Opgradering af Coolerkit' s vandsystem!

Vandkøling d.  24. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 357 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
24-03-2004 17:17:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Jep...

Har erfaret mig sådan et sæt af en kamerat for 500kr. Og det virker også som det skal... Men nu er jeg kommet til det stadie at jeg meget gerne vil ha det opgraderet til noget bedre...

Det er dette kit jeg har:
http://www.coolerkit.dk/produc...
Udover dette har jeg dette reservoir:
http://www.coolerkit.dk/produc...

Og så vil jeg høre hvad i mener jeg skal opgradere, og beholde...

Kom frisk med nogle bud... Penge er ikke det HELT store problem... Men lad nu vær med at finde noget der koster en 5000kr ik?? :p

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 17:31:02
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvis det var mig, så tilføjede jeg gfx kølehoved, og så var det det..



ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 18:19:51
Svar/Indlæg:
262/26
Pumpen er ok - kølehovedet ligeså... Men radiatoren ville jeg udskifte til en multi-pass (altså med mange kanaler der løber parallelt, istedet for et langt rør). Der er flere bud på hvad det kan være, men en heatercore fra www.vcore.dk vil være et rigtig godt bud - og jeg vil skyde på, den har omtrent samme størrelse som din nuværende.
Dette for at forbedre flowet i kredsløbet, hvilket er vigtigt når næste skridt burde være at tilføje et kølehoved til grafikkortet.
samtidig med alt dette burde du opgradere alle studser til 12mm.
De samlede omkostninger vil ligge omkring 1000,- og så har du det fede system



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 02:14:30
Svar/Indlæg:
6624/113
Forskellen i slangestørrelse giver _INTET_. En kraftigere pumpe giver _INTET_...

En større vandkøler - DET vil til gengæld være noget du kan mærke. Og det er ikke så vigtigt hvilket grafikkort hoved du tager - de yder tæt på ens allesammen. :00



Niels^
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2004 21:50:10
Svar/Indlæg:
194/16
Jo det er det samme.
Og jeg kan klart anbefale den heatercore fra www.vcore.dk har selv 2 i mit sys og de køler mega godt....



ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 09:03:57
Svar/Indlæg:
262/26
#4: bavl! det er flere steder vist at større flow, forbedrer køleevnen. jeg har indtil flere gange opfordret dig til at læse http://forums.procooling.com/v...
for en forklaring på hvad større flow gør for temp...

Opgraderingen til 12mm, er lige så meget foreslået, fordi det oprindelige spørgsmål gik på hvad der kunne gøres bedre - og dette vil gøre det bedre.
Men som Sajmon rigtigt nok skriver, er valget af kølehoved til GFX en smule underordnet - de er temmeligt ens.
Hvis der sidder en blæser på NB, og den irriterer (støjer), vil det naturligvis være smart at skifte den ud med et kølehoved - igen vil du drage nytte af at skifte til 12mm, da gennemstrømningen efterhånden er kraftigt nedsat (radi + 3 kølehoveder).



ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 03:20:02
Svar/Indlæg:
262/26
#8:
Tjo, forstand og forstand - det er der jo nok delte meninger om :00
Ang. radiator: Som sagt vil jeg anbefale den fra www.Vcore.dk (på deres side hedder den heatercore) sammen med en fanduct. Den kan uden de store problemer sidde over PSU'en i dit cheftech - du skal muligvis skære lidt i det for at få plads til den - men den kan være der. en test af radiatoren findes her: http://www.ocshoot.no/procore....

Med mindre du har specielle præferencer ang. kølehoveder, kan u i princippet lige så godt købe resten derinde også - om ikke andet for at spare porto ;)
Så køb du bare kølehoved til GFX og NB samtidig begge naturligvis i 12mm. Når du alligevel er ved at handle ind, så køb noget Clearflex slange i størrelse 12mm (4m burde være nok), og følgende studser:
4x12mm studser 1/4"NPT i messing.
De burde ifølge alle de oplysninger jeg har været i stand til at fremskaffe, passe i både dit reservoir og i kølehovedet.
Derudover mangler du bare noget teflon-tape, så du kan tætne, når du samler fittings og hoveder/reservoir.
Go' fornøjelse 8)

En sidste ting: Ovenstående er *ikke* den billigste løsning, men såvidt jeg forstår, var din mening mere at opgradere til noget 'ordentligt' og derefter være fri for at tænke på, om det nu også er godt nok, det du har købt. Hvad jeg har skrevet, repræsenterer hvad *jeg* ville gøre med det budget du har lavet... Prisen for hele herligheden ender i øvrigt i nærheden af 1700,-...





ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2004 21:07:53
Svar/Indlæg:
262/26
#10:
"kan ikke li'" - hvad er der galt med dem?
Derudover: pumperne fra Coolerkit er såvidt jeg ved de samme som alle andre fører - og dem er der vist ikke noget i vejen med... Der er en test af pumper på www.procooling.com under artikler i venstre side - "pump comparison by phaetus" hedder den vist nok. Der er læsestof nok til at træffe en velfunderet beslutning...



Niels^
 
Superbruger
Tilføjet:
02-04-2004 13:13:47
Svar/Indlæg:
194/16
Jeg vil anbefale en Hydor L20 ell. L30 kommer helt an på hvordan din pengepung har det... :)
Jeg har en L20 pumpe, og der er ingen problemer med den, og slet ingen støj så længe den ik står op af noget.