Asetek Waterchill

Vandkøling d.  18. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 427 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2004 13:54:59
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg overvejer at købe et asetek waterchill, det store sæt til cpu/vga/chipsæt.
Hvornår kommer den nye køleprofil til cpu'en? og hvor meget bedre er det, i forhold til det gamle? Kommer der et nyt sæt, med den nye køleprofil i??

En anden ting, er der nogen der har nogen lydmålinger? Hvor mange dB sættet larmer med når den medfølgende blæser kører med 7v og 12v??

På forhånd tak.

K2K
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 14:46:34
Svar/Indlæg:
76/1
Syntes faktisk det er ok støj nevau.
Jeg har godt nok blæser styring på.
Det eneste jeg er irriteret over, er at min pumpe er fucked op.
siger sådan en sær brumme lyd, men det kan jo ske..



Locutus_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 15:12:28
Svar/Indlæg:
117/2
Den nye profil er ret god. Den sænkede temp'en på min cpu med ca. 6-8 grader. Så nu ligger den på max 44 grader efter en times belastning på full load. Idle er ca. 37 grader.

Støjniveauet er nogenlunde ved 7 volt. Men hvis du køber en fanmate, så kan du selv styre det. Dog vil std. Sunon køleren ikke starte op ved 5 volt. Men der skal ikke ret meget mere til inden de køre.
Jeg bruger selv Fanmaten og de ovenstående varmegrader er med fanmaten skruet så langt ned som det er muligt.



#3
kh
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 16:09:14
Svar/Indlæg:
2/1
Efter min smag er larmer sunon blæseren for meget ved 7 volt. Så jeg bruger ligesom #2 en fanmate . Hydor L20 pumpen har det med at begynde at larme efter et par ugers brug. Heldigvis er asetek ikke så pjattede med at bytte defekte pumper. Jeg kører pt. på den tredie pumpe siden jul. Men ellers et OK sæt.



Corlin
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 17:49:23
Svar/Indlæg:
237/8
#0

Det er et ret OK sæt. Ved 12 Volt larmer systemet omtrent som en mindre støvsuger. Ved 7 volt er det stadig i overkanten men tåleligt MEN det fede er jo netop at det tåler endnu mindre end 7 volt. Jeg kører mit system med køling af NB og grafikkort ved omtrent 5.5 volt. Og der er det stille, meget stille.
Min L20 pumpe kører perfekt efter godt 6 måneders brug af ca. 4-5 timer dagligt.

Bedste løsning til montering af radiator teoretisk set, vil være i bunden af kabinettet hvor der er køligst.

Jeg kan klart anbefale det samlede sæt men køb en fan kontroller ved siden af.

Corlin




Klabautermanden
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 18:24:22
Svar/Indlæg:
194/13
syntes nu støjen ved 7v er ganske behagelig. 12 er på grænsen men kan sagtens bruges uden at forstyrre IMO. det afhænger self. også af radiatorens placering osv., men jeg syntes ikke at sættet larmer på nogen måde



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 20:44:32
Svar/Indlæg:
3346/81
Har smidt en EVO 240 samt den originale køler i sættet - monteret dem med Papst Low Noise på 7 V.

Arrangementet kan ses i min profil - rækkefølgen er:

Pumpe -> EVO240 -> CPU -> 120 mm Køler -> GPU -> NB -> Reservoir.

Det er ganske stille - resten af kabinetkølerne kører via en Zalman fanbus på minimum ~5V - og min viv som jeg deler hjemmekontoret med er tilfreds!

Temperaturerne målt på mit Abit IS7-G var ca. 37 - 47°C
Temperaturerne målt på mit Asus P4C800-E D er 22 - 32°C

Pumpen har kørt upåklageligt i de cirka 6 mdr. jeg har haft det.

Tomgun