jeg skal bruge en splitter.....

Vandkøling d.  27. februar. 2004, skrevet af DragonOne
Vist: 544 gange.

DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 00:25:46
Svar/Indlæg:
240/44
davs endnu en gang...

Jeg skal (som nævnt) bruge en splitter. Men det er jo ikke bare hvad som helst..

indgangen skal være 16mm. og udgangene 10mm.

jeg har materiale til studse, men jeg mangler lige en ide til at få lavet et kammer....

krav til objektet : det må ikke koste noget! (det ville stride imod hele ånden i mit projekt)

Så kender du til en dims der ville kunne bruges - evt. fra den daglige husholdning - så smid et par linier.. jeg mangler noget inspiration....

greetz

Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2004 09:59:21
Svar/Indlæg:
10398/435
skil jers vaskemaskine ad, der er helt sikker sådan en dims! :e
hvis der ikke er kan du gå i silvan og stjæle én, ellers må du stjæle penge til at købe én... det koster ikke noget :00



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 13:26:25
Svar/Indlæg:
316/10
Hvad er ingenting?
Jeg kører med 12mm til og fra reservoir. Derfra splitter jeg op i 10 og 12 mm. Dette gør jeg med et reduktions T der har 12mm i hver ende og 10mm i siden. Det der sidder på 10 mm grenene er altsammen noget der ikke skal bruge lige så meget køling som det på 12mm grenen, derfor betyder det ikke noget at et T hindrer en smule flow ud i 10mm grenen. Men det ved jeg ikke om er noget du kan leve med.
Ellers har bladerunner lavet noget i plexi, men det kræver jo at man har sådan noget til at ligge.
Fortæl lidt mere, så bliver det lettere at hjælpe.



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 09:31:26
Svar/Indlæg:
240/44
sry, men jeg har ikke været i nærheden af en PC på det seneste...

Sagen var, at jeg skulle bruge en dobbelt 10mm. forgrening i forhold til mit kølehoved (et CV2 fra Waterheads) og der kommer en 15 mm. streng fra min radiator.

Det ER lykkedes mig at hitte noget til at lave denne forgrening - skal nok prøve at få smidt et billede op i min profil en af de nærmeste dage..... :)



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 11:13:23
Svar/Indlæg:
240/44
Så kom der billlede på (se profil)

Det er en beholder, der har indeholdt noget Propyl-alkohol.

Jeg har boret igennem låget med et 16mm. spadebor - lidt tricky, da det er et af de der "børnesikrede" låg.

Der er boret et par 10mm. huller i siden og sat pakning på studserne indvendigt.

så er der sat et stykke standard elektrikker rør ned i i låget og der er så fuget op med silikone og låget er skruet på.

plain and simple :)