Nyt fra Asetek!

Vandkøling d.  06. februar. 2004, skrevet af McAnus
Vist: 596 gange.

McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 19:07:32
Svar/Indlæg:
807/31
Asetek har lige (idag) udgive et nyt kølehovede til CPU'en!
jeg har insendt den som nyhed, men den er ikke kommet om, så jeg poster den lige her!
CPU'en henvender sig til eliten, som asetek skriver:"HARDCORE OVERCLOCKERS, HIGH PERFORMANCE ENTHUSIASTS & PROFESSIONALS."

Nu må vi bare vente på at der kommer nogle Review som kan sige om det også yder lige så godt som de siger det gør.

link:
http://www.asetek.dk/nyhederPr...

McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 19:10:16
Svar/Indlæg:
807/31
PS: plejer der at gå monster lang tid før en "nyhed" bliver postet?
Jeg sendte den ind i eftermiddags!



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 19:12:35
Svar/Indlæg:
888/34
2tal nice



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 19:23:06
Svar/Indlæg:
3385/80
#0 Phaze har nogle gange lidt problemer med at poste nyheder :e
Så den er postet, bare ikke synligt for nogen af os ;)

Fx er der denne her nyhed: http://www.overclocking.dk/new...

Som i kan se er datoen fuldstændig forkert ...



Lockheed
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 19:23:58
Svar/Indlæg:
503/516
#1 Jeg har lige kontrolleret og der ligger IKKE nogen nyheder fra dig inde i manageren. Der må være gået noget galt, da du har forsøgt at poste den, men jeg laver nyheden med det samme.

Mvh




SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 19:38:17
Svar/Indlæg:
3011/103
Damn den er fed. Klart fedeste profil jeg har set.



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 01:48:58
Svar/Indlæg:
807/31
lol! min dato står til den 2/6 -01 hehe



Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 11:42:45
Svar/Indlæg:
545/13
Ka nu bedre lide DangerDen's RBX :0), det er lidt mere avanceret end det Asetek.



Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 13:00:15
Svar/Indlæg:
545/13
Meningen med de tre tilslutninger er at man højtryksspuler cpu coren, og vandet nemmere kommer ud gennem de 2 tilslutninger i siderne.

DangerDen er gået et skridt videre, og har lavet så man kan sætte forskelllige "dyser" i kølehovedet som skaber forskellige former for turboles i vandet. Dvs. man kan justere kølehovedet til netop sit system.

Tiger



Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 16:34:55
Svar/Indlæg:
545/13
13# Du beskriver godt nok DD dårligt. Mit RBX hovede er lavet i ganske glimrende finish. Desuden er du vidst ikke helt inde i hvordan DD laver deres kølehoveder, for DD finish er noget af det bedste på markedet.

Selvf er det 2 plader der er skruet sammen, er waterchill ikke det?, Og hvad skulle der være galt ved vvs fittings??. De gør da kølehovedet tæt ikke?. Desuden er silikone noget af det bedste til at tætne et kølehovede med.

Og NEJ de er ikke polerede med noget groftsandpapir.... de får hele køleblokken sandblæst, og der er sgu en grund til de ikke er glatte, og det er fordi det er med til at skabe mere turbulens i kølehovedet, og derved skabe en bedre køleevne..

Mht. til finnerne syntes jeg liiiige du skulle tage et kig på DD's hjemmeside, for de er ikke lavet så simpelt som aseteks.

Jeg siger ikke Asetek laver noget lort, men jeg mener bare ikke de er de bedste på markedet. De har trodsalt ikke noget i nærheden af den ekspertise DangerDen og D-TEK har.

Tigeren



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 17:19:44
Svar/Indlæg:
3346/81
#14 - jeg kan ikke være uenig med dig i at #13 nok mere er flame end fakta, men jeg bliver altså nødt til at spørge dig hvordan du konkluderer at DD og D-TEK har større ekspertise end Asetek.

De har vel lært et og andet om køling med deres produktion af Vapochill - samtidigt vil jeg da anbefale at læse deres R&D rapport.

http://www.asetek.com/Download...

Jeg har selv deres komplette kit rev 1 - udbygget med en EVO 240. Jeg skal være den første til at ønske mig mere performance af CPU køleren - uden at den er dårlig - så den nye model ender nok i kabinettet.

Tomgun





Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 17:34:47
Svar/Indlæg:
545/13
15#

Jeg har ikke sagt Asetek er dårlige, men jeg mener stadig at der er bedre produkter på markedet, og når de kommer med produkter der lever op til hvad jeg forventer, så køber jeg dem nok også, hvis priserne er fair ;). Desuden er kompressor og vandkøling 2 forskellige boldgader, og de har stadig noget at lære. Men de har da forbedret deres vandkøling meget, ved at gå fra Thermal Take kvali til rigtig vandkølingsgrej.

Det er jo trodsalt dansk produceret :).



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 18:02:18
Svar/Indlæg:
3346/81
#14/16 - Fint nok, jeg mener nu heller ikke at jeg har påstået at du skrev at Asetek var dårligt.

Men du svarer ikke på mit spørgsmål - nemlig hvordan du konkluderer på forskellen mellem DD/DTEK og Aseteks ekspertise?

Som du kan se af R&D rapporten så har maze designet f.eks. en bedre performance (ca 2°C) end halvmåne designet, men det er også mere flow afhængigt. Det er altså et bevidst fravalg fra Aseteks side - hvorfor de scorer nogle grader lavere.

Jeg er i øvrigt enig med dig i at kompressorkøling og vand ditto selvfølgelig er to sportsgrene, men det handler fortsat om at flytte varme væk.

Edit: "Jeg synes det er kanon at de har lavet et nyt hovede, der skulle have en bedre performance - jeg glæder mig endnu mere til at se hvordan det rent faktisk performer."


Tomgun



#13
Poul
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 18:09:27
Svar/Indlæg:
44/1
Jeg vil helt klart give 17/19 ret. Jeg tror der er få firmaer i verden der ved så meget om CPU-køling som DANSKE asetek :D I mine øjne er CPU-køling kun én sportsgren - det hele handler om at få varmen mest effektivt væk fra kernen.

Jeg mener også 17 har helt ret i sine antagelser. WaterChill (i 1. generation vel og mærke) har vundet så mange awards verden over, så "noget" må de jo kunne ;) Alle awards jeg har set for DD og WW har været på mindre sites og kun for deres blok og ikke et helt kit. Det gør dem ikke til dårlige, men kun second to best i mine øjne



Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2004 16:09:42
Svar/Indlæg:
545/13
silikonen DD RBX er tætnet sidder omkring studserne, det er nemligt et kølehovede der er lavet til at man kan skille det ad. Dvs. det kan deles i en plexiglas del, og en kobberdel.

Jeg vil til enhver tid sætte mit DD kit op imod jeres waterchill!. For Waterchill og DangerDen RBX er baseret på 2 forskellige teorier.

Mht. til jeres teori med testene ved de store websites, jeg kan kun sige en ting "marketings slaver".

Asetek gør bare mere ud af at markedsføre deres produkter, det er jo ikke ensbetydende med at de er bedre end alle andre.

Sidst til kommentaren om at man forsvarer sit ny indkøbte grej, gør alle ikke det ;).



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2004 16:21:56
Svar/Indlæg:
3346/81
#22 - lad mig lige starte med at slå fast at jeg er ganske klar over at mit WaterChill ikke er den bedste performer. Det har jeg også nævnt tidligere (#19) - det er ikke det der er interessant for mig- jeg kan kun holde mig til at Aseteks R&D rapport siger at temperaturen vil ligge omkring 45°C når CPU'en fyrer 100 Watt af - det er det samme resultat jeg får når jeg kører SiSoft Sandra CPU Burn In +/- et par Watt og °C.

Udover at kalde mig for "marketing slave" - så mangler jeg fortsat at du forklarer mig hvori forskellen består m.h.t. de forskellige firmaers ekspertise ud i vandkøling! Hvilken ekspertise er det DD/DTEK besidder og f.eks. Asetek mangler? Jeg er virkelig nysgerrig.

Tomgun



Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2004 18:41:46
Svar/Indlæg:
545/13
Det er rigtigt at DD er et af de små firmaer, dvs. en slags udenlandsk "waterheads" der er seriøse mht. udviklingen af nyt grej.

Jeg syntes nu jeg har hørt en del udtalelser i retning af "waterchill" er det bedste, DD er er noget makværk osv. derfor vælger jeg naturligvis at forsvare det brand jeg foretrækker, jeg er dog ikke i tvivl om at asetek er begyndt at lave noget der er bedre. Og jeg har da prøvet lidt af hvert, så det er ikke fordi jeg er låst fast i DD.

Jeg har til dato ikke set en test af de to kølehoveder sat op imod hinanden. Men jeg er ikke i tvivl om at de ligger tæt opad hinanden.
-------------------------------------------------------
Mht. til de reviews... come on.. jeg kiggede på et af de "anerkendte" sites der har lavet et review på waterchill, og her er et citat fra siden "Vores første kig på vandkøling udløste en award til Corsair Hydrocool 200" dvs. at deres test af waterchill er deres anden test af vandkøling!.

Grunden til jeg måske går lidt ekstra til den er at den måde asetek har lavet kølehovedet på er jo ikke ligefrem revolutionerende, da det er D-tek der lavede det første kølehovede med en indgang og 2 udgange, derefter er Waterheads kommet med et design (omend groft), så DangerDen, og nu Asetek.