Slange til vandkøling

Vandkøling d.  18. februar. 2004, skrevet af Myth
Vist: 517 gange.

Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 13:38:46
Svar/Indlæg:
675/55
Hejsa

Nogle derude der har prøvet at bruge armeret pvc slange til deres vandkøling? det burde være kraftigere og ikke "kinke" så let som alm pvc slange og meget billigere end tygon som jo koster en formue..

Hvad bruger i ellers? bare alm pvc, clearflex eller ??



Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 13:46:21
Svar/Indlæg:
675/55
Glemte måske lige at spørge.. Hvor på Århus egnen køber i det? for 100,- kroner i porto og ekspedition for 1 meter slange.. damn.. dumme penge..



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 14:52:01
Svar/Indlæg:
3346/81
Når det er hård slange til f.eks push-fittings, så er klar trykluftslange helt klart at foretrække. Der skal man altså også være en nød for at få det til at kinke. Og som alle ved gælder det absolut ikke for siliconeslanger.

Tomgun



opamann
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2004 00:34:04
Svar/Indlæg:
244/0
bruger clearflex... udemærket... fylder bare ad h til.. det er så tykt..



p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2004 06:54:51
Svar/Indlæg:
316/21
jeg skal også ud og købe nyt slange, og jeg har tænkt mig af invistere i clearflex..



mdp
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2004 07:03:53
Svar/Indlæg:
106/16
kan kun sige at jeg er glad for at jeg valgte tygon , har prøvet diverse andre slanger, og må sige at det tygon er dælme fleksibel
men det er jo pengepungen der bestemmer . . . .



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2004 08:31:03
Svar/Indlæg:
1604/60
Jeg bruger dette ClearFlex 12mm

http://www.coolerkit.dk/produc...

og som i kan se her:

http://www.tweakup.dk/article/...

Så kan det bøjes temmelig meget uden at klappe ;)




Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 03:28:23
Svar/Indlæg:
605/29
Bruger pvc slange, ø10mm indvendiig 14 udvendig, normalt er det 10 indvendig og 12 udvendig fra studiedata,men da jeg købte det andet steds var det sq 2 mm tykkere, men jeg vil da mene mit også kan bøjes en del uden at knække - men jeg har ikke behov for at investere i clearflex når jeg har så meget plads i mit kabi som jeg nu har, jeg har nogle fine runde buer :).



|Neo|
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 14:00:14
Svar/Indlæg:
27/3
Jeg bruger armeret pvc slange....De virker ganske glimrende...Det eneste minus er at jeg ikke kan få det til at passe ind i mit waterchill system. Så jeg har måttet invistere i nogle studser og spændebånd. Nu skal jeg ha UV ind i dyret...så jeg glæder mig til at se hvad der sker med det hvide armeringsbånd i slangen ;)




Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 14:39:24
Svar/Indlæg:
675/55
Jeg var ude hos et engro firma i Århus fordi jeg havde hørt at de havde en masse forskellige typer slanger.. Det var spændende nok, og ham gutten derude havde pænt styr på de forskellige typer og deres egenskaber.. Desuden gav det mig mulighed for at "knække" en masse slanger og se hvor nemt de kinkede.. Den armerede slange som jeg selv startede med af spørge til er helt fin, den kinker ikke så let pga tykkere vægge end alm pvc, og har ikke så meget "hukommelse" pga armeringen.. og så er den billig.. 7 kr. pr meter 🙂 De havde den i 4 forskellige udgaver med vægge fra 1,5 til 4 mm den tykke var slet ikke til at kinke, men var så også så stiv at jeg var bange for det kunne rive mine kølehoveder af når det var i spænd.

De havde dog også noget pænt spændende, Armeret silicone slange.. det var så blødt at man kunne sno de i spiral om en finger, men kinkede íkke pga vægtykkelse og armeringen.. desværre var det dyrt og udsolgt i 12mm som jeg skulle bruge..

Det armerede pvc slange jeg nu har købt, er rigtigt fint og med UV i giver det en sjov effekt pga de ruder der ligesom er i armeringen så det kan helt klart anbefales! mit har forresten 2 mm vægge.