Hydor L20?!

Vandkøling d.  20. februar. 2004, skrevet af Mathias-K
Vist: 398 gange.

Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 12:53:16
Svar/Indlæg:
301/14
Hej.

Jeg har lige købt en Hydor L20 pumpe. Når jeg nedsænker den i vand og tænder for kontakten sker der ingenting. De bobler lidt når jeg nedsænker den, det er det eneste action der sker... :l Hvad gør jeg? Skal man have et relæ eller hvad? ?:(

Skal ud at købe vand klokken 2, så jeg vil gerne have et hurtigt svar :)

Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 13:05:50
Svar/Indlæg:
3346/81
En helt almindelig Hydor L20 (220V) skal da bare starte. Den er jo beregnet som dykpumpe - så der skulle ikke være noget der.

Kan du ikke mærke noget sug på den vandrette stuts (indløb) eller tryk på den lodrette (udløb)?

Tomgun





Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 13:39:36
Svar/Indlæg:
301/14
Der sker ikke rigtig noget... :l

Hvad fanden er det for noget lort jeg har købt..? x(



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 13:54:55
Svar/Indlæg:
3346/81
Sikker på der ikke sidder noget "transportbeskyttelse" under toppen - altså indsugningen? Hvad siger manualen?

Tomgun



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 14:13:52
Svar/Indlæg:
301/14
Jeg har købt den brugt af en bruger herinde, så der var ingen manual med.

Jeg allierede mig med en vandekande, og der er "hul igennem" både horisontalt og verikalt... Jeg er nybegynder i vandkøling, men jeg kan ikke forstå at der ikke bliver flyttet noget vand.. :l



sgt.hp
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 14:32:50
Svar/Indlæg:
436/69
Tror muligvis det ha være, hvis du har en slange på udgangen, og der slet ikke kommer vand ind til centrifugen, at den så ikke vil.

Lige da jeg satte mit vand til gad min L20 ikke at starte altid. SÅ åbnede jeg pumpehuset, og pillede anker (er det ikke det den roterende magnet på en elmotor hedder?) og empreller (vist heller ikke rigtigt, men håber du forstår) ud, og tømte rummet bag pumpehuse for vand, og siden har den bare kørt.. 8)

De kunne lyde som om det var en af de 2 ting der kunne være galt. Håber det hjælper.



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 14:36:54
Svar/Indlæg:
301/14
Jeg har købt den brugt af en bruger herinde, så der var ingen manual med.

Jeg allierede mig med en vandekande, og der er "hul igennem" både horisontalt og verikalt... Jeg er nybegynder i vandkøling, men jeg kan ikke forstå at der ikke bliver flyttet noget vand.. :l



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 23:28:56
Svar/Indlæg:
3346/81
#6 - den skal selvfølgelig flytte vand!

Men som #5 skriver så kræver det selvfølgelig at dyret kører og får noget at leve af.

Har du et par stykker slange? Så smid dem i ind og udgang.

Lad indgangen pege noget der ligner 45° op i luften start den, og hæld vand i - så skulle den gerne skyde det ud!

Gør den ikke det bliver du nødt til at pille fronten af. Sæt strøm til og se om akslen eller impelleren kører rundt.

Gør den ikke det, så følg #5's forslag. Stadig ingen held, så må du dunke sælger oven i hovedet.

Tomgun



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2004 10:52:50
Svar/Indlæg:
301/14
Hej

Min far, der er en del mere handyman end mig :r, legede lidt med den og fik den samlet. Der var en masse blåt væske i den midterste del af rotoren.

Den virker da nu, men den vil kun starte hver anden gang. Så hver anden gang den skal tænde skal jeg tage sugekopfødderne og fronten af, dreje på det blå "tandhjul" derinde, samle det igen, og så kører det. Det holder jo bare ikke.

Min far siger at det er fordi pumpen er slidt og ikke kan trække læsset, men hvad kan man gøre? Skal jeg have fat i sælger?



o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2004 10:58:12
Svar/Indlæg:
937/191
det er jo en af de "ulemper" der er ved at ville købe brugt og BILLIGT!



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2004 10:58:42
Svar/Indlæg:
3346/81
#8 - jeg synes du skal lade handlen gå tilbage - hvis den kun vil køre hver anden gang, så kan du jo ikke bruge den til en PC.
- så tag du fat i ham der solgte den, og forklar ham situationen.

En ny Hydor koster ikke alverden, og så har du garanti og hele dynen.


Tomgun




sgt.hp
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2004 11:15:44
Svar/Indlæg:
436/69
Er i sikker på at der er helt tømt for væske "ude bagved"(der hvor magneten sidder)?? Det var det der fik min til kun at starte hver anden gang.!

Dengang var jeg nødt til at "dunke/slå" til den for at den fik startet.

Det kunne også lyde som om der er et eller andet der klemmer de roterende dele. HAr i tjekket at lejrene er rene.

Tror sQ snart ikke man kan slide sådan en pumpe op ved at bruge den til vandkøling. Det er jo ingenting i forhold til at stå i en havedam el.



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2004 17:07:35
Svar/Indlæg:
301/14
Jeg kan ihvertfald ikke få den til at virke...

Har snakket med sælger og er ved at finde ud af noget..