Vand i Antec Sonata, men hvordan?

Vandkøling d.  22. februar. 2004, skrevet af JB:-)
Vist: 412 gange.

JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2004 23:57:58
Svar/Indlæg:
207/50
Hej på den anden side af skærmen... ved du er der inde :p

Jeg er den typer der hader larm med mindre det kommer fra nogle store højtalere; dette gælder også for min rig. Så kan jo ikke bare smide en masse blæsere i, og så må man vel hælde noget vand i hende 8)

Det er jo alt i alt en fin beslutning, men hvor skal jeg have det hele?

Jeg har en Sontata, hvor jeg har lykkes at fylde alle 3,5 pladserne ud og en enkelt af mine 5,25 pladser, så jeg står og mangler nogle forslag til opsætning af de forskellige vanddele - hvordan får jeg plads til det?
Jeg har ikke noget imod at lave nogle ting fra bunden, men kan ikke selv se, hvordan jeg kan sætte det sammen?

Bland andet har jeg leget med ideen om at sætte en innovaKonvekt ( http://www.innovatek.de/conten... ) radiator fra innova på ydersiden, men ved ikke lige hvordan jeg skulle få plads til at trække rørene igennem siden pga bundkortet :|

Om du mangler en ide om, hvordan min maskine ser ud, kan du tage et kig på min profil.

Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 01:05:19
Svar/Indlæg:
3346/81
Der er en ovre på Aseteks hjemmeside der har fået bokset noget vandkøling ind i et Antec Sonata kabinet - du kan se det på dette link:

http://forum.vapochill.com/sho...

Meget plads er der godt nok ikke at gøre godt med!

Tomgun



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 09:42:51
Svar/Indlæg:
207/50
Kan godt lide ideen... det bliver dog noget arbejde at få sat noget køling til GFX og chipsettet. Kan man egentligen klare sig uden til chipsettet?

Er det egentligen nok med en 120mm rad. til et helt system, eller skal jeg have fundet plads til 2 :00

Lidt noget andet, findes der egentligen noget lyd der ude, jeg kan streame for at høre, hvor meget larm et vandanlæg laver?



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 09:59:03
Svar/Indlæg:
3346/81
#2 - jeg ved ikke om der findes lydfiler med vand - men du kan jo prøve at sætte gang i et antal blæsere ved den volt du har tænkt dig at køre dem på plus 1 for at simulere pumpen - så er lyden ihvertfald ikke højere.

Chipsettet er klart det der bedst kan klare sig uden - jeg har ikke checket din profil, men der findes jo både passive og aktive luftløsninger.

1 x 120 mm køler balancerer ved CPU/GFX - men ideelt skal der 2 x 120 til for at få et super resultat - det kan jo nemt nærme sig 200 Watt der skal fyres af til omgivelserne.

Tomgun



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 14:56:17
Svar/Indlæg:
207/50
#3 Jeg vil prøve det med lyder for at få en ide af det ;)

Det med pladsen bliver et alt større problem kan jeg jo regne ud :00



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 17:41:56
Svar/Indlæg:
207/50
Jeg er åben for ideer, om der er andre der har nogle ideer til indretningen af små boligforhold.

På en eller anden måde skal det vel nok lykkes :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 20:39:46
Svar/Indlæg:
3346/81
Nu er jeg jo ikke nogen anden, men kan der klemmes en køler/120mm ind i toppen mellem PSU'en og CD skufferne?

Fra billederne at dømme kunne det næsten se sådan ud?

Tomgun

P.S. - Rart at se nogen der er vild med 100 meter skoven - min favorit er Pooh.



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 23:57:32
Svar/Indlæg:
207/50
#6 Det er helt i orden med mig om du har flere personligheder, den slags skal der være plads til :e

Om jeg flytter min CD en gang ned skal der egentligen nok være plads... kan godt regne ud at du vil have at jeg laver hul i mit fine kabinet, men det har jeg nu ikke de store kvaler med :00

Så kan man jo altid sætte noget måludstyr ind der istedet
:i

Angående lyden... har du ikke mulighed for at optage noget audio af din egen rig sådan cirka en meter fra den? Ha et anspændt forhold til lyd forstår du.

Fedt at høre... her selv en forkærlighed for Tiger, har nogle gentræk :e



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 18:18:18
Svar/Indlæg:
207/50
#8 Jeg har alle mine interne 3,5 optagede med HDD... et store kabelrod, du kan de hvordan det ser ud på min profil.

Pumpen kunne jeg dog nok stille i stil med det link Tomgun har forsynet tråden med:

http://forum.vapochill.com/sho...

regner med at forsyne maskinen med noget ordentligt styre- / måleudstyr, så skal bruge en 5.25 bay til dette.

Jeg har også leget med ideen om at sætte en rad på ydersiden af kabinettet, der er jo ikke mange ben i at klippe gitteret af, og så bore et par hul for at føre vandet tilbage. Så skal der vel også vær mulighed for afkølning fra omverden.

Ved ikke hvordan ideen med badekarret virker, har dg bange anelser... kæresten har dog forslået det samme
:e

Havde mere tænkt på et resevoir som kunde side i en 3,5 bay.

Jeg skal nok sørge for at tage nogle billeder når det engang er på plads, men det kommer til at tage lidt tid, da jeg først og fremst skal have købt nyt MB, så jeg ikke skal samle tingene alt for mange gange.

Jeg vil til og tage en kig på nogle forskellige mærker inden for vand, og håber så i vil give jeres mening til kende om mine valg til den tid.

Om der er nogen der har flere forslag til setup eller yderlige forslag hører jeg gerne 🙂