der er lækage.... vand i computeren

Vandkøling d.  11. februar. 2004, skrevet af OcBedstefar
Vist: 509 gange.

OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 13:29:52
Svar/Indlæg:
398/29
:x

hmmm ikke for smart kontrol tjekkede lige mit nye vandkølesystem her til morgen, for at finde ud af at der er vand i bunden af mit tower. efter at have tørret op har jeg fundet lækage i mit reservoirs bund, reservoiret er hjemme byget og fuget sammen med siliocone. Jeg kan desværre bare ikke lige tage reservoiret af da jeg har dykpumpe... her kommer mit dilemma, hvad fanden gør jeg nu ?? problemet er blandt andet at jeg ikke har mere slange..

hvad ville i foreslå ? jeg overvejer bare at gøre mit system lukket ved at købe en Hydor L20 og så slippe for mere bøvl, jeg gider det ikke mere... nogen andre forslag evt. til reperation... alle forslag er velkomne...

mvh :00

Empty_soldier
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 13:33:27
Svar/Indlæg:
210/58
jeg forstår íkke helt hvad du mener mener du dit reservorie er utæt ?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 13:36:58
Svar/Indlæg:
6624/113
At der pisser vand ud af det evt?

Han skriver det er hjemmebygget, og at det er fuget sammen med silikone.. Hvad er du i tvivl om? ;)

#0 - Mon ikke det var en ide at skifte til in-line pumpe eller ihvertfald sørge for at det bliver tæt? Hvis du alligevel skal have en pumpe, så kan du jo bestille slange med i samme ombæring. Og så husk et y-stykke eller t-stykke til udluftning. :D



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 13:40:56
Svar/Indlæg:
888/34
epoxey lim kunne klare det tar ca 4 timer at tørre



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 13:42:30
Svar/Indlæg:
839/19
Hvad er det lavet i?
wizprod havde også et utæt res. af plexi som var fuget sammen med silikone.
Min bong er/var også af plexi og var fuget sammen med silikone, med den ene vigtige ting at jeg også havde puttet skruer i for at det skulle holde.
Så hvis det er af noget tyk plexi så prøv at se om du enten kan krejle nogle beslag eller bare skrue skruer i (selvfølgelig efter at have forboret)

/Kingu



GargaZol
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 13:43:59
Svar/Indlæg:
431/26
nu var jeg med til at lave det reservoir og jeg sagde jo til dig den silikone skulle bruge mere end en nat til at tøre!



prøv at lade alt det vand du kan løbe ud og så suge efter så du kan få tætnet og så lad det tøre denne gang!



OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 13:55:44
Svar/Indlæg:
398/29
det hjælper ikke at være bagklog christi.... desuden er kan jeg umuligt få alt vandet ud af det uden at splitte det helt ad... så din "gode" humor christi kan du ikke gemme den til vi snakker over msn...

det er ikke plexi, men afløbsrør...

altså lige nu ser jeg et par muligheder...

a. splitte reservoiret ad... fuge det ordentligt... og køre før..
b. købe ny ikke-dykpumpe
c. finde et ordentlig reservoir


har jeg glemt noget og hvad foreslår i....



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 15:15:56
Svar/Indlæg:
240/44
Jeg har også lavet et par reservoirs i plexi/acryl efterhånden.. og det er en grim ting at finde ud af, at det er utæt..
(i mit tilfælde har det altid været ved studserne det glippede, men det har jeg en løsning på nu! )

Jeg ville nok skille det ad og ændre lidt i konstruktionen

Jeg har lært af erfaring, at det godt kan svare sig at skære et stykke plexi til, så det passer ind mellem ydervæggene (indre dimensioner) og derefter placere hele herligheden på endnu et stykke plexi eller andet plade der passer med ydervæggenes ydre dimension...

Det giver også mindre slip i forhold til sprækker, der skal tætnes...

hvad er der ellers at sige??? husk at lægge en god fuge i indvendigt i samlingerne og sørg for at glatte den ud - brug evt. en finger dyppet i sulfovand eller spyt... på den måde kan man godt få det tætnet forsvarligt..

evt. forstærk samlingerne udvendigt med nogen vinkler eller noget..

Jeg håber for dig, at du får det tæt ;)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 16:12:32
Svar/Indlæg:
2540/228
"desuden er kan jeg umuligt få alt vandet ud af det uden at splitte det helt ad..."

du kan da vel bruge pumpen til at tømme reservoiret??





p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 16:24:33
Svar/Indlæg:
316/21
hey kan du ikke bare tage en syltetøjsspand: de der blå nogle der er ca lige så store som et voksent nedløbsrør....



Kio_Liex
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 16:53:13
Svar/Indlæg:
260/54
Du skal ikke bruge silicone, men prøv med tagrende lim, det holde...

hvis du vil bruge silicone på plexiglas, så skal det behandles med noget (kan ikke huske hvad det hedder, man kan finde ud af det), for at det binder ordenligt...

Jeg har selv også hvad STORE problemmer med en vandtank, der var af plexi og silicone...

ellers kan/skal du lave det i glas og silicone... det holder... jeg har lavet nogle terrarier på den måde...



Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 18:00:29
Svar/Indlæg:
605/29
Kunne evt. købe en eheim 1046/48, et resovoir med studser og køre det den vej istedet for at lave et selv, ved godt det er mindre billigt men så er man sikker på det holder tørt, det ville jeg foreslå...



GargaZol
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 19:22:15
Svar/Indlæg:
431/26
problemmet er er det rør der er brugt har en eller anden dum overflade hvor intet bare kan binde ordentligt. vi prøvede forskelige slags lim(er et test rør) hvor det bare ikke ville binde på (2 komponent lim, kontakt lim og silikone)

tror bare det beste ville være at købe en inline pumpe for at gøre det så nemt som muligt.

bare en lille pumpe er rilgeligt da den har MEGET store kanaler/studse så så godt som ingen modstand



OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2004 14:08:34
Svar/Indlæg:
398/29
tak for svarene... er bange for det var ulven kommmer :00 , jeg har vist bare hældt grov meget forkert ved en påfyldning :00 UPS !