhorn kommer engang.