luft i systemet efter stilstand

Vandkøling d.  25. marts. 2004, skrevet af DragonOne
Vist: 255 gange.

DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2004 08:55:01
Svar/Indlæg:
240/44
Jeg har samlet mit anlæg her for 2 dage siden nu og der er ingen synlige leaks.. dvs. der kommer ikke noget vand ud...

MEN hvergang jeg starter systemet efter længere tids stilstand er der luft i.. jeg har også til tider kunne se disse luftbobler bla. ved cpu-hovedets studser, men jeg kan ikke lure hvor luften kommer IND henne...

Alle slanger er monteret med enten spændebånd eller strips og der er teflontape på alle studse.. alt ser ud til at sidde tæt og fint?????



lorte_server
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2004 09:00:26
Svar/Indlæg:
68/4
Der er bare luft i systemet
det går væk med tiden



Dalum
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 09:02:01
Svar/Indlæg:
53/17
der har sikkert været lidt luft i nogle af dine dele da du samlede det. brøv at åbne det og fyld det helt op med vand den her gang.



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2004 09:08:42
Svar/Indlæg:
240/44
hm.. kunne godt være radiatoren der har noget luft i sig.. der var et enkelt sted, hvor der var en slange, der lukke luft ind, men det skulle være slut..

#2 ) => eftersom min radiator sidder i toppen af maskinen og er horisontalt placeret kan jeg desværre ikke fylde vand i den inden jeg sætter slanger til :e men ideen er god nok :) har ikke mulighed for at samle systemet uden for comp'en inden jeg monterer det pga slangernes placeringer/dimensioner (slangen fra reservoir til radi er 15 mm. ;) )