Tre muligheder til setup - et valg... nogle i

Vandkøling d.  29. februar. 2004, skrevet af JB:-)
Vist: 408 gange.

JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
29-02-2004 01:26:36
Svar/Indlæg:
207/50
Hej på den anden side

Jeg har tidligere lavet et indlæg for at for nogle ideer; hvordan jeg skal få plads til noget vandkølning i et Sonata kabinet. Det har jeg fået nogle ideer til nu, men du har jeg kommet til at overveje et par ting.

Jeg er blevet enig om at jeg vil have noget vand i systemet, da jeg er træt af alle de blæsere... de larmer for vildt ☹ Hvad jeg ikke kan blive enig med mig selv om er, hvad jeg skal bruge pengene til. Som jeg ser det, er der tre alternativer:

1. Ekstern køling- f.eks. Koolance EXOS,
2. Sæt - f.eks Swiftech 8500X-P eller
3. Noget jeg selv sætter sammen.

Der skal dog siges et par ting - jeg har kun plads til en 120mm rad og lige meget om et evt. sæt indeholder det eller ej vil jeg montere et VGA hoved foruden et CPU hoved.
Spørgsmålet er så, hvad jeg skal gå efter, hvad jeg har lagt mærke til er at prisen ser ud til at være den samme i den sidste ende, eller er jeg galt på den?

De fleste af jer fanatiker (ment som noget positivt) sværger helt sikkert til at lave det hele selv og det forstår jeg godt, en kok vil nok heller ikke købe ind i Bilka. Om jeg dog skal købe et sæt eller selv sætte noget sammen bliver der kun plads til en 120mm rad., som vil blive placeret udenfor (bagsiden ved blæseren).

Om vi lægger alle vores holdninger og ideer på hylden, hvad vil så være det bedste for mig? Det skal ses ikke høres 🙂

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2004 02:40:33
Svar/Indlæg:
6624/113
Koolance Exos eller Asetek Waterchill.... Begge er kanon sæt som opfylder dine krav og er nemme at montere + ser ok ud. ;)

Der er skam ingen fanatikere der vil kræve at man samler et sæt selv af løsdele idag. Grunden til at mange holder på den løsning, er at det virkede for dem men samtidigt var tæt på den eneste mulighed for bare 4-5 måneder siden. Det er faktisk først for nyligt der er kommet rigtigt gode færdige sæt på markedet, og derfor vil mange holde på løsdele. Færdigtbyggede sæt tiltaler f.eks ikke mig, men jeg har den omvendte indgangsvinkel til det i forhold til f.eks dig. Jeg vælger først stumperne og køber så kabinet efter det. :00



Polle404
 
Superbruger
Tilføjet:
29-02-2004 10:22:17
Svar/Indlæg:
322/10
Høps,
må erklære mig enige med Sajmon (tør man andet? ;) )

Har selv et Swiftech 8500X-P + NB & GPU, og kan anbefale det.

dog skal du være opmærksom på at det kommer med en 80 mm radiator, ikke en 120mm.



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
29-02-2004 14:38:55
Svar/Indlæg:
207/50
#1 Så er jeg blevet det klogere... tror også jeg er mest til noget samle selv.... så jeg kan placere det inde i hende :p
Kunne godt se nu at jeg nok skulle have lavet det omvendt, men det er først nu jeg er blevet interesseret af vand.

Tak for jeres input, bare kom med mere om der er flere guldkorn, eller for den del andre meninger.



Niels^
 
Superbruger
Tilføjet:
29-02-2004 22:49:47
Svar/Indlæg:
194/16
Altså personligt mener jeg sammel selv er det bedste, idet man ved hvad det er samlet af og hvordan det er samlet...
Man kan også sige at ved sammel selv kan man selv regulere om det skal være lille, normalt, stort eller ekstremt...
Men selv ville jeg vælge et samlet sæt hvis det ikke skal fylde ret meget og hvis du ikke skal clocke det vilde...



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
29-02-2004 23:04:46
Svar/Indlæg:
207/50
Jeg har været inde og taget en kig på de forskellige Asetek systemer, men da det eneste man ved om elektronik er at man ikke skal stikke to strikkepinde ind i elkontakten, kan der godt opstå nogle problemer.

De laver både sæt med 220V og 115V... jeg er godt klar over at det er forskelligt fra land til land, men er det hvad der menes med det eller er der andet i farvandet??



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2004 23:12:52
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg har faktisk gjort som Sajmon siger, jeg har bestilt tingene. Solgt mit gamle kabinet og købt et Lian Li PC70, så der kan være en Dual radi i toppen.......

Det der med spændingerne er intet andet end at det også skal kunne sælge i USA og andre lande hvor de har 110-115 volt.



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 00:08:18
Svar/Indlæg:
207/50
#6 Hvad er dine erfaringer med støj fra pumpen??



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 00:28:43
Svar/Indlæg:
2192/67
Tjaa man skal sørge for at den sidder ordenligt ellers kan den godt finde på at brumme lidt engang i mellem. Udover det siger det bare et lille blub en gang i mellem. Noget som er lidt irriterende ved det sæt er at blæseren larmer ved 7 volt, simpelt fordi at den køre for langsomt. Eller det tror jeg da. Jeg har solgt mit eget kit, så jeg er ved at opbygge mit eget sæt, men det koster en del flere penge og meget mere tid (hvilket der er meget mangel på). Men jeg syns at du skal købe det der Exos system, for det er klart det nemmeste at montere/afmontere. Også behøver man heller ikke at lave nogle huller for at det kan fungere.



oksejohn
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 19:59:24
Svar/Indlæg:
66/9
Når du skriver "hej på den anden side" - hvad mener du så?
Hvis du mener at du er i USA så kan jeg VARMT anbefale DangerDEN (rigtig god service) - det er der jeg har købt mit, og det virker perfekt - det er et samle selv eller hvad man nu kalder det :e indeholdende:
CPU: DangerDEN Maze3 SocketA
GPU: DangerDEN Maze4 GeForce4
RAD: BlackICE extreme 120mm
PUMPE: EHEIM 1048
FAN: Papst 120mm low-noise
Alle med 12mm studse, hvilket nedsætter støjen fra pumpen til et minimum.

Held og lykke med projektet :e



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 22:58:19
Svar/Indlæg:
207/50
#8 Jeg har som sagt også haft en ekstern enhed med i mine overvejelser. har bare en ide om at de larmer mere, hvorfor ved jeg egentlige ikke.

#9 Nej, jeg må nøjes med at være i gode gamle Danmark, hentyder bare til den anden side af skærmen :00

Jeg vil da tage dine kommentarer med i mine overvejelser, har hørt en hel del om DangerDEN så et eller andet godt må der jo være ved dem.